Gå til innhold

Er lykken i livet å stifte familie?

Anbefalte innlegg

Gjest luksusproblem
Skrevet

''Selvfølgelig erstatter det ikke et barn, men det er vel en erstatning for å ha noen å dulle med? ''

Jeg får inntrykk av at du har et noe pussig syn på det å ha barn?

Jeg har da tre barn. og klart at vi duller med barna fra de er små. hva er rart med det? Hvorfor mener du at jeg har et rart syn på det å ha barn?

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

7

• cathlin

6

• PieLill

4

• tzatziki1365380058

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har da tre barn. og klart at vi duller med barna fra de er små. hva er rart med det? Hvorfor mener du at jeg har et rart syn på det å ha barn?

Beklager, men jeg blandet det du skrev sammen med flere innlegg fra trådstarter. Jeg liker dårlig sammenligning av barn og hunder - eller at det å skulle ha hund skulle være omtrent det samme som å ha barn. Mener ikke at det er noe galt å si at man evt. duller med barn, men mener at det å ha barn innebærer mye mer enn å klappe litt på dem, gi mat og gå en kjapp tur et par ganger i døgnet...*s*

Gjest høstløv
Skrevet

Beklager, men jeg blandet det du skrev sammen med flere innlegg fra trådstarter. Jeg liker dårlig sammenligning av barn og hunder - eller at det å skulle ha hund skulle være omtrent det samme som å ha barn. Mener ikke at det er noe galt å si at man evt. duller med barn, men mener at det å ha barn innebærer mye mer enn å klappe litt på dem, gi mat og gå en kjapp tur et par ganger i døgnet...*s*

Det er mye godt selskap i å ha en hund eller en katt. Det er noen å komme hjem til.

En amerikansk undersøkelse viste at de som var enslige og hadde hatt hjerteinfarkt, av dem var det større prosentandel som overlevde, blant de som hadde en hund eller en katt å komme hjem til, enn de som bodde helt alene.

Skrevet

Det er mye godt selskap i å ha en hund eller en katt. Det er noen å komme hjem til.

En amerikansk undersøkelse viste at de som var enslige og hadde hatt hjerteinfarkt, av dem var det større prosentandel som overlevde, blant de som hadde en hund eller en katt å komme hjem til, enn de som bodde helt alene.

Jeg kjenner til denne forskningen; det er gjort en haug med studier som viser at det å hund kan være helsebringende. Men det er fortsatt noe helt annet enn å ha barn (- på godt og vondt, kanskje...).

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg har single, barnløse venner som har det helt utmerket og ikke vil ha barn eller har noe voldsomt ønske om en partner.

Jeg har også single, barnløse venner som kjenner et stort savn og ønsker seg partner og/eller barn.

Det er veldig individuelt. Og ja, jeg tror nok at for enkelte er ønsket om familie fundert i sosiale forventninger (eller frykt for følelsen av utenforskap dersom man ikke har det). Mens for andre er det en helt grunnleggende trang.

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg kjenner til denne forskningen; det er gjort en haug med studier som viser at det å hund kan være helsebringende. Men det er fortsatt noe helt annet enn å ha barn (- på godt og vondt, kanskje...).

Ja, det er jeg enig i. Men hvis barn er utelukket, så kan hverdagen bli litt triveligere med en hund eller en katt, slik at en har et levende vesen å vise omsorg. Og å snakke med.

Det kan være mye selskap og hygge med et dyr i huset.

Vi har ikke husdyr, fordi minstemann er allergisk mot katt, ellers hadde vi vel hatt et lite mjauende vesen springende rundt her.

Vi hadde en katt, det var lenge før han ble født. Denne katten kunne høre på motorlyden at det var mannen min som kom kjørende ned av fylkesveien, sirka 100 meter fra hvor vi bor, lenge før vi kunne se bilen. Da kom den frem fra gjemmestedet sitt under sofaen, strakte på seg og gikk til utgangsdøren og stod der og ventet på ham, når han kom inn. Så når katta våknet til live, så visste jeg at mannen min var rundt hjørnet.

Skrevet

Verken eller.

Jeg har bipolar lidelse, men lever og jobber som de fleste andre. Jeg har også fem barn.

Jeg lever det "normale" livet som man ønsker seg, men som ikke kan fordi medisinene de tar ikke fungerer like bra på alle.

Så, ja jeg kunne ha vært en av dine "stakkare"

(ja, jeg vrir meg bare ved tanken)

Jeg liker svaret ditt. ;)

Gjest ditt syn
Skrevet

Verken eller.

Jeg har bipolar lidelse, men lever og jobber som de fleste andre. Jeg har også fem barn.

Jeg lever det "normale" livet som man ønsker seg, men som ikke kan fordi medisinene de tar ikke fungerer like bra på alle.

Så, ja jeg kunne ha vært en av dine "stakkare"

(ja, jeg vrir meg bare ved tanken)

Hun har da aldri kalt dem "stakkare". Det er du som tydeligvis har det synet på dem. Uten at jeg aner hvorfor du har det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...