Gå til innhold

Går ikke ned i vekt...

Anbefalte innlegg

Gjest En som vil ned i vekt:)

Hei. Jeg er en jente på 32år(har ikke barn)som har trent på og av hele livet...(det går i perioder) Har gått opp og ned i vekt men det siste året har vekten gått veeldig opp..Er 1,68 høy og veier ca 70 kg.Og ønske mitt hadde vært å gå ned 5-8 kg.De siste mnd har jeg vært på elixia gjennomsnitlig 4 ganger i uken, på aerobic,bosu,styrke og core trening. Jeg sluttet å røyke på nyåret og merker at jeg orker mer trening enn før:) Problemet mitt er at jeg går ikke ned i vekt! Spiser hver3-4 time normal mat, dvs grovt brød, frukt, yogurt ,middag med fullkorn pasta/ris, og som regel grønnsaker (er ikke så glad i poteter) drikker lett/skummet melk og kanskje litt for lite vann...brus i helgene(cola zero) Jeg er en person som er glad i mat og unner meg litt godt i helgene, for så lenge man er aktiv så er vel ikke det "farlig"?? Jeg spiser kanskje feil? Jeg hadde satt pris på et mat oppsett som er lett å forholde seg til og som omfatter "vanlig" mat;)Og hva man skal få i seg før og etter trening.. Jeg forstår ikke de som begynner å trene og etter et par uker har gått ned 4 kg...?!! Hva gjør jeg feil? Hilsen en som veldig gjerne vil ned i vekt:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/344920-g%C3%A5r-ikke-ned-i-vekt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sannsynligvis spiser du mer kalorier enn du trener bort, logisk nok ettersom du ikke går ned i vekt. :o)

Spørs hvor mye du spiser til hvert måltid da. 2 brødskiver til frokost og lunsj + en normalporsjon middag (2 kjøttkaker, 2 små/middels poteter og masse-masse grønnsaker f.eks.) og 1-2 mellommåltider bestående av frukt, grønnsaker, yoghurt el. knekkebrød f.eks.

Det er vanskelig å si konkret for akkurat deg, siden det er så mye som kan spille inn, men hvis det er noen trøst så vet jeg om en god del som har opplevd at masse trening ikke gir noen effekt - i starten. Men de gir ikke opp, og så plutselig begynner kroppen å 'komme i gang' etterhvert.

Det kan også være at røykestoppen har forvirret kroppen din litt, at den er vant til en ytre stimulans som nå ikke er der lenger, og at dette drar i litt feil retning - foreløpig. Mange legger jo på seg ved røykestopp - du har imidlertid stått på stedet hvil - fordi du har trent som en propell. :-)

Oog det kan hende at du spiser mer enn du tror.. :-)

Kroppen min trives best omtrent som følger:

-Spise frokost, 1-2 brødskiver f.eks

-Spise en god lunsj, kanskje dagens største måltid, fisk/salat

-Spiser det største måltidet mitt helst før klokka 17

-Spiser ikke noe særlig etter 19 ( ikke fordi jeg tror at jeg blir feitere av å spise seint, men fordi jeg føler det går utover søvnkvaliteten - og god søvn er viktig for helsa OG vekta)

-Spiser helst 2 timer før trening (alt ettersom hvor mye jeg skal hoppe rundt da)

-Spiser raskt etter trening

Mellommåltider er f.eks epler&mandler, riskake, gulerøtter.

Ta et par dager og noter ned alt du skriver, vær ærlig, og se om det egentlig dukker opp et par overraskelser. En latte her, en kake der..

Lykke til..!

• 3 uker senere...

En 100 grams sjokoladeplate inneholder i overkant av 500 kalorier. Når jeg er på spinning forbrenner jeg under det på en hard time. 7000 kalorier er 1 kilo fett. Jeg må altså på ca. 15 spinningtimer for å gå ned 1 kilo. Jeg sier dette for å sette ting litt i perspektiv.

Det er veldig enkelt å spise litt mer når man begynner å trene, og da går ofte det ekstra inntaket mot treningen, og gjør at man ikke går ned.

Når det gjelder mat så er det greit å tenke grønt, grovt og ofte nok. Det er en enkel huskeregel, og hjelper deg til å velge riktig mat. En nøyaktig diett får jeg håpe andre kan hjelpe deg med:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...