Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På direkte spørsmål så synes jeg det er passelig når man er fadder ja. Og det har jeg gitt ved et par anledninger. Når jeg ikke er fadder og det er nær familie (nevøer/nieser) så har jeg gitt 1500.

Hva hvis du er fadder til den ene av to tvillinger (nieser) som konfirmeres samtidig - ville du gitt gaver med svært ulik verdi da?

Jeg tenker slik at "tante" har større rang enn "fadder", og at jeg som tante ville gi like gaver til alle nieser og nevøer og ikke bedrive urimelig forskjellsbehandling.

Dette gjelder uansett aldersforskjell, men det blir ekstra synlig når det gjelder tvillinger.

Skrevet

Synes du skal ta hensyn mest til deg selv, jeg. At du klarer å likebehandle barna i familien, slik at de får omtrent likt når de konformeres.

Du kan jo gi et gavebeløp _og_ gave, da blir heller ikke beløpet så synlig, samt at du velger ut én gave, så velger konfirmanten selv hva pengene skal brukes til.

Men tror jeg hadde valgt å gi maks 2000 i rene penger, og se an hva du i så fall ønsker å gi som gave. Et smykke eller noe annet. Da kan du variere litt på gaven ved siden av; dyrt eller rimelig..

tzatziki1365380058
Skrevet

Hva hvis du er fadder til den ene av to tvillinger (nieser) som konfirmeres samtidig - ville du gitt gaver med svært ulik verdi da?

Jeg tenker slik at "tante" har større rang enn "fadder", og at jeg som tante ville gi like gaver til alle nieser og nevøer og ikke bedrive urimelig forskjellsbehandling.

Dette gjelder uansett aldersforskjell, men det blir ekstra synlig når det gjelder tvillinger.

Enig, tante slår fadder ned i støvla!

:)

Skrevet

Enig, tante slår fadder ned i støvla!

:)

:-)

Gjest lurer jeg på ...
Skrevet

''Synes 1000 kr er for lite og 10 000 for mye''

1000 kroner gir vi til våre fadderbarn.

Jeg må bare spørre, hva gir du din egen konfirmant ... siden du på en eller annen måte har vurdert 10 000 .....

Skrevet

Jeg hadde selvfølgelig ikke gitt forskjellige gaver til tvillinger. Det synes jeg sier seg selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...