Gå til innhold

Hva betyr essens?

Anbefalte innlegg

Gjest elendig kokk
Skrevet

Mandelessens og essens av mandarin... betyr det mandelpulver og litt saft fra en mandarin?

Gjest anonymfortiden
Skrevet

mandelessens fins på bittesmå flasker som jeg tror du kan kjøpe i vanlig butikk. ligger i nærheten av konditorfarge, tror jeg... mandarin essens har jeg aldri hørt om.

Gjest elendig kokk
Skrevet

mandelessens fins på bittesmå flasker som jeg tror du kan kjøpe i vanlig butikk. ligger i nærheten av konditorfarge, tror jeg... mandarin essens har jeg aldri hørt om.

ooo. takker :-)

Skrevet

Om du ikke finner mandarin- eller appelsinessens, kan du sikker bruke saft av mandarin. Essens er nok sterkere enn den saften du presser ut av frukten. Jeg har sitronessens, ser jeg, og mandelessens og vaniljeessens, men de er kjøpt for flere år siden.

Skrevet

Essens er sterkere enn bare pulver og saft, et slags konsentrat. Mandelessens kjøper du på sånne små glassflasker, står ved kakehyllene i butikken. Mandarinessens har jeg egentlig ikke hørt om, men det finnes sikkert i store butikker?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...