Gå til innhold

Hva gjør en?

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
Skrevet

Jeg vet forresten om en familie bestående av to voksne og en hund, som nå har delt fast bosted. Hehe, det tar i grunnen kaka. :)

Merkellig nok er det faktisk ganske mange som deler på hunden. Annenhver uke, eller den ene parten har annenhver helg. Jeg tror hunden til Hellstrøm også er hos han annenhver uke :P

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

13

• Lillemus

7

• morsan

3

• jubalong70

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Problemet er at faren ikke ønsker å ha barna to helger etter hverandre. Det mistenskes at far ønsker å sabotere en aktivitet mor skal være med på. Ut fra da avtalen startet regnet hun seg til barnefri den helgen.

Så får far ta seg sammen! :)

Skrevet

Man å lage en detaljert ferieplan som vedlegg til samværsavtalen for flere år framover i tid. F.eks. "Vinterferien 2010: XXX skal være hos far. Ferien starter fredag kl 16.30 og varer til mandag kl 16.30. 17. mai 2010 skal XXX være hos mor. Far leverer XXX dagen før kl 16.30, og blir hod mor den kommende helgen".

Det er bare å sette seg ned med www.kalender.no

*Erfaren*

''Det er bare å sette seg ned med www.kalender.no

''

Evt. kan man i tillegg få litt bistand fra en tålmodig bekjent....*s*

Skrevet

Jeg vet forresten om en familie bestående av to voksne og en hund, som nå har delt fast bosted. Hehe, det tar i grunnen kaka. :)

Kusina mi sin hund hadde en slik ordning, inntil kusina fikk en datter og hunden ble så sjalu at den gikk til angrep på kusina. Da fikk hunden fast bosted hos eksen, men med noe samvær og rapporteringsplikt i tilfelle noe alvorlig skulle tilstøte hunden.

Kusina mi er nå supersur på eksen fordi han har unnlatt å rapportere om hvordan det går med hunden for tiden, og hun tror han har sluttet å ta telefonen fordi han ikke tør å fortelle henne at hunden sikkert er død...

trollemor;o)
Skrevet

Far kan ha ungene to helger på rad og dermed kommer de ikke ut av "rytmen". Mor gir altså bort ei helg til far.

Skrevet

Høres ut som de bør ta seg en ny tur på familievernskontoret og lage en litt mer detaljert samværsavtale.

Den de har nå gir tydeligvis rom for tolkninger, og det kan jo slå uheldig ut og føre til konflikter man ellers ville vært spart for..

Det du skriver om denne mannen, minner meg om oppførselen til svogeren min etter bruddet med hans samboer.

Det virket som han helst ikke ville ha barna mere en han "måtte" og var svært lite innstillt på å være fleksibel mht bytte av helger/dager, eller til å stille opp ekstra utenom avtalt samvær. Dette hadde nok langt på vei sin årsak i konflikten mellom ham og eksen, og at han ikke ønsket å være fleksibel og tilretteleggende ovenfor henne.

Når man har å gjøre med menn som tenker slik, så må man bare få på plass en "vanntett" samværs-avtale og deretter basere seg på at akkurat SÅNN blir det - uten rom for endringer.

Da sparer man seg for mange irritasjoner og skuffelser regner jeg med...

Hun bør også insistere på at han snarest begynner å ha barna den avtalte ukedagen. Ellers kan hun kreve økt bidrag fra ham fordi han ikke har barna så mye som bidraget er beregnet utifra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...