Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Ankelskadet

Hei, 16. januar 2010 tråkka jeg kraftig over i ved landig etter blokk i volleyball. Landet på ytterside av av ankel med all vekt på venstre fot som førte til ein umiddelbar hevelse og intense smerter. Det blei lagt på kompresjon (så stramt at blodgjennomførselen blei stanset) og is med ein gang. ambulansen ble kontaktet siden jeg ikke kunne stå på foten. Røngten blei tatt, det kunne mulig være et lite brudd, og rifter i leddband. jeg hadde 2 uker uten noko særlig belastning av foten. Etter det hadde eg 8 veker fysiotrening og i 2. mars hadde jeg på nytt røngten, uten noe funn. Foten er enda noe hoven og hovner mer opp etter jogging, og hopping. enkelte stillinger av foten er enda smertefulle og etter lange treningsøkter er det smertefullt.Smertene er lokalisert på inside av ankelen, og strekker seg oppover mot kneet. smerten er dåg mild og jeg klarer å leve med den, men likevel er det vel ett teikn på at noe er gale? vil gjerne ha ein frisk fot og lurer på hva jeg skal gjøre. legen min har ikke kapasitet til å se på meg før etter at jeg er flyttet fra plassen jeg nå bor på. Fysioterapauten sier at det ikke er mer å gjøre i og med at foten er stabil og jeg tåler presset fra testene. Men at jeg skal forsette med treningene jeg har fått, det gjør jeg. Er villig til å gjøre det mest ekstremet for å kunne nyte en joggetur og kunne spille volleyball uten teip og uten smerter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/346300-skade-i-ankel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest volley

"Er villig til å gjøre det mest ekstremet for å kunne nyte en joggetur og kunne spille volleyball uten teip og uten smerter."

Det mest ekstreme her tror jeg kanskje er at du må jogge og spille volleyball _med_ smerter. Neida, jeg vet ikke i ditt tilfelle, men for meg innebærer enkelte aktiviteter smerter, men så lenge en synes det er morsomt er det utrolig hvor mye smerter en tåler :-)

Jeg har gjentatte ganger skadet noen av de samme leddene bla etter å ha spilt volleyball, og de skadene kan jeg kjenne flere år etter at de oppsto. En idrettslige undersøkte ankelen og et par fingre og da fikk jeg høre at dette kunne jeg komme til å slite med resten av livet - jeg måtte være flink til å teipe uavhengig av smerter.

Noen ganger hjelper det å "plassere" sinne over smertene, så, vaskefilla kan få noen stygge gloser når smertene iler til bare av å vri den litt :-)

Jeg håper at skaden din leges, om ikke annet enn med tiden.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/346300-skade-i-ankel/#findComment-2943871
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...