Gjest prust Skrevet 15. april 2010 Skrevet 15. april 2010 Jeg skal skrive forslag til kompetanseplan på jobben. (Er usikker på om det skal hete kompetanshevingsplan eller kompetanseutviklingsplan....). Har sett litt på nettet hva som finnes, men de som ligger der er ofte veldig lange og byråkratiske. Hvilke momenter er viktig å få med i en slik plan? Hvilke betingelser er vanlig i en slik sammenheng - tenker da på om det er vanlig at arbeidsgiver betaler alt av kursavgift, reise/opphold, lønn på undervisningsdager, hvor mange lesedager er vanlig å ha osv...) Er det vanlig at arbeidsgiver setter opp en bindingstid, slik at f,eks. den som deltar på kurs forplikter seg til ikke å bytte arbeidsgiver innen f.eks. 6 mnd etter endt kurs? Hvor hyppig er det vanlig at en får tilbud om kurs? Kan en sette en betingelse om at en ansatt f.eks. må ha vært ansatt i f.eks. 1 år før kompetanseplanen slår inn? Huff - jeg har jo jobbet her i årevis, uten å ha tenkt særlig på dette, har nok gått glipp av veldig mye kurs og etterutdanning..... :-((((( Men nå skal vi få ting på stell! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.