Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest bipp..

Har bestemt meg for å trene mot å gå birkebeiner rennet om 2 år, og det er langt frem.

Jeg er glad i å gå på ski men har dårlig teknikk. Så punkt 1 er skikurs til vinteren, men det er opplegg for kondisjonstrening jeg trenger hjelp til.

Pr i dag går jeg på ski, på bena og svømmer. Jeg ønsker å holde meg innenfor dette. Jeg går eller går på ski ca 20 timer pr uke. De lengste turene mine er på drøyt 2 mil. Jeg går ca halvparen rask gange, resten mer rolig. Svømming er 3000 meter i uka.

Så nå lurer jeg på hvor langt/fort/ofte osv jeg må gå for å trene mot et løp på 5,4 mil. Jeg er jo i aktivitet daglig men må vel øke lengden på en del turer. Men hvor langt og hvor ofte?

Lurer også på om jeg bør legge mer lengde på svømminga, er kanskje bra for armmusklene?

Alle tips og råd mottas med takk :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/344530-trening-mot-birken-trenger-tips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest togli

Hva er poenget med å gå på ski i kø med tusenvis av andre folk?

Er det status?

Jeg kan godt skjønne det :) Mye lettere å motivere seg for å gå så langt på ski når man vet at man går sammen med mange andre, samt at man har meldt seg på en slikt løp :)

Mannen min skal sykle Trondheim-Oslo til sommeren og hadde neppe greid å motivere seg for å gjøre dette dersom det ikke skjedde sammen med mange andre ;)

Gjest Elextra

Jeg kan godt skjønne det :) Mye lettere å motivere seg for å gå så langt på ski når man vet at man går sammen med mange andre, samt at man har meldt seg på en slikt løp :)

Mannen min skal sykle Trondheim-Oslo til sommeren og hadde neppe greid å motivere seg for å gjøre dette dersom det ikke skjedde sammen med mange andre ;)

Enig.

På samme måte meldte jeg meg stadig på Sentrumsløpet "i gamle dager". Ikke fordi jeg var så opptatt av løpet som sådan, men fordi jeg da fikk motivasjon til å jogge. Og så var det jo litt morsomt å forsøke å slå tiden fra året før.

Jeg jogget to måneder i året, stort sett ;).

Annonse

Gjest togli

Enig.

På samme måte meldte jeg meg stadig på Sentrumsløpet "i gamle dager". Ikke fordi jeg var så opptatt av løpet som sådan, men fordi jeg da fikk motivasjon til å jogge. Og så var det jo litt morsomt å forsøke å slå tiden fra året før.

Jeg jogget to måneder i året, stort sett ;).

Ja, jeg skjønner godt at man trenger slike motivasjonsfaktorer for å orke å prøve :)

Gjest bipp..

Det er vel ikke køgåingen som er poenget, men det å ha et skikkelig og konkret mål å jobbe mot. Skjønner det godt jeg. :o)

Ja poenget var å ha et mål og jobbe mot, samt å utfordre meg selv. Syns det virker veldig gøy å klare å mestre en slik oppgave.

Ja poenget var å ha et mål og jobbe mot, samt å utfordre meg selv. Syns det virker veldig gøy å klare å mestre en slik oppgave.

Jeg har også et par mål for meg selv i sommer, ett sykkelmål og ett løpemål. :o) Det er ikke noen form for konkurranse da, bare for meg selv for å se om jeg greier det.

Gjest bipp..

Jeg har også et par mål for meg selv i sommer, ett sykkelmål og ett løpemål. :o) Det er ikke noen form for konkurranse da, bare for meg selv for å se om jeg greier det.

Da blir det det samme som for meg. Har ingen planer om å gå Birken for å konkurrere med andre. Kun med meg selv. Helt greit å komme sist i mål bare jeg kommer dit. Man må jo begynne et sted :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...