Gå til innhold

årsavgift på bil

Anbefalte innlegg

Gjest forfallsdato
Skrevet

Jeg vet at forfallsdato for å betale årsavgiften er 22 mars. Jeg lurer på om det gjør noe om man venter til 01.april? Kan bilen bli avskiltet på disse 8 dagene?

Gjest Pyttan
Skrevet

Nei, den blir ikke avskiltet, men du får en ekstra regning på 250 kroner i mai.

Skrevet

Bilden din blir ikke avskiltet før i august (tror jeg det er), men du får en purring, og et rimelig stort ekstragebyr.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hvorfor ikke ringe å få utsatt regninga ? Det ordner seg helt sikkert....Kanskje du til og med slipper ektra gebyr....

Skrevet

Nei, bilen blir ikke avskiltet, men du får et digert purregebyr. (250,-?)

Gjest Forfallsdato
Skrevet

Hvorfor ikke ringe å få utsatt regninga ? Det ordner seg helt sikkert....Kanskje du til og med slipper ektra gebyr....

Jeg trenger ikke få utsatt regningen. Det er bare det at jeg har mistet (rotet bort) den lille nettbank ”kalkulatoren” slik at jeg ikke kommer inn i nettbanken. Har bestilt ny, men jeg skal ut å reise neste uke, og da tenkte jeg at jeg kunne ordne med betaling når jeg er tilbake 01.mars.

Skrevet

Jeg trenger ikke få utsatt regningen. Det er bare det at jeg har mistet (rotet bort) den lille nettbank ”kalkulatoren” slik at jeg ikke kommer inn i nettbanken. Har bestilt ny, men jeg skal ut å reise neste uke, og da tenkte jeg at jeg kunne ordne med betaling når jeg er tilbake 01.mars.

Du mener 1. april. Men husk på at helligdagene starter i månedsskiftet - betalingen blir kanskje ikke registrert før 6. april.

Det er billigere å betale giroen på annen måte (enn nettbank), dersom du ellers risikerer purregebyr. Men du kan ringe og høre _når_ de sender purringene, det holder hvis du har betalt før det.

Gjest forfallsdato
Skrevet

Du mener 1. april. Men husk på at helligdagene starter i månedsskiftet - betalingen blir kanskje ikke registrert før 6. april.

Det er billigere å betale giroen på annen måte (enn nettbank), dersom du ellers risikerer purregebyr. Men du kan ringe og høre _når_ de sender purringene, det holder hvis du har betalt før det.

Ja jeg mente 1.april. Takk for svar, jeg skal ringe og høre.

Skrevet

Det tar da bare et par dager å få ny brikke i posten?

Gjest forfallsdato
Skrevet

Det tar da bare et par dager å få ny brikke i posten?

Ikke hos Nordea, der tar det en uke (jeg ringte og bestilte ny igår)

Skrevet

Ikke hos Nordea, der tar det en uke (jeg ringte og bestilte ny igår)

Jeg hadde rotet bort kontokortet (de har ikke brikke) i BNBank for en tid siden og ringte en ettermiddag i 16-tiden. Dagen etter (!) lå et nytt kort i postkassen!

Gjest kanskje ikke til staten
Skrevet

''Men du kan ringe og høre _når_ de sender purringene, det holder hvis du har betalt før det.''

Tror ikke dette gjelder når det er innbetaling til stat/kommune. Vi betalte årsavgiften for sent et år, men det var kun snakk om 2-3 dager for sent. Vi fikk gebyr på 250, på begge bilene, altså 500 totalt for et par dagers for sen betaling

Skrevet

Oj, takk! Jeg er ikke sikker på om jeg har betalt eller om de lever herrens glade dager i papirhaugen min.

Note to self; Sjekk!

Skrevet

Oj, takk! Jeg er ikke sikker på om jeg har betalt eller om de lever herrens glade dager i papirhaugen min.

Note to self; Sjekk!

Bilen har vi hatt i flere år, og lå inn på avtalegiro i nettbanken (husket ikke det, og lurte på hvorfor den ikke kom i posten). Så sjekk nettbanken før du stuper inn i papirbunken ;-)

MC'n kjøpte vi i høst, og årsavgiften kom pr post.

Skrevet

Bilen har vi hatt i flere år, og lå inn på avtalegiro i nettbanken (husket ikke det, og lurte på hvorfor den ikke kom i posten). Så sjekk nettbanken før du stuper inn i papirbunken ;-)

MC'n kjøpte vi i høst, og årsavgiften kom pr post.

Jeg har avtaler på det meste, men staten slipper ikke jeg inn på kontoen min. Jeg vet at jeg har fått dem, men usikker på om de er lagt inn for betaling.

Skrevet

hvis du ikke får betalt regninga innen 22. mars så trenger du utsettelse! Uansett årsak.. Hva er problemet med å ringe og utsette noen dager?

Gjest forfallsdato
Skrevet

hvis du ikke får betalt regninga innen 22. mars så trenger du utsettelse! Uansett årsak.. Hva er problemet med å ringe og utsette noen dager?

Fordi det står på regningen at det ikke gis utsettelse.

Gjest kanskje ikke til staten
Skrevet

Du får ikke utsettelse på denne regningen. Betaler du en dag for sent får du gebyr på 250,- uansett årsak. Og uansett om du har bedt om utsettelse

-På Dol av og til
Skrevet

Hvis du ikke bruker telefonbanken, så bedre å gå i banken å betale enn å få det fæle gebyret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...