Gå til innhold

Vaske innmat i Svane baby-madrass

Anbefalte innlegg

Gjest hilsen mamma til diareunge
Skrevet

Vaske innmat i Svane baby-madrass

Hva slags såpe, temperatur osv? Tror det må vaskes for hånd?

Skrevet

Er det ikke lapp på med vaskeanvisning?

Her er hva som står på sidene til Ekornes / Svane:

''Våre eksperter fant fram til en løsning med fem lag førsteklasses hulfiber i polyester, som kan tas fra hverandre og skylles. Det avtakbare trekket har glidelås på tre sider, og kan vaskes på 40°C. Alle delene tørker hurtig.''

Ser ikke ut til at innmaten kan vaskes, kun skylles. Men dersom den er svært tilgriset av avføring tror jeg at jeg hadde prøvd å putte innmaten i vaskemaskina allikevel. Siden den er delt i mange lag kan du jo prøve med det mest tilgrisete laget først og se hvordan det går?

Gjest diaremammaen
Skrevet

Er det ikke lapp på med vaskeanvisning?

Her er hva som står på sidene til Ekornes / Svane:

''Våre eksperter fant fram til en løsning med fem lag førsteklasses hulfiber i polyester, som kan tas fra hverandre og skylles. Det avtakbare trekket har glidelås på tre sider, og kan vaskes på 40°C. Alle delene tørker hurtig.''

Ser ikke ut til at innmaten kan vaskes, kun skylles. Men dersom den er svært tilgriset av avføring tror jeg at jeg hadde prøvd å putte innmaten i vaskemaskina allikevel. Siden den er delt i mange lag kan du jo prøve med det mest tilgrisete laget først og se hvordan det går?

Shit, det stod 60 grader på trekket og på sida der står det 40.. Og det har jeg allerede vaska. :/ Tror jeg bare skyller de lagene i dusjen. De er lite tilgriset, men er litt lukt. Derfor hadde det vært greit å brukt litt såpe, men finner ikke noe informasjon om det.

Dessverre har jeg kasta bruksanvisningen som fulgte med.

Skrevet

Shit, det stod 60 grader på trekket og på sida der står det 40.. Og det har jeg allerede vaska. :/ Tror jeg bare skyller de lagene i dusjen. De er lite tilgriset, men er litt lukt. Derfor hadde det vært greit å brukt litt såpe, men finner ikke noe informasjon om det.

Dessverre har jeg kasta bruksanvisningen som fulgte med.

Litt såpe i dusjen går nok helt fint. Jeg ville sprayet på bittelitt Jif eller noe sånt kanskje, på flekken, og så skylt godt etterpå.

Du vil muligens få problemer med å få på trekket igjen, det bør helst gjøres mens det er vått og tøybart... I alle fall er det min erfaring fra sofa-pute-vask.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...