Gå til innhold

Ukastrerte katter!

Anbefalte innlegg

Gjest frøkenlarsenius
Skrevet

Siden vi flyttet til vårt nye nabolag har vi blitt terrorisert av en bøllete hankatt. Den har tisset på alle utemøblene, på husveggene og slåss og skremmer vår egen katt som er kastrert og sikkert får unngjelde for det. Nå ser jeg at vår egen har vært i slåsskamp og har ligget utslått en hel dag, og er ganske sikker på hvem som er synderen! Kastrering av katter er en fanesak for meg, fordi det er til dyra og nabolagets beste på alle måter. Katteeiere som ikke tar ansvar for dette ser jeg på som uegnet til å ha katt! Jeg er nesten inne på tanken om å ta meg meg denne bøllekatten til veterinæren og tvangskastrere den, men det blir selvfølgelig med tanken. Det er synd på den, for den er ute stort sett hele tiden. Er det noe som helst jeg kan gjøre med det når jeg ikke vet hvem som eier den???

Flimmer1365381250
Skrevet

Sett på den et halsbånd med en melding til eier om å kontakte deg?

Skrevet

Du er ond! Jeg hater kattemobbere! Selvfølgelig har lillemons full rett til å ferdes fritt med bjellene intakt! Det er din skyld at du har en sofapus som knapt nok gidder å pisse hos dine naboer og bare dreper halvparten av de fuglene han egentlig kunne tatt knekken på.

Nei til kjønnslemlestelse av katter!

Skrevet

Sett på den et halsbånd med en melding til eier om å kontakte deg?

Jeg tror ikke det nytter å sette halsbånd på en voksen katt som aldri har hatt halsbånd før? Mine katter ville nok blitt rabiate.....Jeg tror de ville forsøkt å få av seg båndet og dermed kanskje satt seg fast et sted...

Skrevet

Jeg vet om en som tok inn en ukastrert hannkatt, tok den med til dyrlegen og fikk kastrert og øremerket den. Kort etter forsvant dyret og en stund etter kom en rasende mann på døra.

Det viste seg at katten hadde en eier og var en kostbar rasekatt som ble brukt i avl... *hehe*

Skrevet

Jeg vet om en som tok inn en ukastrert hannkatt, tok den med til dyrlegen og fikk kastrert og øremerket den. Kort etter forsvant dyret og en stund etter kom en rasende mann på døra.

Det viste seg at katten hadde en eier og var en kostbar rasekatt som ble brukt i avl... *hehe*

Å hjelpes, hva sier man da... Beklager at jeg kastrerte premiekatten din, 10.000 pr kattunge sier du, huff da

Skrevet

Å hjelpes, hva sier man da... Beklager at jeg kastrerte premiekatten din, 10.000 pr kattunge sier du, huff da

*hehe* Men man lar ikke en dyrebar rasekatt gå umerket ute, sånn er det bare. Monsen hadde jo verken øretattis eller chip.

Flimmer1365381250
Skrevet

Jeg tror ikke det nytter å sette halsbånd på en voksen katt som aldri har hatt halsbånd før? Mine katter ville nok blitt rabiate.....Jeg tror de ville forsøkt å få av seg båndet og dermed kanskje satt seg fast et sted...

Kanskje, kanskje ikke. Noen bryr seg ikke i det hele tatt... Mine puser har så løse halsbånd at de av og til faller av når de leker. Synes det er tryggest sånn :s

Så får vi heller kjøpe nye et par ganger i året.

Skrevet

Det var ikke noe problem å sette halsbånd på vår voksne katt ihvertfall.

Og uansett alder på pus, bør man ha slikt halsbånd der låsen løser seg ut ved litt motstand.

Skrevet

Det var ikke noe problem å sette halsbånd på vår voksne katt ihvertfall.

Og uansett alder på pus, bør man ha slikt halsbånd der låsen løser seg ut ved litt motstand.

Ok, jeg er ikke så inne i det med halsbånd. Husker bare vi hadde det på kaninen vår når jeg var liten og den satte seg fast i noen busker :-/ Gikk heldigvis bra ;)

Skrevet

Kanskje, kanskje ikke. Noen bryr seg ikke i det hele tatt... Mine puser har så løse halsbånd at de av og til faller av når de leker. Synes det er tryggest sånn :s

Så får vi heller kjøpe nye et par ganger i året.

Jeg innbiller meg at mine katter hadde blitt gærne, men kan være jeg tar feil ;)

Skrevet

Vi opplevde noe lignende over en lengre periode. Vi kontaktet dyrebeskyttelsen, og fikk låne et bur til å fange katten i. Den gikk i fella, og dyrebeskyttelsen tok den med seg. Der ble den kastrert og satt på "vent" til omplassering. Vil anbefale dette!

Gjest too ano
Skrevet

Og du har ikke vært inne på tanken om at dette er en herreløs katt?

men du, sånn er det i kattenes verden! Den katten bestemmer tydeligvis i nabolaget og MÅ markere at det er han som er sjefen. Så du bør fortelle katten din at han må underkaste seg slik at du slipper piss på dine dyrbare møbler!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...