Gå til innhold

Bør man ikke være utendørs nå?

Anbefalte innlegg

Gjest litt i villrede
Skrevet

Er det slik at WHO eller andre nå mener at folk bør holde seg innendørs mest mulig pga askeskyen? Bør vi holde barna våre inne når de ikke er på skolen??

Vi kan sikkert finne på gøy ting både inne og på lbiblioteker, lekeland, badeland, shoppingsentre osv. Vi gjør det gjerne (mest mulig) i noen dager eller par uker hvis det anbefales. Men gjør det det?

Men er luften innendørs nødvendigvis fri for slike partikler da?

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Hvis det ikke regner der du bor, er det ingen grunn til å holde seg innendørs.

Asken kommer ned med regnet. Noe av den løses opp av vannet. Når det ikke regner, svever den forbi.

Skrevet

WHO mener vel snart at vi bør holde oss innendørs omtrent hele tiden? Noe som står i sterk kontrast til helsebudskapet om "frisk luft og mosjon for en bedre helse".

Dette er hysteri fra ende til annen. Det er jeg helt sikker på. Det går ikke an å innrette livet sitt etter overskrifter fra tabloidavisene.

hidi, the scorpion
Skrevet

Om det regner aske bør man holde seg innendørs... Ellers bør du ikke tenke på det engang;)

Skrevet

Hvis det ikke regner der du bor, er det ingen grunn til å holde seg innendørs.

Asken kommer ned med regnet. Noe av den løses opp av vannet. Når det ikke regner, svever den forbi.

Her pissregner det (nordvestlandet), men det lukter ikke svovel og ikke har jeg sett askestøv heller... Er vel ingen grunn til å holde seg innendørs da?

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Her pissregner det (nordvestlandet), men det lukter ikke svovel og ikke har jeg sett askestøv heller... Er vel ingen grunn til å holde seg innendørs da?

Går sikkert helt fint:-)

Skrevet

Jeg tror du bør holde deg inne et par uker:-))

Skrevet

Går sikkert helt fint:-)

Jeg er iallefall ikke dau ennå ;)

Er litt bekymra for søstra mi som hadde astmaanfall i forrige uke og går på kortisonkur for å kunne puste :-( Men satser på det går bra!

Skrevet

Jeg tror du bør holde deg inne et par uker:-))

Og jeg som har glemt å hamstre inn matvarer!!!

*ser for seg tidenes slankekur* ;)

Skrevet

Og jeg som har glemt å hamstre inn matvarer!!!

*ser for seg tidenes slankekur* ;)

He..he..:-) Samme her:-)

Skrevet

Strengt tatt så burde du skrive: Bør man ikke være innendørs nå?

Herregud, jeg har blitt til morsan!

Skrevet

WHO mener vel snart at vi bør holde oss innendørs omtrent hele tiden? Noe som står i sterk kontrast til helsebudskapet om "frisk luft og mosjon for en bedre helse".

Dette er hysteri fra ende til annen. Det er jeg helt sikker på. Det går ikke an å innrette livet sitt etter overskrifter fra tabloidavisene.

Hva er motsetningen der?

Mosjonere kan du gjøre både inne og ute, og hvis luften innendørs er bedre enn luften utendørs så er det da bedre å være inne?

Synes det virker som om du er i ferd med å bli hysterisk? ;-)

Med vennlig hilsen

Gjest Dolores77
Skrevet

De rådene gjelder for Island...

det har ikke blitt så ille her ennå og blir det neppe.

Her på vestlandet regner det og det er bra, da faller det meste av evnt aske ned på bakken i stedet for å sirkulere i luften.

Aske er helt naturlig, men i store mengder i luften er det ikke bra å puste inn, spesielt gjelder dettte f.eks. de som er plaget med astma, KOLS og lignende.

Gjest Dolores77
Skrevet

nei jeg har jo lest at regn er bra, da faller asken på bakken i stedet for å sirkulere i luften og inn i luftveiene :)

Media blåser dette opp... akkurat som med svineinfluensa.

Dommedagssektene jubler nok nåå, for nå er enden nær.

hmmmm

men ingen drittlukt her jeg bor heller, så det er nok et godt tegn.

Stinker det dritt, hold deg inne :)

Skrevet

''Herregud, jeg har blitt til morsan!''

Så bra! Endelig blir det litt skikk på deg også! :-)

Man skulle nesten tro du var tankeleser, for mine tanker da jeg så overskriften i går var at jeg absolutt ikke burde være utendørs så sent på kvelden - det var da både mørkt og kaldt! :-)

Men forøvrig bommet du _litt_, da, for jeg ville heller ha skrevet "Frarådes det å være utendørs nå?" Resultatet (=inneliv) er det samme, men semantikken er ulik.

Gjest pirk kan være lærerikt ;)
Skrevet

he he

Jeg tenkte det samme ;) At overskrift og innhold krasjet totalt altså....

Skrevet

nei jeg har jo lest at regn er bra, da faller asken på bakken i stedet for å sirkulere i luften og inn i luftveiene :)

Media blåser dette opp... akkurat som med svineinfluensa.

Dommedagssektene jubler nok nåå, for nå er enden nær.

hmmmm

men ingen drittlukt her jeg bor heller, så det er nok et godt tegn.

Stinker det dritt, hold deg inne :)

Ok, da er det greit at det pirregner her ;)

Det lukter egentlig bare rent og friskt her heldigvis ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...