Gå til innhold

Hvordan forbrenne 3 kvikklunch?

Anbefalte innlegg

Gjest søren og
Skrevet

3 kvikklunsj må da være mer enn 720 kcal??? Ifølge matvaretabellen inneholder 100 g kjekssjokolade ca. 550 kcal og 3 kvikklunsj veier da mye mer enn 130 g tilsammen?!

Nei nå må dere slutte å snakke om kvikklunsj:o)

Jeg kom jo plutselig på at jeg også har en slik firpakning i kjøleskapet. Det vil si tre av fire igjen. Enn så lenge.

*tusler bort til kjøleskapet*

Gjest 4pakningen
Skrevet

Hvor mye veier en kvikklunsj? 120 g? Om den veier det så inneholder 3 kvikk lunsj ca. 1700 kcal.

Om du jogger eller sykler med litt intensitet og holder det gående i 3 strake timer er du på god vei...

En kvikklunch veier 47 gram. 141 gram blir det med 3 stk. 100 gram gir 530 kcal. Så det blir vel 747 kcal? Bør gjøres unna på et par treningsøkter på en time hver?

Skrevet

En kvikklunch veier 47 gram. 141 gram blir det med 3 stk. 100 gram gir 530 kcal. Så det blir vel 747 kcal? Bør gjøres unna på et par treningsøkter på en time hver?

47 gram? Jeg trodde den veide mye mer. Da blir det jo ikke så mye. 720 kcal er vel rundt 5 kvarters joggetur. :o)

Mary Poppins
Skrevet

3 kvikklunsj må da være mer enn 720 kcal??? Ifølge matvaretabellen inneholder 100 g kjekssjokolade ca. 550 kcal og 3 kvikklunsj veier da mye mer enn 130 g tilsammen?!

Du kan ikke sammenlikne på den måten.

754.5 kcal er det i en kvikklunsj for å være nøyaktig

http://nernett.no/?do=article&id=2591

Mary Poppins
Skrevet

Hvor mye veier en kvikklunsj? 120 g? Om den veier det så inneholder 3 kvikk lunsj ca. 1700 kcal.

Om du jogger eller sykler med litt intensitet og holder det gående i 3 strake timer er du på god vei...

Hehe Lillemus her er du på bætur ;-)

Gjest Skal ned 60 kg -65
Skrevet

''Hvem fikk den fjerde? Bikkja? Men til spørsmålet ditt - 1 time spinning selvfølgelig, det forbrenner mange kalorier. Også en halv times løpetur etterpå. Da kan du trygt spise den fjerde selv også.''

Nope. 3 timers joggetur eller hard sykkeltur så nærmer vi oss.

Det er sikkert individuelt. Men jeg forbrenner ca 950 kalorier på 1 times spinning, og en halv times løping på tredemølle etterpå.

Har en del erfaring etter å ha holdt på med vektreduksjon over ett år nå.

Skrevet

Det er sikkert individuelt. Men jeg forbrenner ca 950 kalorier på 1 times spinning, og en halv times løping på tredemølle etterpå.

Har en del erfaring etter å ha holdt på med vektreduksjon over ett år nå.

''Det er sikkert individuelt. Men jeg forbrenner ca 950 kalorier på 1 times spinning, og en halv times løping på tredemølle etterpå.''

Det der er litt vanskelig synes jeg - for om jeg legger inn vekt, distanse og tid på pc'n så får jeg som regel at jeg har brukt mye mer kalorier enn disse "Hvor mye forbrenner du på denne aktiviteten"-oversikter på nettet. Likedan på sykkelcomputeren både på trimsykkelen og "utesykkelen". Hvem skal man stole på da tro?

Gjest Skal ned 60 kg -65
Skrevet

''Det er sikkert individuelt. Men jeg forbrenner ca 950 kalorier på 1 times spinning, og en halv times løping på tredemølle etterpå.''

Det der er litt vanskelig synes jeg - for om jeg legger inn vekt, distanse og tid på pc'n så får jeg som regel at jeg har brukt mye mer kalorier enn disse "Hvor mye forbrenner du på denne aktiviteten"-oversikter på nettet. Likedan på sykkelcomputeren både på trimsykkelen og "utesykkelen". Hvem skal man stole på da tro?

Vet ikke helt hva som er til å stole på. Jeg bruker pulsmåler. På dager jeg har hatt godtekick, noe som heldigvis ikke forekommer så altfor ofte, regulerer jeg inntaket med trening. Jeg har hittil ikke gått oppover i vekt igjen, etter at jeg begynte med vektreduksjon. Så sånn sett ser det ut som pulsmålerens målinger stemmer bra.

Skrevet

Hvorfor spise bare 3, når det er fire i pakken?

Det er bra urettferdig at 20 sekunds nytelse i munnen skal medføre så mye lidelse for å bli kvitt følgene ;)

En grei metode er rett og slett à la vaere à kjöpe den type snacks. Man VET jo man ikke kan motstà det...;-)

Gjest faen ta disse 4pakningene
Skrevet

En grei metode er rett og slett à la vaere à kjöpe den type snacks. Man VET jo man ikke kan motstà det...;-)

Jeg har dessverre en samboer som ikke er opptatt av vekta hos noen av oss.. :/

Skrevet

Vet ikke helt hva som er til å stole på. Jeg bruker pulsmåler. På dager jeg har hatt godtekick, noe som heldigvis ikke forekommer så altfor ofte, regulerer jeg inntaket med trening. Jeg har hittil ikke gått oppover i vekt igjen, etter at jeg begynte med vektreduksjon. Så sånn sett ser det ut som pulsmålerens målinger stemmer bra.

Nå trener ikke jeg etter kalori-forbruk, men det er litt morsomt å se hvor mange kalorier som forsvant på sykkelturen eller joggeturen da. :o) Må vel få skiftet batterier i pulsklokka mi så kanskje jeg kan lære å bruke den ordentlig.

Gjest Skal ned 60 kg -65
Skrevet

Nå trener ikke jeg etter kalori-forbruk, men det er litt morsomt å se hvor mange kalorier som forsvant på sykkelturen eller joggeturen da. :o) Må vel få skiftet batterier i pulsklokka mi så kanskje jeg kan lære å bruke den ordentlig.

Vanligvis trener ikke jeg etter kaloriforbruk jeg heller. Men har jeg skeia skikkelig ut, er det tilfredsstillende å se at det ekstra kaloriinntaket faktisk kan forbrennes ved en ekstra treningsinnsats.

Gjest 4pakningene
Skrevet

Vanligvis trener ikke jeg etter kaloriforbruk jeg heller. Men har jeg skeia skikkelig ut, er det tilfredsstillende å se at det ekstra kaloriinntaket faktisk kan forbrennes ved en ekstra treningsinnsats.

Blir litt sånn at en vegrer seg for å overspise igjen for min del. Var ikke deilig å løpe intervaller og stå på elippsemaskin på treningssenter i går kveld. Og egentlig kunne det vært unngått. Det var i alle fall tanken som slo meg.

Men for å være ærlig så delte jeg og dattera mi de 2 siste kvikklunchene som var igjen i dag. (Min og samboeren min sin KL) Jeg spiste vel egentlig mest også....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...