Gå til innhold

Flere mobiltelefoner enn toaletter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

"India har i dag 545 millioner fungerende mobiltelefoner, takket være sin eksplosivt voksende økonomi. På langt nær så mange indere har tilgang til ordentlig toalett."

Kilde: http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7080908

Hjemme hos oss har vi da langt flere mobiltelefoner enn toaletter!

Det tror jeg de fleste har.

(Poenget er dog selvsagt at det er mangel på sanitære forhold i India.)

Med vennlig hilsen

Gjest ikke signatur i dag
Skrevet

Hjemme hos oss har vi tre mobiltelefoner og en fasttelefon, men bare ett toalett.

Gjest verinoca
Skrevet

''På langt nær så mange indere har tilgang til ordentlig toalett.''

Spørsmålet er om de regner tilgangen kun til egne private hjem. Om man regner alle toaletter man har fysisk tilgang til, overstiger nok dette antall mobiltelefoner her i hjemmet. jeg kan gå på skikkelig do både hjemme, på jobb, hos naboen, på kjøpesentre, osv.

:-)

Gjest ikke signatur i dag
Skrevet

''På langt nær så mange indere har tilgang til ordentlig toalett.''

Spørsmålet er om de regner tilgangen kun til egne private hjem. Om man regner alle toaletter man har fysisk tilgang til, overstiger nok dette antall mobiltelefoner her i hjemmet. jeg kan gå på skikkelig do både hjemme, på jobb, hos naboen, på kjøpesentre, osv.

:-)

Hvem er det som ringer på hos naboen og spør: "Kan jeg få låne toalettet ditt, for jeg har ikke toalett hjemme?"

Gjest Elextra
Skrevet

Men her var det jo ikke snakk om hvorvidt man hadde et (eller flere) toalett, men om hvorvidt man hadde _tilgang_ til (ordentlig) toalett? Det er en vesensforskjell.

Gjest Elextra
Skrevet

Hvem er det som ringer på hos naboen og spør: "Kan jeg få låne toalettet ditt, for jeg har ikke toalett hjemme?"

''Hvem er det som ringer på hos naboen og spør: "Kan jeg få låne toalettet ditt, for jeg har ikke toalett hjemme?"''

Tja, ville vel ordlagt meg annerledes, men kunne spurt naboen om f.eks. toalettet var ute av funksjon.

Gjest verinoca
Skrevet

Om man bodde i India og ikke hadde toalett hjemme?

Eller om man ganske enkelt er på besøk hos naboen og ikke gidder gå helt hjem for å tisse?

Ingen grunn til å bli vanskelig, det var bare et eksempel. ;-)

Skrevet

For noen er en fet mobiltelfon viktigere enn en skikkelig dass. Enhver pakistaner med respekt for seg selv prioriterer en skikkelig bil eller en gedigen flatskjerm fremfor en god madrass - akkurat som en råner fra Toten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...