Gå til innhold

mat

Gjest loozie

Anbefalte innlegg

Jeg skal legge på meg 5 kg, hvordan skal jeg gå frem på en sunn og forsvarlig måte??

Nå spiser jeg:

Frokost:

3 skiver med ost og syltetøy

1 glass lettmelk

1 glass juice

2 tranpiller

Lunch:

3 skiver med ost og skinke

1 glass lettmelk

1 glass juice

Middag:

2 kjøttkaker/2 store fiskestykker/ganske stor porsjon av andre ting vi har

2 poteter

passe med saus

1 glass juice

Kvelds:

2 skiver med ost eller salami

1 vanlig frukt-yoghurt

1 glass lettmelk

1 eple

Høres dette for mye ut?? Jeg vil bare legge på meg muskler, minst mulig fett...noe jeg bør gjøre annerledes??

Er ikke noe særlig fysisk aktiv, går bare frem og tilbake til skolen (ca 1 km hver vei), er ellers for det meste i ro. Jeg er jente, og 16 år, hvis det har noe å si. Tar i mot alle råd med stor takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kan du legge på deg muskler hvis du ikke trener da?

er ikke noen ekspert på dette området..det du spiser er sikkert greit...men etter min mening syns jeg det var masse brød...men det er kanskje det mest vanlige blant nordmenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide

Hei, loozie.

Kostholdet ditt ser ok ut. Du skriver ikke noe om grønnsaker, så det er kanskje noe du kan inkludere litt mer av.

For å legge på deg muskler, må du trene. Du kan ikke bare spise for å oppnå det.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...