Gå til innhold

dekket tapt husleie

Anbefalte innlegg

Gjest uheldig huseier
Skrevet

Vi leier ut en leilighet som har blitt oversvømt. Forsikringen dekker alt, ingen problem, men leiligheten kan ikke settes tilbake i vanlig stand på en god stund, så leietaker er sagt opp. I forsikringspapirene står det at tapt leieinntekt dekkes.

Problemet er bare at denne leiligheten teknisk sett ikke er godkjent av kommunen (ingenting galt/farlig med den, annet enn at det er for lite lys per kvadrat i følge bygningsforskriftene, og det er ikke mulig å gjøre noe med).

Jeg kan ikke skjønne at forsikringsselskapet vil ha noen annen dokumenmtasjon på leieforholdet enn leiekontrakt, oppsigelse samt erklæring fra takstmann på hvor lenge leiligheten er ubeboelig.

Vil det skape problemer å få dekket tapt husleie, tror dere?

Gjest nvkdslg
Skrevet

Så lenge du kan dokumentere at du har tapte leieinntekter så blr den saken være biff. Men hold kjeft om det du nevner her, forsikringsselskaper er rå til å sno seg unna.

Gjest midt i natten
Skrevet

Hvordan kan det være for lite lys per kvadrat uten at det er mulig å gjøre noe med det??? Jeg vil anta og tro at det fortsatt er slik at det er en selv som bestemmer hvor mange lyskilder og hvilken lysstyrke på pærene en vil ha. Er det få stikkontakter kan en bruke skjøteledning med flere inntak for støpsler. Denne var ny for meg...

Gjest sahoda
Skrevet

Hvordan kan det være for lite lys per kvadrat uten at det er mulig å gjøre noe med det??? Jeg vil anta og tro at det fortsatt er slik at det er en selv som bestemmer hvor mange lyskilder og hvilken lysstyrke på pærene en vil ha. Er det få stikkontakter kan en bruke skjøteledning med flere inntak for støpsler. Denne var ny for meg...

Det er snakk om lys utenfra selvfølgelig.

Skrevet

Hvis det blir spørsmål, sier du bare at et var utleid til et blindt ektepar, som ikke brydde seg om lysforholdene!

;-)

Med vennlig hilsen

Gjest uheldig huseier
Skrevet

He, he... Vi kan sette inn så mange lamper vi bare vil, men med lysforhold mener man vindusflater!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...