Gå til innhold

når du får sms fra folk du ikke vet hvem er..

Anbefalte innlegg

Gjest signatura
Skrevet

spør du med en gang hvem det er, eller forsøker du gjennom spørsmål å finne ut om du kjenner vedkommende?

Har fått noen sms'er fra noen som tydeligvis kjenner meg, men jeg kjenner ikke dem. Det er litt flaut hvis det skulle være noen jeg burde kjenne men som jeg ikke lenger har nr til, så jeg sms'er i vei. Men de kan jo ha sendt feil også. Hva bør jeg spørre om for å finne ut om jeg kjenner dem eller ikke, men uten at de fatter mistanke?

candyqueen_83
Skrevet

Jeg søker først opp nummeret på 1881.no

Gjest kinelle
Skrevet

Jeg ville først søkt det opp på telefonkatalogen og telefonterror (der står det flere nummer enn i telefonkatalogen). Hadde jeg ikke fått noen treff der tro jeg jeg hadde sagt det som det var.

Blir litt vanskelig i lengden å sende meldinger med en person du ikke vet hvem er.

Du kan jo evt skylde på at du har fått ny telefon og at alle lagrede nummer ikke kom med. Jeg kløna det til da jeg skiftet, skjønte ikke at man måtte velge om telefonen skulle lagre nr på simkortet eller telefonen.

Skrevet

Jeg søker opp nr på gule sider. Hvis jeg ikke vet hvem det er, spør jeg rett og slett!

Jeg gidder ikke å bruke tiden min på folk jeg ikke kjenner, i alle fall vil jeg vite hvem jeg sms'er med!

Gjest signatura
Skrevet

Jeg søker først opp nummeret på 1881.no

Men la oss si at du ikke har nettet tilgjengelig. Det koster vel også noen kroner å bruke nummeropplysningen?

candyqueen_83
Skrevet

Men la oss si at du ikke har nettet tilgjengelig. Det koster vel også noen kroner å bruke nummeropplysningen?

Da venter jeg til jeg har nett tigjengelig. Haster sjelden å svare med en gang.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

''Men la oss si at du ikke har nettet tilgjengelig. Det koster vel også noen kroner å bruke nummeropplysningen?''

De fleste telefoner kommer vel med nettilgang nå, gjør de ikke? Og å sende mange sms'er frem og tilbake må da koste like mye som å ringe opplysningen. Jeg hadde sjekket nummeret på telefonkatalogen.no. Hvis jeg ikke fant noe der hadde jeg spurt hvem det er som melder. Hvorfor skal det være vanskelig å spørre om det?

Gjest Signatura
Skrevet

''Men la oss si at du ikke har nettet tilgjengelig. Det koster vel også noen kroner å bruke nummeropplysningen?''

De fleste telefoner kommer vel med nettilgang nå, gjør de ikke? Og å sende mange sms'er frem og tilbake må da koste like mye som å ringe opplysningen. Jeg hadde sjekket nummeret på telefonkatalogen.no. Hvis jeg ikke fant noe der hadde jeg spurt hvem det er som melder. Hvorfor skal det være vanskelig å spørre om det?

''Hvis jeg ikke fant noe der hadde jeg spurt hvem det er som melder. Hvorfor skal det være vanskelig å spørre om det?''

Det hender at jeg sletter folk. Noen gamle tanter går ut i fra at de alltid er blant mine kontakter. Da kan de bli såret om jeg spør hvem de er. Så da forsøker jeg å spille med til jeg finner det ut. Kan jo være ganske så spennende det også. Noen ganger er det folk som har sendt melding feil også, det kan bli ganske komisk;)

Gjest Tatjana
Skrevet

Hvis jeg får sms fra et nummer jeg ikke kjenner, prøver jeg å søke det opp på for eksempel Gule Sider. Har jeg ikke pc og nett tilgjengelig, pleier jeg å svare noe slikt som "Hei. Hvem er du? Hilsen Tatjana"

Ingen har blitt fornærmet hittil.

Skrevet

Hvis jeg får sms fra et nummer jeg ikke kjenner, prøver jeg å søke det opp på for eksempel Gule Sider. Har jeg ikke pc og nett tilgjengelig, pleier jeg å svare noe slikt som "Hei. Hvem er du? Hilsen Tatjana"

Ingen har blitt fornærmet hittil.

Jeg svarer: "hvem der?" og sender meldinga.

Skrevet

Dersom du ikke vet hvem vedkommende er, er det neppe en du kjenner veldig godt. Kanskje du ikke har nr lengre fordi du har skiftet telefon?

Dersom du ikke finner ut hvem som eier telefonnr igjennom opplysningen eller telefonkatalogen.no, ville jeg sagt det som det er. Evt ta en hvit løgn om at du mistet mobiltelefonen din for ikke så lenge siden og ikke har vedkommendes nr lengre og usikker på hvem h*n er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...