Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har jeg rast rundt i byen, tusen ærender. Jeg har vært på møbelbutikk, stoffbutikk, sportsbutikker, glassmagasin, klesbutikk, skobutikk - også fikk jeg et innfall: plankebutikken, altså byggvare.

Hva i svarte gjør jeg der? Joda, hehe. Mannen hadde et plankeprosjekt i fjor, som bare ble halvferdig. Et trinn i ei lita trapp utendørs kom forleden tilsyne under snøsmeltinga, og der mangla det to fjøler. Jeg har naturligvis ikke nevnt dette for mannen min, for han er jo mann, og menn liker ikke å få kritikk (i hans øyne) for uferdig arbeid. ;-)

Jeg spaserte inn på byggvare, og gjorde meg til litt. En hjelpsom mann lurte på om jeg trengte hjelp. Jo takk, jeg skulle gjerne hatt to terrassebord, 92 cm lange... *hehe* Mannen - snille, hjelpsomme mannen - tok fram sag, penn og terrassebord - steike, de var jo nærmere 5 meter lange! jaja, jeg fikk nå de to plankene jeg skulle ha, takket og dro videre.

Da jeg fortalte mannen min om denne episoden var det bare: " ^^ og OMG... herreguuud hahahaha, stakkars ekspeditøren, han turte sikkert ikke annet enn å sage i vei! Det er IKKE normalt å be noen sage til 2 x 92 cm... kvinnfolk!" "Hæ?, er det så ille, da? Du kunne ikke gjort det, DU altså?, svarte jeg. "Eh... n-e-i!... latterlig om jeg hadde tatt den varianten der...blablabla..."

Hehe, artig var det - jeg visste bare ikke at jeg hadde gjort noe sååå sært.

Skrevet

Jeg tror faktisk ikke det var så sært det du gjorde, har opplevd å bli tilbudt saging av hobbyplater til eksakte mål som passet inn i et hylleprosjekt .

Eller kanskje det bare er sånn at de trodde jeg var så hjelpeløs at de syntes de måtte tilby det...*S*

Skrevet

Jeg vil heller bruke betegnelsen "smart" enn "sært"! .-) Du krevde jo ikke slik service - han gjorde det av seg selv. :-)

Skrevet

Jeg hadde gjort akurat som deg, om det kan være noen trøst. Skulle bare mangle at ikke fyren sagde som du bad om. :)

Skrevet

Hvorfor i alle dager skal man ikke få de som jobber i byggvarenbutikken til å sage?

Synes du var flink jeg :)

brilleslangen
Skrevet

Hvorfor i alle dager skal man ikke få de som jobber i byggvarenbutikken til å sage?

Synes du var flink jeg :)

og hvorfor skal man kjøpe med seg 5 plankemeter når man har behov for mindre enn to... Hadde kunne funnet på å gjøre likedan jeg og... ;-) Dessuten har jeg ikke sag heller jegda.. så jeg hadde garantert spurt om hjelp

candyqueen_83
Skrevet

Det er helt vanlig at man kan spørre om de kan kappe til. Men man betaler som oftest en liten sum for det da. Skal jo ikke være nødvendig å måtte kjøpe 5 meter om kan trenger i underkant av 2 meter.

Skrevet

Jeg hadde gjort akurat som deg, om det kan være noen trøst. Skulle bare mangle at ikke fyren sagde som du bad om. :)

ja... men mens jeg sto å blåste bobler med tyggegummi'n og retta på utringninga, så var det noen mannfolk som gikk forbi å småflira. Følte meg litt teit, da...

Ok, se bort fra tyggis og utringning, så stemmer det ;-)

Gjest same same
Skrevet

Vi har hatt mange oppussingsprosjekter hjemme, og jeg har alltid fått kappet til materialene når det er sankk om materialer til hyller etc. Er det en stor jobb betaler man litt for det.

Er ikke noe annerledes enn å kjøpe metervare av gardinstoff osv, man kjøper jo ikke en hel rull med stoff når man trenger 80 cm?

Skrevet

Vi har hatt mange oppussingsprosjekter hjemme, og jeg har alltid fått kappet til materialene når det er sankk om materialer til hyller etc. Er det en stor jobb betaler man litt for det.

Er ikke noe annerledes enn å kjøpe metervare av gardinstoff osv, man kjøper jo ikke en hel rull med stoff når man trenger 80 cm?

Men du ber ikke om å få klippet av 50 cm hyssing på butikken om det er den lengden du trenger ;-)

Har litt med prisen å gjøre. Terrassebord er dumpingprisvare og selges i fallende lenger( altså så lange de er, med de variasjonene det innebærer). Det er vanskleig å få solgt masse stumper på 2 meter om man skulle solgt på eksakte mål. De fleste vil ha lange lengder, slik at man får færrest mulig skjøter.

Men det er nok ikke mange som spør slik Axica gjorde, så det blir neppe et stort problem.

Skrevet

Jeg vil heller bruke betegnelsen "smart" enn "sært"! .-) Du krevde jo ikke slik service - han gjorde det av seg selv. :-)

Jeg hadde på forhånd tenkt å se om de hadde en planke på et par meter. Men siden han spurte, så oppga jeg veldig eksakt hva jeg var på utkikk etter ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...