Gå til innhold

En av mine hjertesaker!

Anbefalte innlegg

også en mor
Skrevet

Kanskje en bedre overskrift.......

Gjest Melis34
Skrevet

Jeg er enig NEI til lekser!!!

Gjest Tatjana
Skrevet

Jeg er for lekser.

Mine barn har trengt mer trening på basisferdigheter enn det er tid til innen skoledagens rammer, for eksempel har vi jobbet mye med gangetabellen for de to eldste, likedan pugging av gloser og øving på leseleksene.

Jeg ser ikke hvordan i all verden lærerne skal få tid til å gi mine barn oppfølging på dette som tilsvarer den de får når jeg sitter hjemme med dem. Min yngste i 1. klasse har leselekser to ganger i uka, den leser h*n for meg tre ganger. Jeg hører på og hjelper til med vanskelige ord, og så snakker vi om stavemåten og stumme bokstaver og slikt. Hvordan i all verden skal en lærer klare å gi 20 førsteklassinger den oppfølgingen?

I tillegg er leksene for meg en måte å få fulgt med og vite litt om hva de gjør på skolen. Når mine barn kommer hjem, og jeg spør hvordan de har hatt det/ hva de har gjort på skolen er svaret som regel et skuldertrekk og "bra" eller "vet ikke jeg". Men når vi sitter med leksene kommer det som regel noe, i tillegg til at jeg får sett i bøkene.

Gjest MayLynn
Skrevet

Jeg mener også at det er for mye lekser.

Greit at det er NOE lekser, feks trening på ferdigheter. Men mener at LÆRINGEN skal foregå på skolen.

Greie lekser kan være feks mattelekser hvor mengdetrening er viktig, og også lesing, glosepugging er greit. Men ikke altfor tidkrevende oppgaver som involverer foreldre, besteforeldre, lexikon, pc og div andre ting...

Har ikke tid - vel bruk noe av "kosetida" til arbeidstid heller da... virker som om det er mer "kosetimer" enn mattetimer på skolen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...