Gå til innhold

Mer kjeveproblemer

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Jeg skrev her i forrige uke om at jeg hadde fått kjeven ut av ledd, evt hadde kjevebetennelse. Fikk ikke time hos lege eller tannlege, så jeg knasket Ibux i en uke, og kjeven er ikke lenger ut av ledd, og musklene i kjeveleddet er ikke lenger særlig hovne.

MEN bittet mitt er forandret. Når jeg biter jekslene sammen, treffer de ikke slik de gjorde før, det er liksom tennene foran i munnen som treffer først, så jeg må presse litt for at jeklsene skal treffes, og det kjennes litt rart ut når jeg tygger. Det er sabla vondt å nyse kraftig, vondt i kjeven, men jeg har ikke lenger vondt til vanlig.

Regner med at jeg må få undersøkt dette, hva som egentlig har skjedd. Men skal jeg gå til lege eller tannlege? Regner med at det må tas et røntgenbilde, og det er jo tannlegen som har bilder av tennene og kanksje kjeven fra før.

Føler litt at dette er en bagatell siden jeg ikke har smerter lenger, men jeg liker ikke at det ikke har kommet helt på plass igjen 10 dager etter.

Skrevet

Ring tannlegen i morgen og forklar problemet nøytig slik det er nå. Han kan avgjøre hva slags undersøkelser som skal gjøres.

Streng hilsen fra

Gjest hva med kiropraktor?
Skrevet

Høres vel mer ut som om du trenger å gå til en kiropraktor? Men spør på forhånd om de behandler slike ting...

Gjest prust
Skrevet

Ring tannlegen i morgen og forklar problemet nøytig slik det er nå. Han kan avgjøre hva slags undersøkelser som skal gjøres.

Streng hilsen fra

Siden du var såpass streng med meg, fikk jeg ringt tannlegen i dag, og fikk time mandag morgen :-)

Gjest prust
Skrevet

Høres vel mer ut som om du trenger å gå til en kiropraktor? Men spør på forhånd om de behandler slike ting...

Hmmmm - har aldri gått til kiroprakter, så den tanken hadde ikke slått meg.

Har fått tannlegetime til uka, så jeg får høre hva han sier.

Men takk for tips!

Skrevet

Siden du var såpass streng med meg, fikk jeg ringt tannlegen i dag, og fikk time mandag morgen :-)

Takk :-)

Gjest prust
Skrevet

Takk :-)

Takker du?

Jeg går jo og kjenner litt på det hele tiden, og tenker at nå går det sikkert på plass av seg selv, det er sikkert en bagatell, og til mandag er det sikkert ikk eno vits å gå dit osv...

men det er sabla vondt å nyse, og rart å tygge,,,,

Skrevet

Takker du?

Jeg går jo og kjenner litt på det hele tiden, og tenker at nå går det sikkert på plass av seg selv, det er sikkert en bagatell, og til mandag er det sikkert ikk eno vits å gå dit osv...

men det er sabla vondt å nyse, og rart å tygge,,,,

Du risikerer selvfølgelig å kaste bort noen tannlegepenger - men jeg hadde ikke vært i tvil om jeg var i din situasjon at det er fornuftig å få det sjekket ut ganske kjapt. Kjeveproblemer kan gi diverse følgevansker om det blir langvarig.

Husk at du må avgi rapport etter tannlegebesøket...*s*

Gjest prust
Skrevet

Du risikerer selvfølgelig å kaste bort noen tannlegepenger - men jeg hadde ikke vært i tvil om jeg var i din situasjon at det er fornuftig å få det sjekket ut ganske kjapt. Kjeveproblemer kan gi diverse følgevansker om det blir langvarig.

Husk at du må avgi rapport etter tannlegebesøket...*s*

Ay Ay, sir :-)

Nå skal jeg gå i seng!

Har pimpet i meg 4 shots med tyrkisk pepper siste timen - tenkte det skulle hjelpe mot en hanglete kropp - men nå er det visst bare senga som hjelper....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...