Gå til innhold

Puuhhh... hot, hot, hot (overgangsalder)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg merker nå at tiden har innhentet meg litt; hetetokter har kommet min vei ;).

Noen som har gode tips til hvordan forholde seg til dette? Ting som hjelper?

... sånn bortsett fra å kle på seg lag-på-lag, og kle av og på osv.

Skrevet

Homeopati og/eller akupunktur :)

Finnes ikke vitenskapelig belegg for at noen av dem virker. Jeg ville satset på trening og kosthold. Særlig trening er effektivt, jeg sliter med monsterpms og det eneste som stagger hormonrushet er en løpetur.

Skrevet

Tofu, soya eller hormoner ;o)

Har du erfaring med noen av disse?

Hormoner er uaktuelt fra meg, pga. sykdom i familien.

Skrevet

Finnes ikke vitenskapelig belegg for at noen av dem virker. Jeg ville satset på trening og kosthold. Særlig trening er effektivt, jeg sliter med monsterpms og det eneste som stagger hormonrushet er en løpetur.

Jeg trener og trimmer etter beste evne :)

Skrevet

Har du erfaring med noen av disse?

Hormoner er uaktuelt fra meg, pga. sykdom i familien.

Bare hormoner.

Men jeg tror jeg ville prøvd meg på tofu og soya hvis jeg ikke kunne tatt hormoner. Nå vet jeg ikke hvor du bor, men i Torggata i Thaiforretningen selger de tofu som er ganske god, de sier jo at asiatiske kvinner ikke har noen overgangsalder pga tofu og soya.

Men siden jeg ikke har noe familiehistorie som gjør at jeg ikke skal spise hormoner så gjør jeg det. Jeg har tatt hormoner i 10 år så jeg håper at jeg skal slippe Alzheimer og osteoporose som ligger i min familie. Alle har så forskjellig utgangspunkt. Men snakk med de på en helsekostforretning. Hetetokter er utrolig kjipt og pms hele tida i årevis er heller ikke noe å trakte etter ;o)

• 4 uker senere...
Skrevet

Bare hormoner.

Men jeg tror jeg ville prøvd meg på tofu og soya hvis jeg ikke kunne tatt hormoner. Nå vet jeg ikke hvor du bor, men i Torggata i Thaiforretningen selger de tofu som er ganske god, de sier jo at asiatiske kvinner ikke har noen overgangsalder pga tofu og soya.

Men siden jeg ikke har noe familiehistorie som gjør at jeg ikke skal spise hormoner så gjør jeg det. Jeg har tatt hormoner i 10 år så jeg håper at jeg skal slippe Alzheimer og osteoporose som ligger i min familie. Alle har så forskjellig utgangspunkt. Men snakk med de på en helsekostforretning. Hetetokter er utrolig kjipt og pms hele tida i årevis er heller ikke noe å trakte etter ;o)

Jeg tror jeg skal prøve soyamelk i første omgang. Leste noe om et glass morgen og kveld. I tillegg leste jeg noe om at et par-tre spiseskjeer med solsikkekjerner kunne funke.

Får se hvordan det går :)

Skrevet

Jeg tror jeg skal prøve soyamelk i første omgang. Leste noe om et glass morgen og kveld. I tillegg leste jeg noe om at et par-tre spiseskjeer med solsikkekjerner kunne funke.

Får se hvordan det går :)

Lykke til, håper det hjelper og hvis det gjør det så fortell det da.

Gjest segunda
Skrevet

Det eneste jeg bruker er kle av og på......

Skrevet

Det eneste jeg bruker er kle av og på......

He-he-he... Ja, det blir litt sånn.

Kunne godt tenke meg å være litt mindre våken og svett nattestid da.

Gjest segunda
Skrevet

He-he-he... Ja, det blir litt sånn.

Kunne godt tenke meg å være litt mindre våken og svett nattestid da.

Hormoner kommer ikke på tale pga. familiehistorie. Jeg har ikke vært så plaget at det har vært noen grunn til å foreta seg noe annet enn å kle av seg, men gjett om jeg får kommentarer når jeg sitter i møter midt på vinteren og tar av meg helt til innerste t-skjorta;-)

Skrevet

Hormoner kommer ikke på tale pga. familiehistorie. Jeg har ikke vært så plaget at det har vært noen grunn til å foreta seg noe annet enn å kle av seg, men gjett om jeg får kommentarer når jeg sitter i møter midt på vinteren og tar av meg helt til innerste t-skjorta;-)

:))

Det er ganske nytt for meg, så jeg er i tilvenningsfasen ennå.

Gjest segunda
Skrevet

:))

Det er ganske nytt for meg, så jeg er i tilvenningsfasen ennå.

Jeg har vært sånn i mange år og jeg bruker omtrent ikke gensere lenger. Det går bare i jakker som kan knappes raskt opp;-)

Skrevet

Jeg har vært sånn i mange år og jeg bruker omtrent ikke gensere lenger. Det går bare i jakker som kan knappes raskt opp;-)

Jeg skjønner at en omlegging av bruken av garderoben er på sin plass :). Eller kanskje noen nye, lettere klær? :)))

Skrevet

Jeg skjønner at en omlegging av bruken av garderoben er på sin plass :). Eller kanskje noen nye, lettere klær? :)))

Men i neste øyeblikk fryser du ihjel så det hjelper ikke

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...