Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den er i løypa, så vidt jeg skjønner. Det underlige er at jeg mottok rettledningen til selvangivelsen i går. Kun èn stk, og den lå løs i postkassa, ikke i plast eller konvolutt.

Er dette vanlig? Pleier den ikke å ligge i plast sammen med selvangivelsen?

Har dere andre fått noe?

Skrevet

Rettledningen kommer først ja, ligningen noen dager etter. I år var den ikke pakket i plast, miljøvennlig nok.

Skrevet

Ja, jeg fikk rettledningen i går, sånn som du. Og det var bare en rettledning til hele husstanden (dvs. meg og mannen). Tror det har vært sånn de siste årene. Men tror det kommer et hefte til med info om innleveringen sammen med selve selvangivelsen.

Gjest mallet
Skrevet

De siste årene har veiledningen kommet separat, én til hver husstand. De sparer vel en del papir og porto på det. Bortkastet å sende til hver enkelt person når flere kan dele på den samme.

Gjest høstløv
Skrevet

Hver husstand får en rettledning i posten før selvangivelsene sendes ut.

Sammen med selvangivelsen ligger det bare en enkel liten trykksak, den heter Starthjelp for lønnstakere og pensjonister.

Skrevet

Er det ikke bra at de nå trykker opp mye færre slike hefter da:-)

Alle i norge får det på denne måten nå.

Skrevet

Takk for svarene. Jeg var litt bekymret for at noen hadde rappet selvangivelsen og dumpet rettledningen tilbake i postkassa, men nå er dette avklart.

Skrevet

Er det ikke bra at de nå trykker opp mye færre slike hefter da:-)

Alle i norge får det på denne måten nå.

For min del så kunne de ha sendt en elektronisk versjon, og det samme med selvangivelsen.

Skrevet

For min del så kunne de ha sendt en elektronisk versjon, og det samme med selvangivelsen.

Enig med deg der. Men det er nok svært mange som ikke kunne fått det på den måten. Og nå tror jeg at de sender det som uadressert post til alle husstander i norge. Blir liksom litt mer jobb om man skal begynne å plukke ut folk vil jeg tro.

Så dette er nok bedre enn det var, og svært enkelt.

Gjest høstløv
Skrevet

Du får elektronisk versjon av selvangivelsen på www.altinn.no, og jeg tror at du kan krysse av for hvis du ikke vil ha papirversjonen tilsendt.

Skrevet

Rettledningen kommer først ja, ligningen noen dager etter. I år var den ikke pakket i plast, miljøvennlig nok.

Noen dager etter, skriver du. Vil det si til uka, eller over påske? Har ikke fått med meg når den skal komme jeg...

Skrevet

Noen dager etter, skriver du. Vil det si til uka, eller over påske? Har ikke fått med meg når den skal komme jeg...

En annen her sier de begynner å sende dem ut over helga. :o)

Skrevet

En annen her sier de begynner å sende dem ut over helga. :o)

Takk:-)

Gjest Elextra
Skrevet

Hvem i huleste er det som kan etterlyse selvangivelsen..?

Skrevet

????

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg!

Jeg synes at det tar altfor lang tid før den blir sendt ut. Jeg har allerede skrevet min selvangivelse på et skatteprogram på PC'en.

Skattrett og selvangivelse er hobbyen min.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg!

Jeg synes at det tar altfor lang tid før den blir sendt ut. Jeg har allerede skrevet min selvangivelse på et skatteprogram på PC'en.

Skattrett og selvangivelse er hobbyen min.

''Skattrett og selvangivelse er hobbyen min.''

Oi... vil du ta min? :D

Gjest høstløv
Skrevet

''Skattrett og selvangivelse er hobbyen min.''

Oi... vil du ta min? :D

Ja, gjerne!

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, gjerne!

Gosh! :-)

Fristende... Men min er ikke enkel! ;)

Gjest Elextra
Skrevet

''For min del så kunne de ha sendt en elektronisk versjon, og det samme med selvangivelsen.''

Ja, så kunne man printe ut selv! *hoho*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...