Gå til innhold

Kan man få bort "kjellerlukt" av stoff?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt ei barnevogn stående i kjelleren i noen år. Nå skal jeg kanskje selge den, og da jeg tok den opp fra kjelleren, merket jeg at det lukter litt kjeller av den.

Jeg har hatt den stående ute til lufting noen dager, men jeg syns fortsatt det lukter litt. Ikke så sterk, vond lukt. Den har stått lagret tørt, men det lukter liksom litt mur og innestengt.

Er det en lur måte å få bort sånn lukt på? Jeg har gått over den med en fuktig klut dynket i mildt skyllemiddelvann, men det må nok noe annet til.

Ville dere kjøpt ei vogn som det lukter litt kjeller av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skulle til å foreslå eddik, men det tar kanskje fargen også?

Skrevet

Jeg skulle til å foreslå eddik, men det tar kanskje fargen også?

Jeg mener jeg har hørt at eddik nettopp får fargen til å sitte bedre, men jeg kan ta feil der altså.

Skrevet

Jeg mener jeg har hørt at eddik nettopp får fargen til å sitte bedre, men jeg kan ta feil der altså.

Jeg tror du har rett, eddik fikserer farge. :o)

Skrevet

Jeg tror du har rett, eddik fikserer farge. :o)

Så jeg kan ta sjansen på eddik, mener du? Da skylder jeg på deg hvis det går dritt! ;o)

Men dersom ikke lukta går vekk, blir det uaktuelt å få solgt den, tro? Hadde du tålt litt svak kjellerlukt på ei brukt barnevogn? Må kanskje gå litt ned i pris, i såfall...?

Skrevet

Så jeg kan ta sjansen på eddik, mener du? Da skylder jeg på deg hvis det går dritt! ;o)

Men dersom ikke lukta går vekk, blir det uaktuelt å få solgt den, tro? Hadde du tålt litt svak kjellerlukt på ei brukt barnevogn? Må kanskje gå litt ned i pris, i såfall...?

Kan du prøve sånn X-it spray eller noe?

http://guru.sol.no/question/generelt/hvordan-fjerne-kjellerlukt

Skrevet

Jeg hadde ikke likt det, tenk på babyen som skal ligge nedi der og sove.

Prøv med eddik på en bomullsdott på et lite synlig sted først.

Skrevet

''Ville dere kjøpt ei vogn som det lukter litt kjeller av?''

Nei.

Onsdag1365380628
Skrevet

Jeg ville luftet den godt og prøvd å spraye med eddik eventuelt noe annet godlukt. Så ville jeg fått noen annen til å lukte og si sin ærlige mening om hvorvidt det luktet og om vogna var salgbar. Jeg vil tro at lukta forsvinner etterhvert. Og en baby ligger jo i egen pose og sitt eget sengetøy så det blir jo ikke direkte i kontakt med vogna.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...