Gå til innhold

Psykologen min...

Anbefalte innlegg

Gjest xbellax
Skrevet

Stikk fingeren i jorda, folkens...denne tråden er ikke troverdig lengre.

Det er to mennesker i terapi, klienten og terapauten. Begge skal føle at de har noe gi til hverandre. En tredje faktor terapirommet!!! BRUK DET!!!! Kaffeslaberas og middagsselskap på nærmeste kafe, hører ikke til terapi!!! BASTA!! Da er det sagt!!!!

Du får rette meg NHD, om det er nødvendig.

Du har så til de grader rett i èn ting og det er:

"Kaffeslaberas og middagsselskap på nærmeste kafe, hører ikke til terapi!"

Du sier at tråden ikke er troverdig. Selvsagt er den det, dette forekommer og dersom du føler med i medier eller har et ben innenfor helsesektoren, langt oftere enn du tror, desverre. Udugelige og fullstendig uprofesjonelle behandlere finnes, det å si at dette ikke er troverdig blir for naivt.

Gjest xbellax
Skrevet

Nesten slik jeg fikk lyst å møte deg på kafe :-) For du vet hva jeg snakker om. At andre mener dette ikke er troverdig driter jeg en lang mars i fordi jeg vet med mitt hjerte så vet jeg med meg selv at hvert en ord jeg sier er sant.

Virker som du havner i samme situasjoner som meg på en måte.... At du forstår meg....

Jeg klarte å kutte ut den psykologen jeg så som ekstrem... I likhet med du hadde opplevd. Men når de andre begynner å ligne samme mønsteret... hva da?

Her snakker vi om 5-6 personer som er i ansvarsgruppen min. Har vært hjemme med dem alle, untatt legen min....

På en måte gjør det godt, når en føler seg avhengig av andre, men på en annen måte har jeg erfart at det er nærmest livsfarlig og svært ødeleggendes når slike nære bånd må brytes.... Om NHD hadde komt inn her hadde han sagt "Fy og skam", men jeg føler du forstår bedre behovet, avhengigheten og samtidig hva som egentlig er best for en selv.

Å alt er en hårfin balanse. Hva tenker du om pleierenes "beskytellsesinstinkt"....?

Har du noen behandlere no som hjelper deg, uten denne "for nært-politikken" gjelder?

Dyktige behandlere hjelper deg med å hjelpe degselv, og de hjelper deg med å hjelpe degselv til å danne et nettverk, -de blir ikke en del av det.

Styr unna alle som skal "hjelpe deg litt ekstra". Dersom du vil bli frisk så skal du gå til mennesker som er bevisst på sin rolle og sine grenser. Og når du skriver inn her at du har hatt din psykolog på middag, så vet du allerede før du har skrevet innlegget at noe er galt.

Skrevet

Nesten slik jeg fikk lyst å møte deg på kafe :-) For du vet hva jeg snakker om. At andre mener dette ikke er troverdig driter jeg en lang mars i fordi jeg vet med mitt hjerte så vet jeg med meg selv at hvert en ord jeg sier er sant.

Virker som du havner i samme situasjoner som meg på en måte.... At du forstår meg....

Jeg klarte å kutte ut den psykologen jeg så som ekstrem... I likhet med du hadde opplevd. Men når de andre begynner å ligne samme mønsteret... hva da?

Her snakker vi om 5-6 personer som er i ansvarsgruppen min. Har vært hjemme med dem alle, untatt legen min....

På en måte gjør det godt, når en føler seg avhengig av andre, men på en annen måte har jeg erfart at det er nærmest livsfarlig og svært ødeleggendes når slike nære bånd må brytes.... Om NHD hadde komt inn her hadde han sagt "Fy og skam", men jeg føler du forstår bedre behovet, avhengigheten og samtidig hva som egentlig er best for en selv.

Å alt er en hårfin balanse. Hva tenker du om pleierenes "beskytellsesinstinkt"....?

Har du noen behandlere no som hjelper deg, uten denne "for nært-politikken" gjelder?

''Om NHD hadde komt inn her hadde han sagt "Fy og skam", men jeg føler du forstår bedre behovet, avhengigheten og samtidig hva som egentlig er best for en selv.

''

Hva mener du er best for deg selv?

Er du motivert for å unngå denne formen for relasjoner?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Har ikke lest hele tråden, men:

Om det ikke er som en enkelt, planlagt del av behandlingen hos en person med spiseforstyrrelse, er det grovt ufaglig.

Det hender at behandlere kan har stor nytte av et hjemmebesøk. Da synes jeg at en skal dra to sammen. Om det da severes en kopp kaffe og en kjeks, er det helt i orden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...