Gå til innhold

Ville du gått til en psykiater som er rasist?


tjohei

Anbefalte innlegg

Gjest høstløv

Jeg sier ikke mongo, men jeg sier Snøhvit og de syv dverger.

Jeg sier også handicap i visse sammenhenger f. eks "handicapplass" på parkeringsplassen.

''Jeg sier også handicap i visse sammenhenger f. eks "handicapplass" på parkeringsplassen.''

Det heter P-plasser for forflytningshemmede.

Men det uttrykket er så vanskelig å huske, at alle sier P-plass for handikappede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 312
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    81

  • PieLill

    22

  • hidi, the scorpion

    19

  • tjohei

    17

''Da du vokste opp var "araber" på mange måter et annet ord for muslim, ettersom de fleste arabere er muslimer.''

Nei, det var det ikke. Min far var sjømann og seilte verden rundt, men arabere var de verste menneskene han hadde møtt, de var de slueste, mest pengegriske og de største løgnerne han hadde møtt!

Og min far var ateist, men hatet løgn og urettferdighet.

Og med den holdningen så....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

''Jeg lider en del pga. mitt hørselstap, og ville lide voldsomt hvis jeg ble blind.''

Å lide betyr konstant smerte.

Skjønner at hørselstap, betyr noe for hverdagen din, selvfølgelig gjør det det! Men det er _ikke_ en lidelse, men et tap.

Samme med blindhet, det er ikke en lidelse, men et stort tap, og tap sørger vi over...

Jeg tror du skal lese engang til hva du skrev som jeg svarte på. For øvrig er definisjonen din av lidelse ikke riktig. Blinde og døve kan lide pga sine mangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg tror du skal lese engang til hva du skrev som jeg svarte på. For øvrig er definisjonen din av lidelse ikke riktig. Blinde og døve kan lide pga sine mangler.

Javel.

Fortell meg hvordan du lider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Jeg har ingen grunn til å diskutere mine lidelser med deg.

Selvfølgelig ikke, fordi du lider ikke av noen _lidelser_!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Selvfølgelig ikke, fordi du lider ikke av noen _lidelser_!

Det vet du ingenting om og burde holde deg for god til å komme med så idiotiske kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Det vet du ingenting om og burde holde deg for god til å komme med så idiotiske kommentarer.

Beklager, men jeg er kjent for idiotiske forklaringer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

For noe vås, hidi. Ikke gjør deg dummere enn du er.

Jeg lever med kroniske smerter, men jeg lider ikke...Sorry, men ordet lide, betyr noe mye mer alvorlig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever med kroniske smerter, men jeg lider ikke...Sorry, men ordet lide, betyr noe mye mer alvorlig for meg.

Da er det en diskusjon om hvor mye man lider, og ikke om man lider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lidelse

Jeg lever med kroniske smerter, men jeg lider ikke...Sorry, men ordet lide, betyr noe mye mer alvorlig for meg.

Du kan få lov til å definere hva lidelse er for deg. Hele poenget med lidelsesbegrepet er nettopp at det er en subjektiv opplevelse. Derfor er det ikke på sin plass at du definerer når andre har lov til å si at de lider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lidelse

Da er det en diskusjon om hvor mye man lider, og ikke om man lider.

Det er også en diskusjon om hvem som har lov til å definere hva som er lidelse. Det er en subjektiv opplevelse. Noen døve lider ikke, andre gjør det. De selv har lov til å definere dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også en diskusjon om hvem som har lov til å definere hva som er lidelse. Det er en subjektiv opplevelse. Noen døve lider ikke, andre gjør det. De selv har lov til å definere dette.

Nettopp - det er, som jeg skrev, et spørsmål om hvor mye man lider. Svaret kan godt være "ikke noe i det hele tatt"!

Utover det er jeg enig med deg.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Du kan få lov til å definere hva lidelse er for deg. Hele poenget med lidelsesbegrepet er nettopp at det er en subjektiv opplevelse. Derfor er det ikke på sin plass at du definerer når andre har lov til å si at de lider.

Ikke enig.

Lidelse forbindes med smerter ellers er ordet uten mening:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Det er også en diskusjon om hvem som har lov til å definere hva som er lidelse. Det er en subjektiv opplevelse. Noen døve lider ikke, andre gjør det. De selv har lov til å definere dette.

Tull!

Man kan føle et tap og sørge over det, men lidelse er det ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lidelse

Ikke enig.

Lidelse forbindes med smerter ellers er ordet uten mening:(

Så du har aldri hørt om å lide psykisk, eller mentalt eller sosialt for den del. Jeg antar du har hørt om psykisk lidelse? Hva som oppleves som en lidelse vet personen best selv. Det er frekt å sette seg til dommer over dette.

Hvor mye en person lider på ulike måter etter et hørselstap er helt individuelt. Hvis ikke du klarer å se for deg lidelse i forhold til hørselstap for enkelte mennesker er det noe med empatien din som ikke helt stemmer.

Noen har sterke fysiske smerter uten å ha en opplevelse av sterk lidelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...