Gå til innhold

Utregningshjelp, jeg trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest trenger hjelp til litt
Skrevet

PS: Også postet på Åpent forum!

Jeg har regnet og regnet for og finne ut hva jeg vil ha av inntekt fremover, men blir ikke klok på dette!!! Har ringt NAV, men treffer aldri på noen som kan hjelpe meg der...

Jeg ble sykemeldt 19/5-09, og min sykemeldingsperiode går nå ut den 19/5-10. Jeg får mest sannsynlig (håper jeg, men det er en annen sak) AAP fom 20/5-10.

Det jeg lurer på er:

NR 1: Fra hvilket år regner de grunnlaget for? Det jeg tjente i 2007 eller 2008 eller 2009?

NR 2: Det står på Nav sine sider at jeg skal ta årsinntekten og dele på 260, da har jeg dagsatsen. OK, men så skal denne dagsatsen ganges med 20 da, for å finne mnd lønn? Utbetaling for 5 dager i uken står det. + barnetillegg på 27,- pr barn pr dag.

Her ligger mitt problem, jeg får det ikke til og stemme, det blir for mye.... Blir jo mye mindre hvis jeg regner ut 66%, hvorfor står det at jeg skal dele årslønnen på 260???

Her er mitt regnestykke.

Tjener 242 000 i året.

242 000 / 260 = 930 kr dagen.

+ barnetillegg 54 kr dagen (har to barn)

= 984 kr dagen.

984 kr dagen X 20 = 19 680 pr mnd

Men den opprinnelige lønnen jeg hadde i 2008 var jo 20 166 pr mnd...

Dermed lurer jeg på om regnestykket mitt er feil?

Hvis jeg tar det andre regnestykket blir det slik:

242 000 x 66 / 100 = 159 727 pr år.

= 13 310 pr mnd + 1080 i barnetillegg pr mnd.

= 14390,- pr mnd.

Det er jo to helt forskjellige svar!

Vil jeg motta 14 390 eller 19 680 ???

Eller kanskje noe helt annet? Er jeg heeeeelt på jordet?

Håper virkelig noen kan hjelpe meg, jeg må finne ut av dette før jeg står midt i det, må jo vite hva jeg kommer tiil og tjene...

Kanskje noen av dere nettopp har drevet med samme mølja?

Er kjempe takknemlig hvis noen kunne sette opp et riktig regnestykke for meg, jeg er så dårlig på sånt...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...