Gjest søren og Skrevet 7. april 2010 Skrevet 7. april 2010 3 kvikklunsj må da være mer enn 720 kcal??? Ifølge matvaretabellen inneholder 100 g kjekssjokolade ca. 550 kcal og 3 kvikklunsj veier da mye mer enn 130 g tilsammen?! Nei nå må dere slutte å snakke om kvikklunsj:o) Jeg kom jo plutselig på at jeg også har en slik firpakning i kjøleskapet. Det vil si tre av fire igjen. Enn så lenge. *tusler bort til kjøleskapet* 0 Siter
Gjest 4pakningen Skrevet 7. april 2010 Skrevet 7. april 2010 Hvor mye veier en kvikklunsj? 120 g? Om den veier det så inneholder 3 kvikk lunsj ca. 1700 kcal. Om du jogger eller sykler med litt intensitet og holder det gående i 3 strake timer er du på god vei... En kvikklunch veier 47 gram. 141 gram blir det med 3 stk. 100 gram gir 530 kcal. Så det blir vel 747 kcal? Bør gjøres unna på et par treningsøkter på en time hver? 0 Siter
Lillemus Skrevet 7. april 2010 Skrevet 7. april 2010 En kvikklunch veier 47 gram. 141 gram blir det med 3 stk. 100 gram gir 530 kcal. Så det blir vel 747 kcal? Bør gjøres unna på et par treningsøkter på en time hver? 47 gram? Jeg trodde den veide mye mer. Da blir det jo ikke så mye. 720 kcal er vel rundt 5 kvarters joggetur. ) 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 7. april 2010 Skrevet 7. april 2010 3 kvikklunsj må da være mer enn 720 kcal??? Ifølge matvaretabellen inneholder 100 g kjekssjokolade ca. 550 kcal og 3 kvikklunsj veier da mye mer enn 130 g tilsammen?! Du kan ikke sammenlikne på den måten. 754.5 kcal er det i en kvikklunsj for å være nøyaktig http://nernett.no/?do=article&id=2591 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 7. april 2010 Skrevet 7. april 2010 Hvor mye veier en kvikklunsj? 120 g? Om den veier det så inneholder 3 kvikk lunsj ca. 1700 kcal. Om du jogger eller sykler med litt intensitet og holder det gående i 3 strake timer er du på god vei... Hehe Lillemus her er du på bætur ;-) 0 Siter
Gjest Skal ned 60 kg -65 Skrevet 8. april 2010 Skrevet 8. april 2010 ''Hvem fikk den fjerde? Bikkja? Men til spørsmålet ditt - 1 time spinning selvfølgelig, det forbrenner mange kalorier. Også en halv times løpetur etterpå. Da kan du trygt spise den fjerde selv også.'' Nope. 3 timers joggetur eller hard sykkeltur så nærmer vi oss. Det er sikkert individuelt. Men jeg forbrenner ca 950 kalorier på 1 times spinning, og en halv times løping på tredemølle etterpå. Har en del erfaring etter å ha holdt på med vektreduksjon over ett år nå. 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. april 2010 Skrevet 8. april 2010 Det er sikkert individuelt. Men jeg forbrenner ca 950 kalorier på 1 times spinning, og en halv times løping på tredemølle etterpå. Har en del erfaring etter å ha holdt på med vektreduksjon over ett år nå. ''Det er sikkert individuelt. Men jeg forbrenner ca 950 kalorier på 1 times spinning, og en halv times løping på tredemølle etterpå.'' Det der er litt vanskelig synes jeg - for om jeg legger inn vekt, distanse og tid på pc'n så får jeg som regel at jeg har brukt mye mer kalorier enn disse "Hvor mye forbrenner du på denne aktiviteten"-oversikter på nettet. Likedan på sykkelcomputeren både på trimsykkelen og "utesykkelen". Hvem skal man stole på da tro? 0 Siter
Gjest Skal ned 60 kg -65 Skrevet 9. april 2010 Skrevet 9. april 2010 ''Det er sikkert individuelt. Men jeg forbrenner ca 950 kalorier på 1 times spinning, og en halv times løping på tredemølle etterpå.'' Det der er litt vanskelig synes jeg - for om jeg legger inn vekt, distanse og tid på pc'n så får jeg som regel at jeg har brukt mye mer kalorier enn disse "Hvor mye forbrenner du på denne aktiviteten"-oversikter på nettet. Likedan på sykkelcomputeren både på trimsykkelen og "utesykkelen". Hvem skal man stole på da tro? Vet ikke helt hva som er til å stole på. Jeg bruker pulsmåler. På dager jeg har hatt godtekick, noe som heldigvis ikke forekommer så altfor ofte, regulerer jeg inntaket med trening. Jeg har hittil ikke gått oppover i vekt igjen, etter at jeg begynte med vektreduksjon. Så sånn sett ser det ut som pulsmålerens målinger stemmer bra. 0 Siter
Ysah Skrevet 9. april 2010 Skrevet 9. april 2010 Hvorfor spise bare 3, når det er fire i pakken? Det er bra urettferdig at 20 sekunds nytelse i munnen skal medføre så mye lidelse for å bli kvitt følgene En grei metode er rett og slett à la vaere à kjöpe den type snacks. Man VET jo man ikke kan motstà det...;-) 0 Siter
Gjest faen ta disse 4pakningene Skrevet 9. april 2010 Skrevet 9. april 2010 En grei metode er rett og slett à la vaere à kjöpe den type snacks. Man VET jo man ikke kan motstà det...;-) Jeg har dessverre en samboer som ikke er opptatt av vekta hos noen av oss.. :/ 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. april 2010 Skrevet 9. april 2010 Vet ikke helt hva som er til å stole på. Jeg bruker pulsmåler. På dager jeg har hatt godtekick, noe som heldigvis ikke forekommer så altfor ofte, regulerer jeg inntaket med trening. Jeg har hittil ikke gått oppover i vekt igjen, etter at jeg begynte med vektreduksjon. Så sånn sett ser det ut som pulsmålerens målinger stemmer bra. Nå trener ikke jeg etter kalori-forbruk, men det er litt morsomt å se hvor mange kalorier som forsvant på sykkelturen eller joggeturen da. ) Må vel få skiftet batterier i pulsklokka mi så kanskje jeg kan lære å bruke den ordentlig. 0 Siter
Gjest Skal ned 60 kg -65 Skrevet 9. april 2010 Skrevet 9. april 2010 Nå trener ikke jeg etter kalori-forbruk, men det er litt morsomt å se hvor mange kalorier som forsvant på sykkelturen eller joggeturen da. ) Må vel få skiftet batterier i pulsklokka mi så kanskje jeg kan lære å bruke den ordentlig. Vanligvis trener ikke jeg etter kaloriforbruk jeg heller. Men har jeg skeia skikkelig ut, er det tilfredsstillende å se at det ekstra kaloriinntaket faktisk kan forbrennes ved en ekstra treningsinnsats. 0 Siter
Gjest 4pakningene Skrevet 9. april 2010 Skrevet 9. april 2010 Vanligvis trener ikke jeg etter kaloriforbruk jeg heller. Men har jeg skeia skikkelig ut, er det tilfredsstillende å se at det ekstra kaloriinntaket faktisk kan forbrennes ved en ekstra treningsinnsats. Blir litt sånn at en vegrer seg for å overspise igjen for min del. Var ikke deilig å løpe intervaller og stå på elippsemaskin på treningssenter i går kveld. Og egentlig kunne det vært unngått. Det var i alle fall tanken som slo meg. Men for å være ærlig så delte jeg og dattera mi de 2 siste kvikklunchene som var igjen i dag. (Min og samboeren min sin KL) Jeg spiste vel egentlig mest også.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.