Gå til innhold

feriepenger og overgang til AAP

Gjest hadde vært fint med litt hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er mange tråder om AAP her, så jeg sniker innpå et til...

Jeg har vært sykemeldt 1 år den 19 Mai. Har fått lønnsutbetaling fra jobben dette året og de har fått fra NAV. Det vil si at jeg har opparbeidet meg feriepenger...

Vi pleier vel og få lønn i Juni, som er litt høyere enn vanlig - dette mens vi tar ferie iløpet av Juni/Juli/August.

Nå vil jeg få lønn fra jobben siste gang 15 Mai og siden AAP.

Vil jeg da få noe utbetalt fra jobben også da, feriepenger i Juni??

Noen som skjønte hva jeg mente nå? Jeg blir helt surrete av og tenke på dette jeg... og NAV kontoret her jeg bor er ikke så intr i og hjelpe med slikt!

Hadde blitt glad for svar.

En annen ting... Når er det utbetaling av AAP, faste datoer? Jeg vil få AAP fom 20.Mai, når vil jeg vente og få første lønn da tro? Og for hvor mange dager blir det?

Skrevet

''En annen ting... Når er det utbetaling av AAP, faste datoer? ''

Det kommer an på når du sender inn meldekortet. De er vanligvis på konto 2-3 dager etter du har sendt det inn.

Skrevet

''En annen ting... Når er det utbetaling av AAP, faste datoer? ''

Det kommer an på når du sender inn meldekortet. De er vanligvis på konto 2-3 dager etter du har sendt det inn.

Så det er fortløpende utbetalinger? Ikke faste datoer?

Skrevet

Ja

Du har krav på feriepengene dine i juni. De er opptjent på grunnlag av fjoråret. Du har også krav AAP i juni, altså dobbelt utbetaling.

Dette fordi at når (hvis) du begynner i jobb igjen, så har du ingen opparbeidet feriepenger, og må ta ferie uten lønn eller ingen ferie i hele tatt. Da blir det omvendt. Ingen feriepenger i juni.

Skrevet

Så det er fortløpende utbetalinger? Ikke faste datoer?

Hvis du sender inn meldekortet samme dag hver gang, blir det en fast dato.

Gjest ehh... nei....
Skrevet

Hvis du sender inn meldekortet samme dag hver gang, blir det en fast dato.

Nei, det blir det ikke. Du sender inn hver 14 dag, så det vil ikke bli samme dato.

Eks 2, 16, 30 april, 14, 28 mai, 11, 25 juni osv osv osv...

Skrevet

Nei, det blir det ikke. Du sender inn hver 14 dag, så det vil ikke bli samme dato.

Eks 2, 16, 30 april, 14, 28 mai, 11, 25 juni osv osv osv...

Hehe, nei, det har du helt rett i. Jeg mente egentlig fast ukedag. Hodet mitt er ikke helt med i dag:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...