Gå til innhold

trenger hjelp til en samboer som er sykisk sykopat, men ser det ikke selv

Anbefalte innlegg

Gjest Vet så godt hvordan du og barna har det. Dere må bort fra ham.
Skrevet

Jeg har vert like redd, utmattet og rådløs som deg, fordi min mann var slik som du beskriver din mann. Min redning ble å kontakte krisesenteret. Ta med deg dine barn (ikke la dem være igjen hos ham!), og bo på krisesenteret en stund.

Vi bodde der lenge, så bodde vi på hemmelig adresse etter det, slik at han ikke kunne finne oss. Det er tøft å måtte reise fra mannen sin på denne måten, men det er det eneste riktige for både deg selv og barna. NHD har rett. Din man vil ikke bli bedre, dere må bort fra ham.

Dersom du trenger kontakt med noen av de andre instansene som NHD foreslår, vil krisesenteret hjelpe deg med dette. Du skal ikke være redd barnevernet så lenge du prøver å gjøre situasjonen bedre for barna dine, ved å ta dem med og flykte.

Jeg håper du har ringt nå. De har døgnåpen telefon, og de kan hjelpe deg med å reise dit. Har du ikke bil eller noen du kan spør om hjelp, kan de på krisesenteret få dere hentet med bil. Det beste vil nok være å reise mens han er på jobb, slik at situasjonen ikke blir farlig.

Lykke til. Håper du skriver her og forteller hvordan det går.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...