Gå til innhold

Hva gjør en?

Anbefalte innlegg

mariaflyfly
Skrevet

Hun ønsker at helgene framover skal være forutsigbare, og frykter at han senere også plutselig endrer helger. Hun har lagt planer helger framover både med og uten barn. Bytte av helg nå lager kaos i planene.

Ta har moren barna tre helger på rad og ferdig med det. Far må forholde seg til den avtalen som foreligger.

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

13

• Lillemus

7

• morsan

3

• jubalong70

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Oddetall/partall
Skrevet

Hun står på sitt. Det er det vanligste at alle hverdagsløsninger suspenderes i ferier, og at ferieløsningen da trer inn istedenfor, men uten at ferien forskyver noe i forhold til hverdagen. Egentlig burde hun ha passet på å få avtalt ikke bare annenhver helg, men helgen i enten partallsuker eller oddetallsuker.

Men gjort er gjort. Hennes tolkning er ikke feil, og som den som har omsorgen er det hun som har siste ord. Venter hun trøbbel i forhold til henting i barnehage/skole bør hun ordne det slik at barnet er et annet sted den dagen.

Takk for svar. Hun er nå informert om svarene.

Det er ikke så enkelt når det later til at far er mer opptatt av å sabotere for mor enn å tilbringe tid sammen med barna. Han velger å arbeide framfor å tilbringe tid sammen med dem onsdagene. Av samme årsak blir de ikke hentet før leggetid annenhver fredag.

Han har fått tilbud om å tilbringe hele eller halve helga sammen med barna, men at han også har dem helga deretter. To helger på rad ønsker han absolutt ikke.

Skrevet

''Vi har ikke hatt behov for å ta den frem en eneste gang og det er nå 6 år 4-5 mnd siden vi flyttet fra hverandre.

''

Men så er jo dere bare en eneste stor og lykkelig familie hele gjengen også. :P

''Men så er jo dere bare en eneste stor og lykkelig familie hele gjengen også. :p''

One big happy family - that's us! :o)

Skrevet

''Vi har ikke hatt behov for å ta den frem en eneste gang og det er nå 6 år 4-5 mnd siden vi flyttet fra hverandre.

''

Men så er jo dere bare en eneste stor og lykkelig familie hele gjengen også. :P

Det er like før de får samværsavtale på stemora! ;-)

Gjest Oddetall/partall
Skrevet

''Egentlig burde hun ha passet på å få avtalt ikke bare annenhver helg, men helgen i enten partallsuker eller oddetallsuker.

''

Det forundrer meg at en avtale som er inngått ved mekling, antagelig på et familievernkontor, ikke tar høyde for dette. Sikkert ikke første gang de er med på å lage slike avtaler, og at ferietid betyr diskusjoner om hvor barna skal være, burde ikke komme som julekvelden på kjerringa på familievernkontoret.

Men dette fyrer jo opp under mine fordommer mot familievernkontoret og deres inkompetanse, hehe. ;)

Jeg stusset også på dette. Det ble jo endel bråk mange steder pga at siste året hadde 53 uker, at det da ble to oddetalsuker etter hverandre.

mariaflyfly
Skrevet

*Knegg*

Skrevet

''Det er like før de får samværsavtale på stemora! ;-)''

*hehe* Nå vet jeg ikke helt hva jeg skulle gjort med henne, men...

mariaflyfly
Skrevet

''Men så er jo dere bare en eneste stor og lykkelig familie hele gjengen også. :p''

One big happy family - that's us! :o)

Jeg vet forresten om en familie bestående av to voksne og en hund, som nå har delt fast bosted. Hehe, det tar i grunnen kaka. :)

mariaflyfly
Skrevet

''Det er like før de får samværsavtale på stemora! ;-)''

*hehe* Nå vet jeg ikke helt hva jeg skulle gjort med henne, men...

Si ikke det, du kunne godt hatt bruk for en som hadde middagen klar til deg når du kom hjem, eller støvsugde litt? ;)

Gjest Oddetall/partall
Skrevet

Men hvis jeg forstår trådstarter rett, så vil farens forslag innebære at de bytter fra f eks oddetallsuker til partallsuker, og det kan jo ødelegge for mange planer fremover, både de helgene hun trodde hun hadde 'barnefri' og de helgene hun trodde hun skulle ha barna.

''Men hvis jeg forstår trådstarter rett, så vil farens forslag innebære at de bytter fra f eks oddetallsuker til partallsuker, og det kan jo ødelegge for mange planer fremover, både de helgene hun trodde hun hadde 'barnefri' og de helgene hun trodde hun skulle ha barna.''

Nettopp!

Skrevet

Jeg vet forresten om en familie bestående av to voksne og en hund, som nå har delt fast bosted. Hehe, det tar i grunnen kaka. :)

''Jeg vet forresten om en familie bestående av to voksne og en hund, som nå har delt fast bosted. Hehe, det tar i grunnen kaka. :)''

Jeg vet om flere tilfeller der hunden har fulgt barnet i familien på samvær, men ikke der bare hunden flytter mellom nei.

Skrevet

Si ikke det, du kunne godt hatt bruk for en som hadde middagen klar til deg når du kom hjem, eller støvsugde litt? ;)

*knegg* Da bør jeg vel ikke velge en som jobber større stillingsprosent enn meg? Da rekker hun seg jo ikke hjem og får støvsugd og lagd mat før jeg kommer hjem.

mariaflyfly
Skrevet

''Jeg vet forresten om en familie bestående av to voksne og en hund, som nå har delt fast bosted. Hehe, det tar i grunnen kaka. :)''

Jeg vet om flere tilfeller der hunden har fulgt barnet i familien på samvær, men ikke der bare hunden flytter mellom nei.

Hunden bor annenhver uke hod Matmor og Matfar, og deler feriene ganske likt. Hahaha!

Skrevet

''Men hvis jeg forstår trådstarter rett, så vil farens forslag innebære at de bytter fra f eks oddetallsuker til partallsuker, og det kan jo ødelegge for mange planer fremover, både de helgene hun trodde hun hadde 'barnefri' og de helgene hun trodde hun skulle ha barna.''

Nettopp!

Og ikke bare nå, men etter enhver ferie fremover, alt ettersom det faller ham inn.

Hun vil ha mye igjen for å være firkantet nå.

mariaflyfly
Skrevet

*knegg* Da bør jeg vel ikke velge en som jobber større stillingsprosent enn meg? Da rekker hun seg jo ikke hjem og får støvsugd og lagd mat før jeg kommer hjem.

Dere kan bytte stillingsprosent i de aktuelle ukene. Det er da ikke noe problem. ;)

mariaflyfly
Skrevet

Og ikke bare nå, men etter enhver ferie fremover, alt ettersom det faller ham inn.

''Hun vil ha mye igjen for å være firkantet nå''

Amen.

Skrevet

Hunden bor annenhver uke hod Matmor og Matfar, og deler feriene ganske likt. Hahaha!

He he... jeg har også hørt om noen som har hatt det slik! Ihvertfall for en _stund_.

Gjest Oddetall/partall
Skrevet

Takk igjen. gode råd du kommer med! Hun trenger det nå for ikke å la han overstyre henne.

Noe helt annet... Jeg kommuniserer med henne pr sms nå. Jeg bruker ordboka på mobilen. ble litt skremt da jeg skulle skrive hva Atene skriver ;) "Atene" ble noe helt annet, for ordet ligger ikke inne.

Gjest et forslag
Skrevet

Takk for svar. Hun er nå informert om svarene.

Det er ikke så enkelt når det later til at far er mer opptatt av å sabotere for mor enn å tilbringe tid sammen med barna. Han velger å arbeide framfor å tilbringe tid sammen med dem onsdagene. Av samme årsak blir de ikke hentet før leggetid annenhver fredag.

Han har fått tilbud om å tilbringe hele eller halve helga sammen med barna, men at han også har dem helga deretter. To helger på rad ønsker han absolutt ikke.

Da foreslår jeg at hun tar kontakt med familievernkontoret igjen. De kan prøve å kalle han inn til nytt møte.

Skrevet

Jeg stusset også på dette. Det ble jo endel bråk mange steder pga at siste året hadde 53 uker, at det da ble to oddetalsuker etter hverandre.

''Det ble jo endel bråk mange steder pga at siste året hadde 53 uker, at det da ble to oddetalsuker etter hverandre.''

Sørgelig at dette er hverdagen til mange barn, er det første som slår meg. Desto mer sørgelig at barn blir forhandlingsobjekter - ikke minst om de overhører / forstår det..

Og ja, har vært i situasjonen: Det første året snakka vi mest via advokater, men satte ikke hverandre i dårlig lys (håper jeg).

Etter hvert har vi funnet en løsning basert på fleksibilitet både mht oss og ikke minst barna. At dette går i hans "favør" samværsmessig tar jeg som en bonus; mer tid med barna for meg!

At jeg har "tapt" mye bidrag er underordna så lenge de har alt de trenger og far stiller opp økonomisk når han.

En del av mine bekjente mener jeg er dum som ikke "står på krava", men så lenge dette fungerer optimalt for barna er jeg fornøyd. Og har jeg f.eks et jobbseminar eller annet en helg som ikke er hans, drar de dit om han har fri.

Vet det ikke er lett - særlig i starten - men prøv å være smidige for barnas skyld :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...