nick Skrevet 18. mars 2010 Skrevet 18. mars 2010 Den er i løypa, så vidt jeg skjønner. Det underlige er at jeg mottok rettledningen til selvangivelsen i går. Kun èn stk, og den lå løs i postkassa, ikke i plast eller konvolutt. Er dette vanlig? Pleier den ikke å ligge i plast sammen med selvangivelsen? Har dere andre fått noe? 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. mars 2010 Skrevet 18. mars 2010 Rettledningen kommer først ja, ligningen noen dager etter. I år var den ikke pakket i plast, miljøvennlig nok. 0 Siter
Mirabell Skrevet 18. mars 2010 Skrevet 18. mars 2010 Ja, jeg fikk rettledningen i går, sånn som du. Og det var bare en rettledning til hele husstanden (dvs. meg og mannen). Tror det har vært sånn de siste årene. Men tror det kommer et hefte til med info om innleveringen sammen med selve selvangivelsen. 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 18. mars 2010 Skrevet 18. mars 2010 De siste årene har veiledningen kommet separat, én til hver husstand. De sparer vel en del papir og porto på det. Bortkastet å sende til hver enkelt person når flere kan dele på den samme. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 18. mars 2010 Skrevet 18. mars 2010 Hver husstand får en rettledning i posten før selvangivelsene sendes ut. Sammen med selvangivelsen ligger det bare en enkel liten trykksak, den heter Starthjelp for lønnstakere og pensjonister. 0 Siter
Speak Skrevet 18. mars 2010 Skrevet 18. mars 2010 Er det ikke bra at de nå trykker opp mye færre slike hefter da:-) Alle i norge får det på denne måten nå. 0 Siter
nick Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Skrevet 18. mars 2010 Takk for svarene. Jeg var litt bekymret for at noen hadde rappet selvangivelsen og dumpet rettledningen tilbake i postkassa, men nå er dette avklart. 0 Siter
nick Skrevet 18. mars 2010 Forfatter Skrevet 18. mars 2010 Er det ikke bra at de nå trykker opp mye færre slike hefter da:-) Alle i norge får det på denne måten nå. For min del så kunne de ha sendt en elektronisk versjon, og det samme med selvangivelsen. 0 Siter
Speak Skrevet 18. mars 2010 Skrevet 18. mars 2010 For min del så kunne de ha sendt en elektronisk versjon, og det samme med selvangivelsen. Enig med deg der. Men det er nok svært mange som ikke kunne fått det på den måten. Og nå tror jeg at de sender det som uadressert post til alle husstander i norge. Blir liksom litt mer jobb om man skal begynne å plukke ut folk vil jeg tro. Så dette er nok bedre enn det var, og svært enkelt. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 18. mars 2010 Skrevet 18. mars 2010 For min del så kunne de ha sendt en elektronisk versjon, og det samme med selvangivelsen. Du får elektronisk versjon av selvangivelsen på www.altinn.no, og jeg tror at du kan krysse av for hvis du ikke vil ha papirversjonen tilsendt. 0 Siter
Anonym 82 Skrevet 18. mars 2010 Skrevet 18. mars 2010 Rettledningen kommer først ja, ligningen noen dager etter. I år var den ikke pakket i plast, miljøvennlig nok. Noen dager etter, skriver du. Vil det si til uka, eller over påske? Har ikke fått med meg når den skal komme jeg... 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. mars 2010 Skrevet 18. mars 2010 Noen dager etter, skriver du. Vil det si til uka, eller over påske? Har ikke fått med meg når den skal komme jeg... En annen her sier de begynner å sende dem ut over helga. ) 0 Siter
Anonym 82 Skrevet 18. mars 2010 Skrevet 18. mars 2010 En annen her sier de begynner å sende dem ut over helga. ) Takk:-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 18. mars 2010 Skrevet 18. mars 2010 Hvem i huleste er det som kan etterlyse selvangivelsen..? 0 Siter
nick Skrevet 19. mars 2010 Forfatter Skrevet 19. mars 2010 Hvem i huleste er det som kan etterlyse selvangivelsen..? ???? 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 19. mars 2010 Skrevet 19. mars 2010 Hvem i huleste er det som kan etterlyse selvangivelsen..? Jeg! Jeg synes at det tar altfor lang tid før den blir sendt ut. Jeg har allerede skrevet min selvangivelse på et skatteprogram på PC'en. Skattrett og selvangivelse er hobbyen min. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 19. mars 2010 Skrevet 19. mars 2010 Jeg! Jeg synes at det tar altfor lang tid før den blir sendt ut. Jeg har allerede skrevet min selvangivelse på et skatteprogram på PC'en. Skattrett og selvangivelse er hobbyen min. ''Skattrett og selvangivelse er hobbyen min.'' Oi... vil du ta min? 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 19. mars 2010 Skrevet 19. mars 2010 ''Skattrett og selvangivelse er hobbyen min.'' Oi... vil du ta min? Ja, gjerne! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 19. mars 2010 Skrevet 19. mars 2010 Ja, gjerne! Gosh! :-) Fristende... Men min er ikke enkel! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 19. mars 2010 Skrevet 19. mars 2010 For min del så kunne de ha sendt en elektronisk versjon, og det samme med selvangivelsen. ''For min del så kunne de ha sendt en elektronisk versjon, og det samme med selvangivelsen.'' Ja, så kunne man printe ut selv! *hoho* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.