Gå til innhold

nytt bad

Anbefalte innlegg

Gjest Dolores77
Skrevet

har et eldre bad i kjeller,

gammelt røropplegg osv....

mannen min er redd vi kanskje må grave opp gamle rør, da må vi gjennom kjellerstuen osv....

så dette kan kanskje bli dyrt?

Hvem skal vi kontakte ang. bad, kunne tenkt oss å kontakte et firma som tok seg av alt, rørleggerarbeid, snekkerarbeid og det elektriske.

Hva tror dere prisen vil bli på?

Skrevet

Ett bad som skal renoveres koster fort vekk mellom 200 000 - 300 000 kr.

Gjest trådstarter
Skrevet

Ett bad som skal renoveres koster fort vekk mellom 200 000 - 300 000 kr.

Ups såpass, tenkte rundt 100000...

Skrevet

Vi skal pusse opp hyttebadet nå, og har fått en pris på 110 000, som inkluderer stripping av gammelt bad, alt rørarbeid, alt elektrisk, snekkerarbeid, flislegging, fliser, ny do, dusjvegger, baderomsmøbler. Vi har riktignok valgt nøktern prising på baderomsmøbler, wc, kraner osv, for på slike ting kan prisen gå helt til himmels hvis man skal ha fancy designerkraner osv.

For oss er det helt uaktuelt å gjøre noe selv (bortsette fra å velge ut hva vi vil ha der *S*), så for oss var det mest aktuelt å sette ut hele jobben.

Jeg googlet masse om dette på forhånd, både for å finne ut hva slikt typisk koster, og hvordan man går frem. Prisene jeg fant i ymse diskusjonstråder på nettet går som oftest fra 80 000 - 150 000. Noen var rimeligere - det er dem med mye egeninnsats og som kjenner håndtverkere. Noen få var veldig mye dyrere. Jeg antar de da har mer fancy løsninger øg/eller at de var strukturelle endringer/feil... Kanskje man flytter vegger el annet.

Den som er den rette å kontakte for slik "totalentreprise", er en rørlegger. Vår rørlegger vil da styre hele renoveringen og få inn elektrikere osv til riktig tidspunk, fremfor at vi må styre med det. Noe som ville vært svært vanskelig da vi jo faktisk ikke bor på stedet :-)

Gjest trådstarter
Skrevet

Vi skal pusse opp hyttebadet nå, og har fått en pris på 110 000, som inkluderer stripping av gammelt bad, alt rørarbeid, alt elektrisk, snekkerarbeid, flislegging, fliser, ny do, dusjvegger, baderomsmøbler. Vi har riktignok valgt nøktern prising på baderomsmøbler, wc, kraner osv, for på slike ting kan prisen gå helt til himmels hvis man skal ha fancy designerkraner osv.

For oss er det helt uaktuelt å gjøre noe selv (bortsette fra å velge ut hva vi vil ha der *S*), så for oss var det mest aktuelt å sette ut hele jobben.

Jeg googlet masse om dette på forhånd, både for å finne ut hva slikt typisk koster, og hvordan man går frem. Prisene jeg fant i ymse diskusjonstråder på nettet går som oftest fra 80 000 - 150 000. Noen var rimeligere - det er dem med mye egeninnsats og som kjenner håndtverkere. Noen få var veldig mye dyrere. Jeg antar de da har mer fancy løsninger øg/eller at de var strukturelle endringer/feil... Kanskje man flytter vegger el annet.

Den som er den rette å kontakte for slik "totalentreprise", er en rørlegger. Vår rørlegger vil da styre hele renoveringen og få inn elektrikere osv til riktig tidspunk, fremfor at vi må styre med det. Noe som ville vært svært vanskelig da vi jo faktisk ikke bor på stedet :-)

Takk for råd :)

Tenkte kanskje vi kunne tatt det meste av rivingen selv, slik at det kun var nytt røropplegg, fliser, interiør, elektriske som stod igjen. Trenger ikke luksusbad.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...