Gå til innhold

En riktig DOL-mamma

Anbefalte innlegg

trollemor;o)
Skrevet

Jeg har ikke sett programmet, altså, men leste programomtale på nettet et sted. Ugg-sko samt jakke til 1700 kr til småunger er vel ikke så veldig utbredt...;-)

Neida, det er ikke det.. Jeg vet ikke hvorfor jeg tenkte at hun sikkert er på DOL?

Vet du, jeg ante faktisk ikke at det finnes så dyre klær til barn jeg....

• Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• trollemor;o)

18

• morsan

8

• Mandolaika

7

• laban

6

trollemor;o)
Skrevet

Fantastisk dame! Jeg fikk bare med med det siste kvarteret, men det var det jeg trengte for å fastslå at hun representerer alt det jeg ikke ønsker hos ei dame.

Hun så ut som om hun hadde tygd på en sitron da hun fikk bleiegaven.

Dere er ikke _så_ gærne!

Jeg skjemtes på hennes vegne da hun overhodet ikke viste noen glede over å ha fått bleier for et helt år..

Skrevet

Jeg skjemtes på hennes vegne da hun overhodet ikke viste noen glede over å ha fått bleier for et helt år..

1000+ bleier koster litt, men hun forventet sikkert en ny bil, så da ble det nedtur. Stakkars gubbe, han har ikke helt skjønt hva han har rotet seg borti.

trollemor;o)
Skrevet

1000+ bleier koster litt, men hun forventet sikkert en ny bil, så da ble det nedtur. Stakkars gubbe, han har ikke helt skjønt hva han har rotet seg borti.

Han virket da egentlig som en oppegaende fyr, men han hadde ikke så mye han skulle sagt. Jeg ville blitt hoppende glad for et års bleieforbruk!! (ikke i dag kanskje, men da jeg hadde småbarn)

Skrevet

Fantastisk dame! Jeg fikk bare med med det siste kvarteret, men det var det jeg trengte for å fastslå at hun representerer alt det jeg ikke ønsker hos ei dame.

Hun så ut som om hun hadde tygd på en sitron da hun fikk bleiegaven.

Dere er ikke _så_ gærne!

Da gikk du glipp av all 'moroa'! Det siste kvarteret var dama nesten normal i forhold til i begynnelsen av programmet. Det var jo rene underholdningen, hva TRODDE hun TV skulle hjelpe henne med, tro? Svinge tryllestaven så hun kunne fortsette å bruke dobbelt så mye som inntektene?

Skrevet

Han virket da egentlig som en oppegaende fyr, men han hadde ikke så mye han skulle sagt. Jeg ville blitt hoppende glad for et års bleieforbruk!! (ikke i dag kanskje, men da jeg hadde småbarn)

Nei, hadde jeg fått bleier i dag, ville jeg nok ikke fått Pampers eller Libero, men Tena Lady! hehe...

Skrevet

Denne damen hadde jo ikke bena på jorda i det hele tatt! Stakkers, hun må begynne å jobbe igjen hun, etter å ha brukt en halv million kredittkortkroner!! på klær, møbler og pyntegjenstander!!

Ikke fortell at barna trenger alt dette dyre utstyret! Det finnes barnetøy og utstyr til god kvalitet og til en helt annen pris!

De fortjente egentlig ikke hjelp, kunne ha det så godt! Var ikke villig til å fire på noe og så _så_ misfornøyd ut da de fikk et års forbruk av bleier!

Ja, hun kunne jo faktisk ikke skjønne HVOR de skulle klare å kutte. hehe... Rene komikvelden. Får håpe hun er så dum som hun fremsto, ellers er hun nå så flau at hun holder seg innendørs på livstid.

Skrevet

Han sa da heller ikke mye.... i alle fall ikke når han var sammen med dama..

Skrevet

Usj, jeg blei skikkelig flau av å høre på henne..og jeg tenkte som deg, hun er sikkert her på DOL.

Jeg har ikke ord..........

Jeg ble i likhet med programlederne irritert på henne.... Maken til bestemt dame med total mangel på forståelse av økonomistyring skal en lete lenge etter. Hun forventet bare at noen skulle komme og rydde opp for henne, mens hun skulle fortsette forbruket sitt. Hun hadde satt en standard som var ufraviklelig uansett økonomi. Om hun til slutt mista leiligheta var visst ikke så farlig så lenge hun beholdt bilen og slapp å jobbe...

Skrevet

Reimadresser, kjoler til 700 -800, sko til en to åring til 1500 kroner og slik kunne vi holdt på. Det var så viktig at det var skikkelig kvalitet, derfor måtte de kjøpe dun og fjærjakke til 1700 til dattera. De andre var ikke like varme... Mine barn haraldri fått annet enn Cubus og H&M klær, men de har aldri vært kalde.

Hun ble skikkelig snurt når de sa at dattera ikke trengte så dyr jakke... lurer på om dattera kommer til å bli like bortskjemt som mora og forventa å få alt...

trollemor;o)
Skrevet

Nei, hadde jeg fått bleier i dag, ville jeg nok ikke fått Pampers eller Libero, men Tena Lady! hehe...

LOL!

trollemor;o)
Skrevet

Han sa da heller ikke mye.... i alle fall ikke når han var sammen med dama..

Nei nettopp, det var dama som tok seg av snakket og det er nok hun som bestemmer at ungene trenger alt dette utstyret også.

trollemor;o)
Skrevet

Jeg ble i likhet med programlederne irritert på henne.... Maken til bestemt dame med total mangel på forståelse av økonomistyring skal en lete lenge etter. Hun forventet bare at noen skulle komme og rydde opp for henne, mens hun skulle fortsette forbruket sitt. Hun hadde satt en standard som var ufraviklelig uansett økonomi. Om hun til slutt mista leiligheta var visst ikke så farlig så lenge hun beholdt bilen og slapp å jobbe...

Ja, jeg skjemtes over henne, enda jeg ike kjenner henne.

Det er rett og slett den merkeligste holdninga jeg har sett noen gang!

trollemor;o)
Skrevet

Hun ble skikkelig snurt når de sa at dattera ikke trengte så dyr jakke... lurer på om dattera kommer til å bli like bortskjemt som mora og forventa å få alt...

Jeg har kjøpt dunjakker til sundt 500 til mine barn (de er ganske mye eldre enn denne ungen) og de har aldri klaget på at de har vært kalde.

trollemor;o)
Skrevet

Ja, hun kunne jo faktisk ikke skjønne HVOR de skulle klare å kutte. hehe... Rene komikvelden. Får håpe hun er så dum som hun fremsto, ellers er hun nå så flau at hun holder seg innendørs på livstid.

Jeg satt å tenkte på om hun gjorde seg til og spilte skuespill for at programmet skulle bli morsomt/ interessant, men ingen ønsker vel frivillig å fremstille seg selv som idiot på TV?

Skrevet

Ellers hadde ho nok tenkt seg en annen gave på slutten...Et års forbruk av bleier så ikke ut til å være det helt store.

Fy for ei dame!!!!!!!!!!!

Ligger det programmet på nettet? Eller går i reprise?

Skjønner at jeg gikk glipp av noe stort i går.... ;-)

trollemor;o)
Skrevet

Ligger det programmet på nettet? Eller går i reprise?

Skjønner at jeg gikk glipp av noe stort i går.... ;-)

Ligger på TV3.no

Skrevet

Jeg synes ikke hun virket som noen DOL-mamma. Det er sikkert noen her som drømmer om å handle denslags, men jeg tror ikke det er mange som er så skakkjørte i praksis.

Jeg la merke til at de hadde kredittkort-regning fra Martine Barneklær. Der har jeg vært én gang, fordi jeg hadde en avtale like ved og hadde god tid. Det er ikke min kant av byen. Men det sto noe sånt som "salgsinnspurt" på vinduet, så jeg gikk inn - så på noen "salgspriser" på helt ordinære plagg som T-trøyer - og rygget ut igjen.

Jeg kan handle presanger på Junior Barneklær, og har kjøpt noe der til våre egne til halv og kvart pris ved sesongslutt. Men Martine-nivået kommer jeg aldri til å vurdere, selv om de sikkert har mye fint. Det markedsføres da også som "eksklusivt":

http://www.martine-barneklaer.no/

Det finnes massevis av barnetøy i helt grei kvalitet til en brøkdel av de prisene. Til et bleiebarn er det galskap å bruke tusenvis på enkeltplagg - tenk hvis ungen setter seg fast i klatrestativet og river opp halve jakka, da er det litt trist om den kostet 1700, vel?

Jeg driter i hvordan andre folk prioriterer, vi er forskjellige. Men det går ikke an å holde på sånn hvis man faktisk har dårlig råd. Med én normal inntekt kan man ikke gå for den typen merkeklær. Det er ikke SÅ dyrt å ha barn.

Dessuten - hvis man har dårlig råd, kjøper man den første salongen pent brukt og venter noen år med den man ønsker seg aller mest. Jeg føler meg som en gammel heks iblant, men det er faktisk ikke mange år siden det var utenkelig å etablere seg med alt fra øverste hylle.

Skrevet

Uff, jeg ser ikke slike programmer eller reality i det hele tatt. Bortsett fra Lars Monsen da. :) Jeg tar inn andre folk på en måte som gjør at jeg blir dårlig, skikkelig psyk. Og når de ter seg så skamrødmen burde sørge for jobb som landingslys på Gardemoen. Og IKKE skammer seg, så gjør jeg det for dem og tør ikke gå i butikken engang...

*svake menneske*

Lars er fin! Han løper bare rundt i skogen! *flirer*

Skrevet

Jeg har ikke sett programmet, altså, men leste programomtale på nettet et sted. Ugg-sko samt jakke til 1700 kr til småunger er vel ikke så veldig utbredt...;-)

Det tror ikke jeg heller.

Problemet er jo egentlig ikke at det finnes noen gærninger som er villige til å kjøpe dunjakker til 1700 til et bleiebarn dersom lommeboka deres flyter over. Men de fleste forstår at man ikke kan holde på sånn hvis man har _dårlig råd_.

Faren "trengte en vinterjakke", og den var på salg, men kostet fortsatt ganske mye - spesielt hvis man regner med at den ble tatt på kreditt og fort vil stige enormt i pris. Poenget er jo at voksne antakelig kan bruke den gamle jakka en vinter til, eller gå på loppemarked, dersom man har halvvert inntekten sin for en periode.

De var bare SÅ nær inkasso som fort ville tatt leiligheten, men moren ville ikke innrømme eller forandre på noe. Hun var hjemme i ulønnet perm, datteren i barnehagen med dunjakke. Hallo...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...