Gå til innhold

NHD: Grave i fortiden - eller la den ligge?

Gjest Traumatisert uten å forstå det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Hvor er legen din i dette? Ser ut som om det er nav som styrer mye?''

Legen, ja, han rister bare litt godslig på hodet av meg, han, og har liksom ikke noe mer å tilby. Har vært på utredninger "i hue og ræva", er vel gjennomlyst og røntgenfotografert de aller, aller fleste steder på kroppen, men uten veldig mye håndfaste resultater. Det er altså bare muskulært. Bare. NAV styrer mye, ja, de liker det sånn.

''Tror jeg hadde kjøpt meg en vurdering på Nimi (f.eks. hos Morten Berner) for å få lagt en slagplan for fremtiden i forhold til behandling og trening. Men hvis du bor veldig langt unna Oslo, så blir jo det et dyrt prosjekt.''

Ja, det er jo det jeg aller mest ønsker meg. Og jeg har hatt det til vurdering mange ganger, men hver gang har jeg blitt sendt videre til nye undersøkelser, til nye "eksperter" og nye behandlere her i byen, og som alle vet er jo ikke alle like begeistret for at NIMI skal komme inn og bestemme over pasienten. :-( Har tatt opp dette med min nåværende behandler, og han mener at han vet hva problemet er og støtter ikke et slik forslag. Jeg MÅ jo ikke høre på han, da, men samtidig har jeg en viss respekt for fagfolk.

''Bruker du terapimaster til trening av styrke eller bevegelighet?''

Brukes av fysioen på benken for å "løse opp" musklaturen.

Så du trenger altså en ny fastlege også...

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...