Gjest EUPF58/Dystymi Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Går på 25mg cipramil og 100 mg seroquelle.Sover 8-9 timer om natten og 1-2 timer om dagen.Spiser jeg for ofte eller for mye sovner jeg gjerne etter en times tid.Varme fører også ofte til at jeg sovner.Er dette normalt? Bør ikke 10 timers søvn være nok? Har blodsukker noe med dette å gjøre? Jeg veier 140 kg og er ca 186 høy og er 51 år.Føler at jeg må sulte meg for å holde meg våken en hel dag.Da snakker jeg om full frokost men lite eller ingen lunsj og kun 1-2 bananer eller 2-4 rosinboller en hel dag.Spiser da middag i 16-18 tiden.Klarer meg ofte med 0,5 liter cola en hel dag.Er ikke dette nok suplerer jeg med vann.Tar medisiner mot høyt blodtrykk 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345997-sovner-ofte-n%C3%A5r-jeg-kjeder-meger-dette-normalt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nerda Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Seroquel kan man bli trøtt av. Den er kommet i en depotvariant nå som visst nok ikke skal gå så sterk trøtthet. Ellers er det jo sinnstiltander som kan gøre en trøtt. Blodsukkeret kan ha innvirkning. Er det for høyt, vil du i starten føle deg slapp og utilpass, etter hvert kanskje få sterk tørste, uforklarlig vekttap. Du bør få utlukket diabetes 2, for symptomene på dette kommer mer snikende enn de gjør for type 1. Stoffskifte, jernlager og slikg er jo alltdi nyttig å få sjekka. Jeg mener ikke å stille diagnose her. Kanskje det ikke er noe spesielt i det hele tatt? Jeg er 29, og har dager hvor jeg ikke orker annet enn å sove. Ingen lege har funnet noe galt med meg. Men når du ikke har hatt det sånn får, synes jeg et legebesøk er en god ide. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345997-sovner-ofte-n%C3%A5r-jeg-kjeder-meger-dette-normalt/#findComment-2942238 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stor og trøtt. Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Seroquel kan man bli trøtt av. Den er kommet i en depotvariant nå som visst nok ikke skal gå så sterk trøtthet. Ellers er det jo sinnstiltander som kan gøre en trøtt. Blodsukkeret kan ha innvirkning. Er det for høyt, vil du i starten føle deg slapp og utilpass, etter hvert kanskje få sterk tørste, uforklarlig vekttap. Du bør få utlukket diabetes 2, for symptomene på dette kommer mer snikende enn de gjør for type 1. Stoffskifte, jernlager og slikg er jo alltdi nyttig å få sjekka. Jeg mener ikke å stille diagnose her. Kanskje det ikke er noe spesielt i det hele tatt? Jeg er 29, og har dager hvor jeg ikke orker annet enn å sove. Ingen lege har funnet noe galt med meg. Men når du ikke har hatt det sånn får, synes jeg et legebesøk er en god ide. Jeg har hatt det slik så lenge jeg har stått på Seroquelle.Det kan også ha noe med insulin nivå å gjøre,da jeg ofte sovner selv etter bare 3-4 skiver brød.Går det mer en 4-5 timer mellom hvert måltid må jeg spise mer for å sovne,gjerne middag.Men problemet er løst etter kl 15 på ettermiddagen.Jeg er 51 år og veier 140 kg.Tar nå brodtrykkstabletter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345997-sovner-ofte-n%C3%A5r-jeg-kjeder-meger-dette-normalt/#findComment-2942252 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest karboqueen Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Jeg har hatt det slik så lenge jeg har stått på Seroquelle.Det kan også ha noe med insulin nivå å gjøre,da jeg ofte sovner selv etter bare 3-4 skiver brød.Går det mer en 4-5 timer mellom hvert måltid må jeg spise mer for å sovne,gjerne middag.Men problemet er løst etter kl 15 på ettermiddagen.Jeg er 51 år og veier 140 kg.Tar nå brodtrykkstabletter. Jeg ville forsøkt et kosthold med mindre karbohydrater. Sliter selv med ekstrem tretthet etter måltidene fordi blodsukkeret mitt stiger, for så å stupe. Jeg har bare ikke helt klart å vende meg til tanken på et nytt kosthold - men de gangene jeg har forsøkt mindre karbohydrater og små, hyppige lavkarbo-måltider har det fungert bedre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345997-sovner-ofte-n%C3%A5r-jeg-kjeder-meger-dette-normalt/#findComment-2942289 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.