Gå til innhold

Bestille uten brød, samme pris?

Anbefalte innlegg

Gjest kinelle
Skrevet

Du gjør dette fryktelig komplisert for deg selv. Poengene mine står i det første innlegget, så du kan slå deg til ro med det.

Tror ikke det først og fremst det er meg det er komplisert for, men det er et smart svar når du slipper opp for argumenter...

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

4

• morsan

3

• Mary Poppins

3

• Glimtipper

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest glutenallergi
Skrevet

Tror ikke det først og fremst det er meg det er komplisert for, men det er et smart svar når du slipper opp for argumenter...

Kjære vakre vene. Slipper opp for argumenter? Det er ikke alle tilbakemeldinger som er like relevante for min situasjon, om jeg da ikke orker å legge opp til en utgreiing av alle hvis og hva, er det ikke nødvendigvis tilfelle at jeg ikke mangler argumenter.

Jeg setter grenser for hvor langt jeg orker å dra diskusjonen, og påstanden om mangel på argumenter fungerer nærmest som en hersketeknikk.

Skrevet

du har sikkert rett i det. Men de tar seg jo mye mer betalt enn 2 kr selv da, for å tjene på det de selger. Altså tjener de godt på å selge meg "luft". ;-)

Du mener du skal ta av inntjeningen deres i tillegg til å få kutt for brødet - det som går til lønninger, forsikringer, husleie/lån, invetar osv?

Jeg synes du framstår som vanskelig i denne tråden. Jeg kjenner mange med allergier, intoleranser eller spesielle dietter som klarer seg helt fint på de fleste kafeer eller restauranter. Spisestedene er utrolig imøtekommende om man oppfører seg hyggelig og har som mål å få et godt måltid, ikke penger tilbake for to skiver brød man ikke kan spise.

mariaflyfly
Skrevet

Hun VIL sikkert men kan ikke... ser du forskjellen?

Selvfølgelig ser jeg forskjellen. Men forskjellen er revnende likegyldig for spisestedet hun er på, og jeg mener hun ikke kan forvente noen prisreduksjon.

Skrevet

Jeg har en sønn med glutenintoleranse. Det har aldri falt meg inn å be om prisreduksjon i slike tilfeller du snakker om og synes ikke man kan forlange det.

Har man cøliaki får man dessuten pengestøtte fordi det er et dyrere kosthold å spise glutenfritt. Det skal jo i teorien gjøre at du kan ha råd til å kjøpe en ekstra rett for å bli mett.

Gjest glutenallergi
Skrevet

Du mener du skal ta av inntjeningen deres i tillegg til å få kutt for brødet - det som går til lønninger, forsikringer, husleie/lån, invetar osv?

Jeg synes du framstår som vanskelig i denne tråden. Jeg kjenner mange med allergier, intoleranser eller spesielle dietter som klarer seg helt fint på de fleste kafeer eller restauranter. Spisestedene er utrolig imøtekommende om man oppfører seg hyggelig og har som mål å få et godt måltid, ikke penger tilbake for to skiver brød man ikke kan spise.

At jeg fremstår som vanskelig? Overfor hvem? Fordi jeg spør hva dere mener og har egne tanker om temaet?

Du så kanskje ikke smiletegnet mitt?

Jeg har som sagt ikke krevet noe av dette inne på en kafé. Jeg har ikke engang spurt eller gitt noe inntrykk av å være misfornøyd med å betale. Så at jeg skal være vanskelig fordi jeg har noen synspunkter du ikke er enig i, blir faktisk litt for overdramatisk.

Mary Poppins
Skrevet

Jeg forstår hva du mener - har en datter med cøliaki. Vi skulle ønske vi slapp å lage så mye styr når vi skal ut og spise.

Dere sier - trenger dere å spise lunsj ute da?, Kan dere ikke bare spise noe annet?

Nei, vi TRENGER ikke å spise lunsj ute, men tenk om vi treffer noen som spør feks? Så må vi si nei pga at den ene har cøliaki? Eller lage styr med HVOR vi kan gå og spise? Been there to many times... orker ikke lenger å stå en halvtime og diskutere med betjeningen...

Selvfølgelig har vi også lyst til å være sosiale og det hadde vært så greit om det var et alternativ vi kunne spise og som vi faktisk ble mett av... uten at alt trengte å være så planlagt alltid...

Du tar jo opp et helt annet tema..

Mary Poppins
Skrevet

Nei jeg synes ikke du kan be om reduksjon.

I mine mere kresne tider, pleide jeg betsanding be om å få retten servert uten grønnsaker, altså f.eks helt plain hamburger, club sandwish osv. Retten ble jo veldig mye mindre men det kunne aldri falt meg inn og bedt om reduksjon i prisen. I ditt tilfelle er du jo allergisk til brødet så du har altså mer gyldig grunn for å endre på retten, men for restauranten er det revende likegyldig om du er allergisk eller kresen. Brødet de serverer til maten koster vel ikke mer enn 3-4kroner så jeg hadde i hvert fall aldri giddet og spurt om reduksjon for noe så lite.

Gjest har også cøliaki
Skrevet

Du tar jo opp et helt annet tema..

Ja - men hun kommer inn på samme tema lenger ned i tråden :)

Mary Poppins
Skrevet

Ja - men hun kommer inn på samme tema lenger ned i tråden :)

Ok:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...