Gå til innhold

Er det interessant å jobbe med fiskehelse?

Anbefalte innlegg

Gjest Nilje
Skrevet

En tidligere skolevenninne har tatt master i fiskehelse. Det er så langt fra mitt interessefelt som overhodet mulig. Jeg blir litt fasinert over sånne ting som jeg overhodet ikke forstår meg på eller som ikke interesserer meg. Ville dere syntes det var interessant? Er det avhengig av om man liker fisk eller ikke?

Gjest søtt
Skrevet

Hehe, jeg har en kompis som til og med har doktorgrad på et eller annen sånn sær fisketing. Kunne aldri funnet det på selv, men de er jo på en måte litt sært kult også, da :)

Gjest Elextra
Skrevet

Ikke mitt interessefelt i utgangspunktet, men kan godt skjønne du kan få interessante jobber med et slikt fagfelt, i hvertfall. Hun er sikkert attraktiv arbeidstaker i et av våre mest ekspanderende felt: Fiskeoppdrett.

Dessuten blir jo de fleste fagfelt interessante når man kan en del om emnet.

Skrevet

Jeg hadde syns det. Er interessert i naturvitenskap.

Gjest prust
Skrevet

Jeg er interessert i biologi og naturvitenskap, og hadde sikkert likt det. Synes ikke det høres SÅ snevert ut.

Jeg traff en gang ei som hadde tatt mastergrad på svømmeblæra på torsken - DET var snevert....

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg er interessert i biologi og naturvitenskap, og hadde sikkert likt det. Synes ikke det høres SÅ snevert ut.

Jeg traff en gang ei som hadde tatt mastergrad på svømmeblæra på torsken - DET var snevert....

''Jeg traff en gang ei som hadde tatt mastergrad på svømmeblæra på torsken''

LOL

Gjest Nilje
Skrevet

Ikke mitt interessefelt i utgangspunktet, men kan godt skjønne du kan få interessante jobber med et slikt fagfelt, i hvertfall. Hun er sikkert attraktiv arbeidstaker i et av våre mest ekspanderende felt: Fiskeoppdrett.

Dessuten blir jo de fleste fagfelt interessante når man kan en del om emnet.

Jeg hadde sikkert trives med noen emner innenfor naturfag og biologi, men fisk? Hadde det ennå vært hvaler, haier eller delfiner...

mariaflyfly
Skrevet

*Knegg* Jeg kjenner en som dreiv og målte nebblengden til sånne bittesmå sebrafinker. Det var en del av et større forskningsprosjekt, men alikevel... En mann med store never og de bittesmå fuglene, han holdt på å ta livet av dem hver gang. ;)

Gjest Niccola
Skrevet

Jeg kjenner noen som har gått fiskerilinje. Noen av de kuleste folka jeg vet om. :-)

Gjest Nilje
Skrevet

Jeg kjenner noen som har gått fiskerilinje. Noen av de kuleste folka jeg vet om. :-)

hva slags type jobber har de fått da?

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg hadde sikkert trives med noen emner innenfor naturfag og biologi, men fisk? Hadde det ennå vært hvaler, haier eller delfiner...

''Hadde det ennå vært hvaler, haier eller delfiner...''

Er de penere?

Gjest Nilje
Skrevet

''Hadde det ennå vært hvaler, haier eller delfiner...''

Er de penere?

de er større, og hvalene og delfinene er i hvertfall veldig søte. delfinene kan du lære opp til mye, og det er gøy å svømme sammen med dem. Haiene er mere skrekkblandet fryd.

Skrevet

*Knegg* Jeg kjenner en som dreiv og målte nebblengden til sånne bittesmå sebrafinker. Det var en del av et større forskningsprosjekt, men alikevel... En mann med store never og de bittesmå fuglene, han holdt på å ta livet av dem hver gang. ;)

Kjempespennende!

Gjest Niccola
Skrevet

hva slags type jobber har de fått da?

Han ene er fisker ;-) De andre jobber mer administrativt innen departement eller noe, tror jeg.

Poenget var bare at mennesker er som regel mer interessante enn bare jobbene sine :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...