Gå til innhold

Så lei meg....

Anbefalte innlegg

Gjest så lei meg
Skrevet

Sukk. Vi kjøpte et hus med skjulte feil og mangler for ei stund siden, og etter at vi har fått penger fra eierforsikring, tatt opp ekstra lån og omsider fått alt i orden, så viser det seg at vi ikke har sjans til å sitte med huset. Vi kommer til å bo oss fullstendig i hjel dersom vi ikke selger.

Det er veldig veldig trist :( Selv om vi har hatt mistanke hele veien, og forsøkt å gjøre det vi måtte, men heller ikke mer, på huset.

Vondt i magen i kveld.

Skrevet

Jeg tror ikke dere er alene her i verden når det gjelder å kjøpe over evne, men dette er mere pes enn tragedie. Det er en samling tre, stein, glass og metall du snakker om, ikke livet.

Selg skiten, prisene er bra om dagen, kjøp noe som passer økonomien og nyt livet.

Gjest så lei meg
Skrevet

Jeg tror ikke dere er alene her i verden når det gjelder å kjøpe over evne, men dette er mere pes enn tragedie. Det er en samling tre, stein, glass og metall du snakker om, ikke livet.

Selg skiten, prisene er bra om dagen, kjøp noe som passer økonomien og nyt livet.

'' Det er en samling tre, stein, glass og metall du snakker om, ikke livet.''

Dette var et fantastisk perspektiv på situasjonen vår! Tusen takk!! :)

Skrevet

Så fantastisk at du klarer å snu sånt på en slik måte! Neste gang jeg har et stort problem skal jeg forhøre meg med deg. :-)

Skrevet

Wow - du får sagt det! :o) jammen sant..

Gjest også vært der
Skrevet

Vi kjøpte også litt over evne for noen år siden. Dvs, det gikk rundt men det var også bare såvidt. Slitsomt å snu på hver krone og ikke ha igjen noe etter regninger. nick har gitt deg et godt råd, man må tenke slik en sådan situasjon. Det viktigste er at dere har hverandre, hold sammen nå så vil dere snart få det mye bedre. Vi kjøpte oss en mindre og eldre bolig, i stedet for den nye, større vi hadde og jeg kan si at jeg savner ikke det vi hadde. Mye deiligere å ha litt penger til forbruk enn å sitte med arealer som strengt tatt ikke er nødvendig. Selv om det er vanskelig nå, så vil du få et annet perspektiv på ting, og det kan være godt å ta med seg, hvor du bor spiller ikke så stor rolle, mye viktigere er det hvem du bor med, og hvordan dere har det sammen.

Lykke til videre!

Skrevet

Wow - du får sagt det! :o) jammen sant..

Selvfølgelig!

*full av meg selv*

Skrevet

Så fantastisk at du klarer å snu sånt på en slik måte! Neste gang jeg har et stort problem skal jeg forhøre meg med deg. :-)

Guru nick står til tjeneste! Og så påstår de at det eneste jeg skriver om er såpe!

Skrevet

'' Det er en samling tre, stein, glass og metall du snakker om, ikke livet.''

Dette var et fantastisk perspektiv på situasjonen vår! Tusen takk!! :)

På den positive siden har dere nå er bra formening om hva dere har råd til, negativt så står en flytting for døra.

Jeg har sannsynligvis et jobbintervju om ca 3 uker, i ett land langt fra Norge. Da blir det muligens en flytting og lagring av møbler for oss. Muligens selger vi huset. Det er bare så mye jobb å gå igjennom det, men det er bare en overgang.

Lykke til! Det er bare surt en stund, men så ordner det seg. Det er greit å legge seg om kvelden uten å ha vondt i magen.

Skrevet

Guru nick står til tjeneste! Og så påstår de at det eneste jeg skriver om er såpe!

"Guru nick står til tjeneste! Og så påstår de at det eneste jeg skriver om er såpe!"

He he...

Jeg er vel en av "såpe-kritikerne" dine, og vi er vel ikke alltid helt enige i saker og ting, men denne gangen støtter jeg deg 100% i det du svarer trådstarter..

Kort og kosist og veldig sant!

Gjest Så lei meg
Skrevet

På den positive siden har dere nå er bra formening om hva dere har råd til, negativt så står en flytting for døra.

Jeg har sannsynligvis et jobbintervju om ca 3 uker, i ett land langt fra Norge. Da blir det muligens en flytting og lagring av møbler for oss. Muligens selger vi huset. Det er bare så mye jobb å gå igjennom det, men det er bare en overgang.

Lykke til! Det er bare surt en stund, men så ordner det seg. Det er greit å legge seg om kvelden uten å ha vondt i magen.

Vi har alltid visst hva vi har hatt råd til, og aldri kjøpt over evne heller. Men denne gangen kjøpte vi et hus med store skjulte mangler, og selv om vi har fått penger fra eierforsikringen, så har vi måttet bruke masse oppsparte midler for å få huset i stand til å kunne selges. De pengene ser vi aldri noe mer til. Vi kommer nok til å sitte med et tap på 5-600000 etter salget.

Jeg hadde nok ikke vært så lei meg om vi hadde kjøpt over evne, i vanlig forstand. Det er nok urettferdigheten i dette som er verst.

Og dessuten at vi er redde for å havne i samme situasjon når vi skal kjøpe enda en brukt bolig. Det går ikke an å sjekke en bolig godt nok før man overtar, til at man kan være sikre på at man ikke kjøper bolig med feil. Det er ingen som aksepterer at man river himlinger og sånt, før man har tatt over selv. Her ble de funnet i forbindelse med at vi rev tak og vegger i ett av soverommene, for å slå sammen to små rom til ett. Den endringen hadde vi satt av penger til, men de pengene er forsvunnet.

Men du har likevel rett - det er en samling stein, betong og glass - ikke livet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...