Gå til innhold

Elexia

Anbefalte innlegg

Persille1365381127
Skrevet

Er det virkerlig lov å gi forskjellige priser til folk på den måten? Jeg synes det er meget spesielt og ikke minst urettferdig. Dersom jeg trente der og fikk vite at en venninne betalte 100kr mindre for samme medlemskapet ville jeg blitt kraftig forbanna. Det ville jeg ikke funnet meg i rett og slett!

Tja, lov og lov.

Jeg tror de har en vanlig pris for alle, men så kan du få rabatter av forskjellige årsaker.

Eksen betalte 449 per måned pga selskapet han var ansatt i, og da han flyttet til en annen kommune overtok jeg hans abonnement slik at jeg fikk samme gode prisen - jeg betalte 650 før.

En venninne fikk rabattert pris fordi hun kjøpte 50 pt-timer i samme slengen.

En annen fikk en tredje pris fordi hun kjøpte en pakkeløsning der det var 189 i tre måneder, og så 650 etter det tror jeg - og 8 måneders binding i stedet for 12.

Så egentlig er det vel sånn at det er samme pris for alle, men at man får rabatter av forskjellige årsaker. Dersom jeg inngikk en firmaavtale hos dem, så ville alle mine ansatte få 10% rabatt. Men det var for lite, så jeg gadd ikke ;)

Mary Poppins
Skrevet

Tja, lov og lov.

Jeg tror de har en vanlig pris for alle, men så kan du få rabatter av forskjellige årsaker.

Eksen betalte 449 per måned pga selskapet han var ansatt i, og da han flyttet til en annen kommune overtok jeg hans abonnement slik at jeg fikk samme gode prisen - jeg betalte 650 før.

En annen fikk en tredje pris fordi hun kjøpte en pakkeløsning der det var 189 i tre måneder, og så 650 etter det tror jeg - og 8 måneders binding i stedet for 12.

Så egentlig er det vel sånn at det er samme pris for alle, men at man får rabatter av forskjellige årsaker. Dersom jeg inngikk en firmaavtale hos dem, så ville alle mine ansatte få 10% rabatt. Men det var for lite, så jeg gadd ikke ;)

Ok ja da blir det jo noe annet.. bedriftsavtaler opererer de fleste treningssentrene med.

Skrevet

Tja, lov og lov.

''En annen fikk en tredje pris fordi hun kjøpte en pakkeløsning der det var 189 i tre måneder, og så 650 etter det tror jeg - og 8 måneders binding i stedet for 12.

Så egentlig er det vel sånn at det er samme pris for alle, men at man får rabatter av forskjellige årsaker. ''

Og dette er jo noe man kjenner igjen fra andre områder, som f eks avisabonnement. Jeg ser innimellom slike "stands" der de prøver å haffe folk til å bli abonnenter på Aftenposten, og da tilbys det en mye lavere pris enn det jeg betaler, selv om jeg har vært abonnent i over 20 år...;-)

Persille1365381127
Skrevet

''En annen fikk en tredje pris fordi hun kjøpte en pakkeløsning der det var 189 i tre måneder, og så 650 etter det tror jeg - og 8 måneders binding i stedet for 12.

Så egentlig er det vel sånn at det er samme pris for alle, men at man får rabatter av forskjellige årsaker. ''

Og dette er jo noe man kjenner igjen fra andre områder, som f eks avisabonnement. Jeg ser innimellom slike "stands" der de prøver å haffe folk til å bli abonnenter på Aftenposten, og da tilbys det en mye lavere pris enn det jeg betaler, selv om jeg har vært abonnent i over 20 år...;-)

I know. Nye kunder får alltid bedre pris enn gamle :(

Skrevet

Jeg mener bestemt å huske at Forbrukerrådet hadde en sak rundt dette med Elixia en gang, pga nettopp dette. Det er villedende markedsføring (eller noe sånt). Dessverre husker jeg ikke hva det endelige resultatet var.

Gjest syns dette er skikkelig urimelig
Skrevet

Jeg mener bestemt å huske at Forbrukerrådet hadde en sak rundt dette med Elixia en gang, pga nettopp dette. Det er villedende markedsføring (eller noe sånt). Dessverre husker jeg ikke hva det endelige resultatet var.

For noen år siden lanserte Forbrukerombudet retningslinjer for treningssentres markedsføring, prisopplysninger og kontraktsvilkår.

http://go.side2.no/go/e/bodytext;siteId=189/http://www.forbrukerombudet.no/asset/199/1/199_1.doc

Kilde: http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/helse/article904285.ece

Jeg får ikke opp dokumentet med reglene, dessverre.

Gjest fra lunken til kald
Skrevet

Etter å ha lest denne tråden kjenner at jeg har avsmak for denne kjeden, uten noen gang å ha vært innom dørene. Den slags salgs"triks" minner meg om ulike MLM-konsept og andre uhumskheter. Ikke noe for meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...