Gå til innhold

er jeg nødt til å signere på epikrisen min?

Anbefalte innlegg

Gjest epikriser
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1270304056' post='4334547]

Jeg spurte om jeg kunne sende mail, men det var viktig at jeg signerte, dermed måtte det være brev. Så det var ingen tvil om at det var signaturen de måtte ha for å utgi papirene til meg.

Det var jo i og for seg OK, men da jeg spurte om jeg kunne stikke innom med brev med signatur på, fikk jeg beskjed om at det ikke gikk, Jeg måtte søke, og en lege godkjenne det, så kunne jeg få ut epikrisen.

Jeg gav opp hele greia jeg, og benyttet meg av det andre sykehuset sine epikriser, men alle har jo ikke den muligheten. Det var i allefall voldsomt styr rundt dette at jeg ville ha epikriser.

Jeg har alltid fått dem ganske raskt, men det er riktig at det må godkjennes først. Jeg har pleid å spørre om både journal og epikrise.

Fortsetter under...

Gjest Dolores77
Skrevet

Nå har jeg mast om å få denne epikrisen et halvt år. Fastlegen har purret flere ganger, jeg har sendt mail. min nye behandler har også sendt mail for å få den. Hun har sagt at jeg skal få den etter påske. Hun kan da ikke mene at jeg må sende et brev med signatur for å få den? virker veldig rart.

Ja, hvis det er til fastlege og andre behandlere trenger du ikke skriftlig søknad, det er kun om du skal ha utskrift av journalen...

Gjest epikriser
Skrevet

Ja, hvis det er til fastlege og andre behandlere trenger du ikke skriftlig søknad, det er kun om du skal ha utskrift av journalen...

Dersom pasienten vil ha epikrisen må det være skriftelig forespørsel fra pasienten på papir. Vanligvis får fastlegen epikrisen automatisk. Lege og behandlere trenger ikke å skrive på papir for å få epikrisen.

Gjest Dolores77
Skrevet

Dersom pasienten vil ha epikrisen må det være skriftelig forespørsel fra pasienten på papir. Vanligvis får fastlegen epikrisen automatisk. Lege og behandlere trenger ikke å skrive på papir for å få epikrisen.

Det er jo det jeg sier, smør på flesk.

Jeg jobber med dette til daglig.

Fastlegen får som regel automatisk epikrise, og evnt. andre behandlere.

Men pasienter og evnt pårørende som ønsker kopi av journalen sin

må sende en skriftlig henvendelse hvor de ber om kopi,

er ikke sikker på prisen nå, men mener den er på rundt 70 kroner.

Sjefslegen på avdelingen pasienten lå på må godkjenne søknaden om innsyn av journal.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...