Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Godt jobba, Parasoll! Deilig med alle tall man kan legge bak seg ;)

Her viste vekta status quo - altså 65,4 kg. Lå bra an i forrige uke (64,9 på fredag), men så ble det litt for mye kos på hytta i helga :) Jobber trøstig videre med vektprosjektet mitt.

Lykke til, jenter!

Hestehoven

Start 70 kg, videre til 68 og 66 kg, og fortsatt 66 kg i dag. Er veldig fornøyd med det siden jeg har både drukket mye alkohol og rett og slett spist drittmat i 4 dager.

Men hvor mange kcal ligger dere som skal ned i vekt på om dagen, hvis dere teller kalorier? Og gjerne vekt og høyde og, lurer på om jeg spiser for lite når jeg prøver å gå ned. Ligger på 1000-1300, er 170 cm og 66 kilo.Trener ikke. Noen innspill?

59.4 idag, så jeg har gått ned 500gr. Synes ikke det var spesielt bra så det er nok ikke nok med å bare kutte ut sjokoladen, men også passe bedre på hva annet jeg spiser.

Du derimot har vært kjempe flink :-)

Jeg slenger meg på her jeg. Jeg har fått beskjed å gå ned 10 kg av en sykepleier på et annet forum. Og jeg veide meg i dag morges og veide 64 kg. Men jeg er veldig fornøyd hvis jeg går ned 8 kg.

Annonse

Gjest Ulvinnen

59.4 idag, så jeg har gått ned 500gr. Synes ikke det var spesielt bra så det er nok ikke nok med å bare kutte ut sjokoladen, men også passe bedre på hva annet jeg spiser.

Ned 500 g på en uke, er jo veldig bra! Det er den mengden pr uke som blir anbefalt for å få varige resultat. Så du har en god start.

Flink du også :-) Og det er jo forskjell på utgangspunktet, det går raskere når man har mer å ta av i utgangspunktet ;o)

Gjest bipp..

Start 70 kg, videre til 68 og 66 kg, og fortsatt 66 kg i dag. Er veldig fornøyd med det siden jeg har både drukket mye alkohol og rett og slett spist drittmat i 4 dager.

Men hvor mange kcal ligger dere som skal ned i vekt på om dagen, hvis dere teller kalorier? Og gjerne vekt og høyde og, lurer på om jeg spiser for lite når jeg prøver å gå ned. Ligger på 1000-1300, er 170 cm og 66 kilo.Trener ikke. Noen innspill?

Du bør ikke ligge under ca 1300. Da ender du bare opp med at du mister mer muskler, at forbrenningen går ned og at kroppen går over i sparemodus.

Hestehoven

Du bør ikke ligge under ca 1300. Da ender du bare opp med at du mister mer muskler, at forbrenningen går ned og at kroppen går over i sparemodus.

Ja, ikke sant, tenkte på det, men regnet kanskje med det var greit siden jeg ikke trener noe som helst og stort sett bruker dagene til å ligge/sitte å lese til eksamen (har en skade). Men får prøve å ligge fra 1300-1500, kanskje det er bedre. Takk!

Annonse

Ja, ikke sant, tenkte på det, men regnet kanskje med det var greit siden jeg ikke trener noe som helst og stort sett bruker dagene til å ligge/sitte å lese til eksamen (har en skade). Men får prøve å ligge fra 1300-1500, kanskje det er bedre. Takk!

Hvis du ikke gjør noe annet enn det så vil du ikke gå ned på 1300 kal. Det hjelper deg bare til å holde vekten. Skal du ned noe må du ned på 1000 kal om dagen.

Hestehoven

Hvis du ikke gjør noe annet enn det så vil du ikke gå ned på 1300 kal. Det hjelper deg bare til å holde vekten. Skal du ned noe må du ned på 1000 kal om dagen.

Du mener det, altså? Syns jo 1000 kcal virker veldig lite, men går jo om jeg spiser magert og mye grønnsaker. Kanskjje jeg får prøve ut litt forskjellig og se hva som er grensa mi for å gå ned, og ikke bare holde vekten, man er jo gjerne litt forskjellig der. Trenger jo nok næring til å klare å fokusere på eksamenslesing.

Hestehoven

1000kcal er veldig lite og ikke noen sunn måte å gå ned i vekt på.

1000 er helt klart i minste laget hvis det blir det hver eneste dag. Men som Dorthe sier er det kanskje det som må til når jeg ikke rører meg noe? Jeg får prøve ut litt forskjellig og se. Bare redd jeg fyker opp igjen hvis jeg lever på 1000 nå, og går gradvis oppover til 1500 når jeg har gått ned det jeg vil. Og selv det syns jeg er lite, altfor glad i god (usunn) mat!

Jeg slenger meg på her jeg. Jeg har fått beskjed å gå ned 10 kg av en sykepleier på et annet forum. Og jeg veide meg i dag morges og veide 64 kg. Men jeg er veldig fornøyd hvis jeg går ned 8 kg.

Men Dorthe, er ikke du drøyt 170 høy, da?

Jeg er 172, og hvis jeg veier under 60 får jeg høre at jeg ser mager ut. 61 er akkurat passe.

1000kcal er veldig lite og ikke noen sunn måte å gå ned i vekt på.

Jeg er klar over det, men det var det jeg fikk beskjed om. Jeg skulle spise mindre enn det jeg forbruker og det er ca 1300 kalorier om dagen. Og så skulle jeg spise 2g protein pr kg om dagen ved hjelp av proteintilskudd.

Men Dorthe, er ikke du drøyt 170 høy, da?

Jeg er 172, og hvis jeg veier under 60 får jeg høre at jeg ser mager ut. 61 er akkurat passe.

Jeg skulle holde meg på en BMI på ca 19, alt over var for mye. Akkurat nå har jeg vondt i armene fordi jeg veier for mye. Jeg har vært syk altfor lenge og ikke klart å holde formen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...