Gå til innhold

Hvor mye i konfirmasjonsgave

Anbefalte innlegg

Gjest varsity
Skrevet

Det er år og dag siden jeg var i konfirmasjon sist, så jeg vil gjerne høre litt om hvor mye som er vanlig å gi i gave nå. Det er et søskenbarn som skal konfirmeres, men vi har svært lite kontakt. Hvor mye ville dere gitt? Han ønsker seg penger, derfor blir det nok til at vi gir det. Men er også åpen for forslag til andre gaver.

Gjest hønse-Magda
Skrevet

I min tid fikk vi 25 kroner i skinnende mynt og et par mamelukker.

Men det er vel ikke passende nu-fortiden. 500 kr kanskje?

Skrevet

Vi var i konfirmasjon på søndag. Konfirmanten fikk penger i bøtter og spann. Besteforeldre kom med 3000,- pr sett av besteforeldre, naboer/venner kom med kr. 1-2000, tanter, onkler med gave eller penger til kr. 2000,-. Venner av konfirmanten kom med 2-3-00,- Han ble en "halden mann" denne gutten.

Skrevet

Jeg synes det er litt avhengig av om dere er bedt eller ikke. Om dere er bedt så synes jeg 5-600. Ellers kanskje 3-400.

Vi har gitt 500 + en lommekniv til ca. 300 til tantebarn.

Gjest Elextra
Skrevet

Tenker 500-1000, men som alltid spiller økonomi selvfølgelig en rolle.

Skrevet

Vi var i konfirmasjon på søndag. Konfirmanten fikk penger i bøtter og spann. Besteforeldre kom med 3000,- pr sett av besteforeldre, naboer/venner kom med kr. 1-2000, tanter, onkler med gave eller penger til kr. 2000,-. Venner av konfirmanten kom med 2-3-00,- Han ble en "halden mann" denne gutten.

''naboer/venner kom med kr. 1-2000''

Oi! Mine naboer har IKKE en slik nabo ihvertfall!

Skrevet

Jeg synes det er litt avhengig av om dere er bedt eller ikke. Om dere er bedt så synes jeg 5-600. Ellers kanskje 3-400.

Vi har gitt 500 + en lommekniv til ca. 300 til tantebarn.

Jeg trodde det var et søskenbarn (at trådstarter er voksen, og har en fetter/kusine som konfirmeres) jeg, ikke et tantebarn.

Skrevet

Jeg trodde det var et søskenbarn (at trådstarter er voksen, og har en fetter/kusine som konfirmeres) jeg, ikke et tantebarn.

Ja, det tror jeg også. Tok med den siste kommentaren kun for et lite sammenligningsgrunnlag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...