Gå til innhold

Kaste tamponger i do?

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Ja.

Om ikke doen din går tett ødelegger du i hvertfall miljøet ellers; renseanleggene er ikke laget for å håndtere slikt avfall.

I do skal ingen ting annet enn det som kommer ut av kroppen + dopapir.

Gjest Elextra
Skrevet

Ja.

Om ikke doen din går tett ødelegger du i hvertfall miljøet ellers; renseanleggene er ikke laget for å håndtere slikt avfall.

I do skal ingen ting annet enn det som kommer ut av kroppen + dopapir.

Mente selvfølgelig NEI, men det gikk vel frem av hva jeg ellers skrev, hehe.

Gjest det er ikke lurt
Skrevet

Man bør ikke gjøre det, tampongen sveller veldig opp når den legges i vann, og kan tette rørene.

Svogeren min er rørlegger, og det er en ganske hyppig grunn til at han må tilkalles til folk - at doen har gått tett pga en tampong..

Så selv om det sikkert går greit de fleste gangerne, er det ikke noe å satse på..

Ekstra dumt å gjøre det hvis man er i et land med dårligere rørsystemer, eller ombord på båt osv..

man får pakke den inn i litt dopapir, og kaste det i søpla.

Men folk som ikke har søppelkasse på do kan nesten takke seg selv hvis gjestene ikke kaster slikt på riktig måte..

Skrevet

Ja, det kan den. Men det er mange her inne som kaster tampongen i do allikevel.

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, det kan den. Men det er mange her inne som kaster tampongen i do allikevel.

Hehe, du gikk fem på og svarte på nicket du også?

Skrevet

Hehe, du gikk fem på og svarte på nicket du også?

*hehe* Jeg så det etterpå, men det må trådstarter regne med når h*n spør på den måten. :o)

Skrevet

Og JA det kan gå tett.

ja, jeg kaster den i do....gått bra i alle år:O)

Gjest prust
Skrevet

Jeg har alltid kastet dem i do. Har aldri opplevd tett do.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har alltid kastet dem i do. Har aldri opplevd tett do.

''Jeg har alltid kastet dem i do. Har aldri opplevd tett do.''

Du har kanskje ikke opplevd det, men du har i hvertfall påført vann- og avløpsetaten problemer.

Gjest prust
Skrevet

''Jeg har alltid kastet dem i do. Har aldri opplevd tett do.''

Du har kanskje ikke opplevd det, men du har i hvertfall påført vann- og avløpsetaten problemer.

Jeg har aldri hørt om at dette er noe problem her i byen. Dersom det virkelig er et problem, burde jo kommunen gå ut og si dette.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har aldri hørt om at dette er noe problem her i byen. Dersom det virkelig er et problem, burde jo kommunen gå ut og si dette.

Finner ikke akkurat noen nettside om det, men synes det er merkelig om du ikke har hørt om det.

Gjest prust
Skrevet

Finner ikke akkurat noen nettside om det, men synes det er merkelig om du ikke har hørt om det.

Joda, jeg har hørt det her på DOL, men ikke andre steder, med unntak av typiske trange kalde "bensinstasjontoaletter" der det av og til står en plakat om det.

Dersom det står plakat om det, kaster jeg den slevsagt ikke i doen.

Gjest Elextra
Skrevet

Joda, jeg har hørt det her på DOL, men ikke andre steder, med unntak av typiske trange kalde "bensinstasjontoaletter" der det av og til står en plakat om det.

''Dersom det står plakat om det, kaster jeg den slevsagt ikke i doen.''

Jeg tenker som sagt ikke bare på det enkelte hus' røranlegg, men mer på miljøet generelt.

Skrevet

Enig, jeg har også bare hørt om at det er et skikkelig problem her på DOL... Tipper at de aller fleste (av "normale" folk, ikke dol'ere) kaster tamponger i do, så da vil jeg jo tro at renseanleggene håndterer det greit som det er?

Gjest hottentooo
Skrevet

Enig, jeg har også bare hørt om at det er et skikkelig problem her på DOL... Tipper at de aller fleste (av "normale" folk, ikke dol'ere) kaster tamponger i do, så da vil jeg jo tro at renseanleggene håndterer det greit som det er?

Du tror det er helt uten grunn at det settes opp skilt om at man ikke skal kaste slikt i do?

Jeg har bare et spørsmål til dere som insisterer på å kaste tampongen i do: Hvorfor?

Gjest prust
Skrevet

Sånn tenker jeg også. Dersom dette er et problem for renseanleggene, ville de nok vøre raske med å komme med informasjon om dette.

Gjest rattato
Skrevet

Du tror det er helt uten grunn at det settes opp skilt om at man ikke skal kaste slikt i do?

Jeg har bare et spørsmål til dere som insisterer på å kaste tampongen i do: Hvorfor?

Jeg er i overgangsalderen og trodde jeg var ferdig med mens. Blødde sist i juni i fjor, men i dag fikk jeg kraftig mens. Blodet rant ned etter lårene selvom jeg hadde super super tampong og nattbind. Tampongene har gått rett i do i dag siden jeg hadde nok med å fly på do hver time til tross for møter, ellers hadde det sprutet blod overalt. Heldigvis tror jeg dette begynner å bli mindre nå, og jeg lover dolere at tampongen som er der nå skal ikke kastest i do......

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...