Gå til innhold

Lisbeth Salander

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Aner ingenting om henne - men hvorfor i huleste kan ikke bare amreikanerne se på den svenske filmen?????

Skrevet

Aner ingenting om henne - men hvorfor i huleste kan ikke bare amreikanerne se på den svenske filmen?????

What else is new? ;-)

Det er jo bare slik det "er" - de lager sine egne versjoner av utenlandske filmer. Jeg husker at dette skjedde både med den franske versjonen av tre menn og en baby, og det skjedde også med Gaups "Hodet over vannet".

Mary Poppins
Skrevet

Utifra det bildet synes jeg ikke hun passer i det hele tatt. Lisbeth Salander skal ha mye mer markante og skarpe trekk, pluss at hun skal jo være ganske pen. Hun som vurderes i den amerikanske filmen var ingen av delene (min mening kun uifra det ene bildet).

Jeg synes Noomi Rapace var perfekt som Lisbeth Salander.

Gjest prust
Skrevet

What else is new? ;-)

Det er jo bare slik det "er" - de lager sine egne versjoner av utenlandske filmer. Jeg husker at dette skjedde både med den franske versjonen av tre menn og en baby, og det skjedde også med Gaups "Hodet over vannet".

Laget de en amreikansk versjon av Hodet over vannet???

He - he - jeg vet godt hvem hun er hun som hadde hovedrollen i den norske utgaven :-)

Gjest kolebra
Skrevet

Husker dette ble diskutert da det ble avgjort at Noomi Rapace skulle spille Lisbeth Salander. Det var da lagt ut bilde av henne slik hun ser ut i virkeligheten, med langt mørkt hår og naturlig fint sminket. Mange mente hun var for pen. Da hun var verdig sminket, klippet og kledd som Lisbeth, var nok derimot de fleste enige om at hun passet perfekt.

Konkusjonen er vel at med riktig sminke og styling, så kan nok også denne kandidaten bli en Lisbeth.

Gjest kolebra
Skrevet

Utifra det bildet synes jeg ikke hun passer i det hele tatt. Lisbeth Salander skal ha mye mer markante og skarpe trekk, pluss at hun skal jo være ganske pen. Hun som vurderes i den amerikanske filmen var ingen av delene (min mening kun uifra det ene bildet).

Jeg synes Noomi Rapace var perfekt som Lisbeth Salander.

Lisbeth Salander var IKKE skildret som spesielt pen i boka. Bare veldig "typete" og med noen trekk som var vanskelig å sette fingen på om var pene eller ikke.

Sånn sett så var egentlig Noomi Rapace litt for pen etter min mening. Men etter styling passet hun allikevel ganske bra til denne rollen.

Mary Poppins
Skrevet

Lisbeth Salander var IKKE skildret som spesielt pen i boka. Bare veldig "typete" og med noen trekk som var vanskelig å sette fingen på om var pene eller ikke.

Sånn sett så var egentlig Noomi Rapace litt for pen etter min mening. Men etter styling passet hun allikevel ganske bra til denne rollen.

Vel, man tolker tydeligvis ting på forskjellige måter. Jeg satt i hvert fall igjen med en følelse av at hun hadde ganske pene trekk..

Skrevet

Det er bare en Lisbeth Salander etter min mening, og det er i hvert fall ikke henne! Selvfølgelig må de lage en amerikansk versjon.. de kan jo ikke se på svensk de nei... For svenske og norske ser jo aldri amerikanske filmer.. neida.. blir irritert over amerikanere. Alt må på amerikansk ellers er det ikke bra nok. Synes ikke de skulle fått lov.

Gjest Filmelskeren
Skrevet

Synst du hun ser snill ut ? Hun ser jo ut som jævelen selv.

Perfekt til en slik rolle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...