Gå til innhold

Harald Eias "Hjernevask"

Anbefalte innlegg

Skrevet

...hva syns dere? Jeg er kjempefan! Skal se episode 4 & 5 på nett-tv nå, for dem har jeg gått glipp av :o)

Gjest synes nå denne damen
Skrevet

Jeg liker veldig godt serien "Hjernevask".

Interessant men eksplosivt og det som kommer frem i serien kan helt klart misbrukes både den ene og den andre veien. Men helt klart severdig serie.

Gjest det blir for enkelt
Skrevet

Jeg falt ut etter andre del, fordi jeg syns prosjektet hans ble for enkelt. Uavhengig av kommentarer i media syns jeg at adferdsforskningen fikk for liten tyngde i forhold til ganske omdiskuterte utenlandsk ekspertise.

Jeg er forsker selv, om enn i et helt annet fagfelt, og vet hvor viktig det er at forskningsjournalistikken er seriøs og god. Eia er verken journalist eller forsker, og burde ha holdt seg til underholdning som sitt område.

Skrevet

Jeg falt ut etter andre del, fordi jeg syns prosjektet hans ble for enkelt. Uavhengig av kommentarer i media syns jeg at adferdsforskningen fikk for liten tyngde i forhold til ganske omdiskuterte utenlandsk ekspertise.

Jeg er forsker selv, om enn i et helt annet fagfelt, og vet hvor viktig det er at forskningsjournalistikken er seriøs og god. Eia er verken journalist eller forsker, og burde ha holdt seg til underholdning som sitt område.

Jeg er enig med deg i alt, men det e rpositivt at det har skapt debatt. Jeg ser ikke for meg at det kunne skapt samme debatten om det ikke nettopp var tendensiøst. Det siste er jo synd, men resultatet har hatt positive sider også.

Gjest Dolores77
Skrevet

Jeg har gått glipp av alle episodene, har hørt de snakke om de på radio, så MÅ se en gang :)

Skrevet

Bra men den trenger en "oppfølger" av noe slag. Ellers forsvinner den og temaet i diverse Farmen og Paradishoteller igjen. Og folk blir like dumme! ;)

Skrevet

Etter første program ble det forutsigbart og kjedelig.

Skrevet

Jeg har ham litt i vrangstrupen...

Samme her. Trodde ikke det kom til å skje. Syns han burde finne seg en ordentlig jobb.

Skrevet

To gode ting: Han har satt på plass den jålete feministiske fløyen innenfor samfunnforskningen (særlig kjønnsforskerne) og blusset liv i kontraster mellm forskningsparadigmer.

Faglig er prosjektet hans platt, sellektivt og uinteressant. Skuffende tatt i betraktning hans hovedfag i sosiologi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...