Gå til innhold

Anbefalte innlegg

1000 er helt klart i minste laget hvis det blir det hver eneste dag. Men som Dorthe sier er det kanskje det som må til når jeg ikke rører meg noe? Jeg får prøve ut litt forskjellig og se. Bare redd jeg fyker opp igjen hvis jeg lever på 1000 nå, og går gradvis oppover til 1500 når jeg har gått ned det jeg vil. Og selv det syns jeg er lite, altfor glad i god (usunn) mat!

Jeg er også veldig glad i mat.

Fortsetter under...

Jeg skulle holde meg på en BMI på ca 19, alt over var for mye. Akkurat nå har jeg vondt i armene fordi jeg veier for mye. Jeg har vært syk altfor lenge og ikke klart å holde formen.

Ja hvis du er sikker på at du vil føle deg bedre når du blir lettere skal ikke jeg krangle på det. Men jeg syntes bare det hørtes lite ut.

Ja hvis du er sikker på at du vil føle deg bedre når du blir lettere skal ikke jeg krangle på det. Men jeg syntes bare det hørtes lite ut.

Jeg har veid mellom 54 og 56 kg hele livet helt til jeg fikk stoffskifteproblemer og det er noen år siden nå. Først høyt og så lavt. Jeg har alltid kunne spist det jeg ville uten å legge på meg.

Nå er jeg så tung at jeg ikke får beveget meg slik jeg vil, men endel kommer av at jeg har vært syk fra i fjor sommer og ikke fått gjort noen ting og at jeg har vært mye hjemme pga vinteren. Så jeg håper jo at jeg skal gå ned noe bare pga at det er mulig å være ute da.

Mary Poppins

Jeg er klar over det, men det var det jeg fikk beskjed om. Jeg skulle spise mindre enn det jeg forbruker og det er ca 1300 kalorier om dagen. Og så skulle jeg spise 2g protein pr kg om dagen ved hjelp av proteintilskudd.

Men jeg tror kanskje det er litt forskjell siden du sitter vel i rullestol gjør du ikke? Da får man jo bevegd seg mye mindre, enn en person som ikke sitter i rullestol vil jeg tro?

Gjest bipp..

1000 er helt klart i minste laget hvis det blir det hver eneste dag. Men som Dorthe sier er det kanskje det som må til når jeg ikke rører meg noe? Jeg får prøve ut litt forskjellig og se. Bare redd jeg fyker opp igjen hvis jeg lever på 1000 nå, og går gradvis oppover til 1500 når jeg har gått ned det jeg vil. Og selv det syns jeg er lite, altfor glad i god (usunn) mat!

Under 1300 kalorier i døgnet er ikke anbefalt for friske mennesker. Det blir noe annet hvis en person sitter i rullestol. Et friskt menneske med vanlig aktivitet forbrenner ca 1800 - 2200 kalorier daglig, dvs det er kvinner. For menn er det en del mer.

Her er en link du kan regne ut ditt kaloriforbruk på:

http://www.iform.no/pub/art.php?id=444

Den viser hvor mye du skal spise for å holde deg stabil. Trekker du fra 500 kalorier pr dag skal du få en veknedgang på 0,5 kg pr uke. 1 kg fett = 7000 kalorier

Annonse

Hestehoven

Under 1300 kalorier i døgnet er ikke anbefalt for friske mennesker. Det blir noe annet hvis en person sitter i rullestol. Et friskt menneske med vanlig aktivitet forbrenner ca 1800 - 2200 kalorier daglig, dvs det er kvinner. For menn er det en del mer.

Her er en link du kan regne ut ditt kaloriforbruk på:

http://www.iform.no/pub/art.php?id=444

Den viser hvor mye du skal spise for å holde deg stabil. Trekker du fra 500 kalorier pr dag skal du få en veknedgang på 0,5 kg pr uke. 1 kg fett = 7000 kalorier

Takk for fin link! Jeg har lett etter noe slikt, og jeg havnet på i overkant av 1600 med mitt (midlertidig, forhåpentligvis) aktivitetsnivå. Da skal jeg prøve å ligger på rundt 1400 til dagen, så får det heller ta litt lenger tid, og bare håpe på at jeg kan bevege meg litt mer med tiden! Er ung og ellers frisk så det burde gå bra:)

Gjest togli

Men Dorthe, er ikke du drøyt 170 høy, da?

Jeg er 172, og hvis jeg veier under 60 får jeg høre at jeg ser mager ut. 61 er akkurat passe.

Jeg er like høy som deg og ser ikke mager ut med mine 56 kg. Jeg er slank, men er ikke for tynn (str. 36/38 i klær). Søstra mi er akkurat like stor som meg, men veier over 60 kg. Hun ville sett mager ut om hun hadde veid 56 kg. Ganske stor forskjell på folk der ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...