Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Mama, 22.

Hei! Jeg er blitt litt plaget med treg mage etter graviditet. Det er 6 mnd siden jeg fødte nå, fullammet til 4-5 mnd og ammer fortsatt ved siden av at hun får fast føde. Jeg leser jo at fiber skal være så bra mot forstoppelse, men syns jeg spiser mye fiber, så jeg lurer på om fiber faktisk kan gjøre vondt værre i noen tilfeller? Jeg spiser nesten utelukkende brød som er merket som grove/ekstra grove. Spiser brødmåltider ca. 3 ganger om dagen. I tillegg spiser jeg som regel en stor bolle med 4Korn og Biola eller skummet melk. Til middag blir det enten kjøtt, fugl eller fisk med poteter, pasta eller ris til, samt grønnsaker. Spiser også ca 2 frukter daglig, samt litt nøtter og cottage cheese. Drikker skummet melk inntil brødmåltidene, drikker mye vann utenom måltidene, og ca 1 kopp te om dagen. Jeg går 1/2 - 1 times tur ca 3 ganger i uken og trener mage/rygg 3 ganger i uken. Likevel er jeg plaget med hard avføring som er vanskelig å få ut. Har også fått en liten hemorroide som blør av og til når jeg er på toalettet. Jeg har avføring minst en gang om dagen, men det plager meg likevel i og med at den er så hard og vanskelig å få ut.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/344814-forstoppelse-og-fiber/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mama, 22

For meg høres det ut som om du har et alt for magert kosthold! (og for mye brød... )Forsøk å bruke mer olivenolje(f.eks) eller ta det på en skje/i shotglass. Det smører.

Spiser jo nøtter nesten hver dag da, samt godteri i helgene... er ikke det fett da?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...