Gjest UPF58 Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Ofte har jeg ingen matlyst,og oppdager ikke dette før jeg blir sulten ved 14 tida eller senere.Noen ganger blir jeg bare svimmel og matt,men er ikke sulten.Er dette normalt? Jeg er overvektig og veier 140 kg.Bruker "lykkepillen" mot EUPF.Er jeg deppa kan jeg nesten slutte å spise for å straffe meg selv.Klarer å holde ut til kl 16 om jeg tar en kopp kaffe på formiddagen og noe søtt,gjene litt sjokolade eller søt,tørr kjeks.Blir ikke helt mett selv med 4 weetabix kl 14,så kl 16 må jeg enten spise middag eller ta 3 kneipbrødskiver,gjerne med rekesalat,og ett glass lettmelk.Jeg holder da ut til kl 18 eller 20,før jeg spiser middag.Tar jeg middag kl 16,blir det ikke kvelds før i 22 tida.Er det bare fordi jeg spiser de fleste måltider for sent på dagen,at jeg ikke er sulten på morgenen? Hva er normalt for meg om jeg er 186 cm høy og ikke jobber? 2 eller 3000 kalorier? Er det normalt med stor sukker-hunger? Tyder det på noe annet? Hva er Sjøgrens Syndrom? Merker ofte stor munntørrhet.Er det fordi jeg bruker Cipramil,selv om det bare er 20 mg per døgn? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/344323-liten-eller-ingen-matlyst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Mange ting i kroppen fungerer dårlig dersom du ikke tar godt vare på den. Sultfølelse kan også fungere dårlig da. Så her er det på tide å begynne å ta bedre vare på deg selv. Bestem deg for at du skal ha 3-4 skikkelige måltider jevnt fordelt på dagen. I tillegg bør du ha et par mellom-måltider. (En frukt, mager youghurt, en gulrot o.l.) Dersom du begynner å leve slik vil sultfølelsen komme mer naturlig, og forbrenningen vil øke. I tillegg kommer "bivirkningen" av du vil føle deg mye bedre. Mer energi:-) For å komme i gang med en slik endring bør du sette på klokka så den ringer når du skal spise. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/344323-liten-eller-ingen-matlyst/#findComment-2919063 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.