Gå til innhold

Dunjakke 10-16 år, pris

Anbefalte innlegg

Gjest mor til Henrik
Skrevet

Hvor mye ville du max. betale for det? Hårreisende å betale over 1500-2000 for en barne-/ungdomsjakke?

Hva er din øvre grense?

Skrevet

En 10-åring hadde aldri fått en så dyr jakke fra meg. En 16-åring hadde kanskje fått det i og med at jakken da hadde vært så stor at jeg kunne arvet den etterpå. :o)

Skrevet

Jeg har kjøpt dunjakker til mine gutter på 10 og 12 på tilbud til 500 kr. Stort mer enn det er jeg ikke villig til å betale til unger som vokser og sliter ut klærne relativt raskt.

Gjest prust
Skrevet

Vi var på nippet til å kjøe ei Norrøna vinterjakke til 10-åingen vår, til 1700 kr - men vi gjorde det ikke og fant en mye billigere, men god nok til ca 500.

Tror nok de må opp i ungdomsskolealder egentlig for å få så dyre jakker....

Gjest mor til Henrik
Skrevet

Vi var på nippet til å kjøe ei Norrøna vinterjakke til 10-åingen vår, til 1700 kr - men vi gjorde det ikke og fant en mye billigere, men god nok til ca 500.

Tror nok de må opp i ungdomsskolealder egentlig for å få så dyre jakker....

Er det så ille å betale litt for en pen jakke, da? Jeg så på en dunjakke til 500 kr på www.sportsdeal.no. Sønnen rynket på nesen og sa at den ikke var fin, se nederst på siden:

http://www.sportsdeal.no/produkter/1133131654/1134077225/1160762610/

Jeg synes at designet betyr litt, det er viktig at brukeren er fornøyd, slik at plagget blir brukt.

Gjest mor til Henrik
Skrevet

Jeg har kjøpt dunjakker til mine gutter på 10 og 12 på tilbud til 500 kr. Stort mer enn det er jeg ikke villig til å betale til unger som vokser og sliter ut klærne relativt raskt.

Jeg har tilgode å se en utslitt dunjakke. Han har en bror som kan arve den. Det forsvarer en litt høyere pris.

Gjest mor til Henrik
Skrevet

En 10-åring hadde aldri fått en så dyr jakke fra meg. En 16-åring hadde kanskje fått det i og med at jakken da hadde vært så stor at jeg kunne arvet den etterpå. :o)

Lander på en til 1100 kr på tilbud. Hvis jeg ikke finner noe som frister mer.

Skrevet

Jeg har tilgode å se en utslitt dunjakke. Han har en bror som kan arve den. Det forsvarer en litt høyere pris.

Jeg har nå sett utslitte dunjakker, men er vel enig i at den antagelig holder til to barn.

Men for meg er det altså ikke aktuelt å betale så mye for et plagg med så kort sesong og som vokses ut av relativt raskt. Du må selvfølgelig gjerne prioritere annerledes.

Skrevet

Lander på en til 1100 kr på tilbud. Hvis jeg ikke finner noe som frister mer.

Jeg synes det er forskjell på om det er snakk om et barn på 10 eller en ungdom på 16 her.

Jeg hadde ikke kjøpt så dyr jakke til 11-åringen her i alle fall, han har definitivt ikke vokst fra å leke i snø og søle ennå! :o)

Gjest prust
Skrevet

Er det så ille å betale litt for en pen jakke, da? Jeg så på en dunjakke til 500 kr på www.sportsdeal.no. Sønnen rynket på nesen og sa at den ikke var fin, se nederst på siden:

Jeg synes at designet betyr litt, det er viktig at brukeren er fornøyd, slik at plagget blir brukt.

Jeg sa jo at vi var helt på nippet til å kjøpe en temmelig dyr jakke til gutten vår, så jeg forstår godt at mange vurderer det og at en del kjøper det.

Men jeg er jo faktisk glad for at pappaen fant den jakka han fant til 1000 kr mindre, og at gutten har vært knallfornøyd med den i vinter.

Skrevet

Her på DOL er det bare småbarna som får dyre ytterplagg, f.eks. ReimaTec-dresser. Så lenge de er små og uansett går i det foreldrene velger, kan de få dyre klær. I små størrelser er det en sammenheng mellom pris og kvalitet.

Når barna blir store nok til å ønske seg dyre moteklær, opphører denne sammenhengen. Da er det viktig å holde prisen nede og oppdra dem til å være glad for det de får.

Jeg er aldri så lite ironisk nå - og mine unger har vært lite problematiske i klesveien - men jeg er inne på noe :-)

Dessuten er det mange her som foreløpig har relativt små barn. De har fremdeles noen kameler på vent.

Skrevet

Her på DOL er det bare småbarna som får dyre ytterplagg, f.eks. ReimaTec-dresser. Så lenge de er små og uansett går i det foreldrene velger, kan de få dyre klær. I små størrelser er det en sammenheng mellom pris og kvalitet.

Når barna blir store nok til å ønske seg dyre moteklær, opphører denne sammenhengen. Da er det viktig å holde prisen nede og oppdra dem til å være glad for det de får.

Jeg er aldri så lite ironisk nå - og mine unger har vært lite problematiske i klesveien - men jeg er inne på noe :-)

Dessuten er det mange her som foreløpig har relativt små barn. De har fremdeles noen kameler på vent.

*fnis* Mine har aldri, med ett enste unntak (en Reima Tec-dress) hatt veldig dyrt yttertøy. Og jeg priser meg lykkelig så lenge poden er fornøyd med at jakka er varm (og helst mørk på farge) og jentungen er fornøyd med å ha det samme som de andre jentene i klasse som foreløbig domineres av klær fra H&M, Cubus og Lindex. :o)

Gjest mor til Henrik
Skrevet

Gode poenger, laban. Det ble ei jakke på tilbud til 1100 kr. Kan sikkert brukes av lillebror også.

Skrevet

Herlig innlegg :-)

''Dessuten er det mange her som foreløpig har relativt små barn. De har fremdeles noen kameler på vent.''

Og vi kommer selvsagt slett ikke til å fryde oss en anelse engang når de strever med kamelpelsen mellom tennene ;-)

Skrevet

haha den var på kornet! :)

Gjest no nick today
Skrevet

Jeg hørte på ei dame som snakket om hva slags jakke barna hadde fått. Den ene fikk ei til 2.500kr den andre til 1.700 kr. Og en av de fikk en på salg til 190kr.

Det jeg merket meg var at hun sa at jakka var god som bare det, men: "huff stakkars, hun fikk bare en billig jakke" sa moren. :)

Jeg synes at mens barna vokser så holder det med jakker til under tusenlappen, når de nærmer seg ferdigvokst så kan de heller få ei dyrere jakke, for den kan da brukes flere år om de ikke er høyt og lavt.

Gjest mor til Henrik
Skrevet

Jeg hørte på ei dame som snakket om hva slags jakke barna hadde fått. Den ene fikk ei til 2.500kr den andre til 1.700 kr. Og en av de fikk en på salg til 190kr.

Det jeg merket meg var at hun sa at jakka var god som bare det, men: "huff stakkars, hun fikk bare en billig jakke" sa moren. :)

Jeg synes at mens barna vokser så holder det med jakker til under tusenlappen, når de nærmer seg ferdigvokst så kan de heller få ei dyrere jakke, for den kan da brukes flere år om de ikke er høyt og lavt.

Jeg er ikke veldig fin på det, bare så det er sagt. En vinterjakke ble kjøpt for en 50-lapp i fjor vår, og passet denne sesongen. Ikke all verdens kvalitet fra Cubus, men ok. Noe er kjøpt på finn.no gjennom tidene, men jeg kjøpte en dunjakke til 1100 kr nå i dag.

Selv om han vokser ut av den før den blir utslitt, så har han en bror som kan arve den. Dette er det første dyre plagget siden parkdressene vi kjøpte for noen år siden.

Skrevet

10 åringen ville nok ikke fått ei jakke til 2000,- dette fordi han er mye ute å leker fortsatt, og vokser såpass fort. Han på 13 fikk ei bergans dunjakke i vinter, fordi han nekter å gå i noe annet (gikk bare i ei tynn allværsjakke i -20grader). Motepresset er kommet for fullt i ungdomsskolen ser jeg. Men tror den skal holde i mer enn 2 vintre og den er såpass solid at den også kan arves. (den passer f.eks meg:)

Kunne nok ha funnet ei dunjakke til halve prisen, men han hadde ikke kommet til å bruke den. Så han måtte legge i noen penger selv + at det var del av julegave, så da synes jeg det var greit.

Har ikke noe klar grense for hva jeg kan betale for ei jakke. Det viktigste er at de holder seg varme og at det er solide ting.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...