Gå til innhold

Hva er mobbing?

Anbefalte innlegg

Gjest segunda
Skrevet

Hva er definisjonen av mobbing i dine tanker?

Gjest mobbing
Skrevet

''Definisjon: ”Med mobbing eller plaging forstår vi psykisk og/eller fysisk vold rettet mot et offer, utført av enkeltpersoner eller grupper. Mobbing forutsetter et ujevnt styrkeforhold mellom offer og plager, og episodene gjentas over tid.” ''

Jeg holder meg til ganske vanlige måter å definere mobbing på.

Gjest segunda
Skrevet

''Definisjon: ”Med mobbing eller plaging forstår vi psykisk og/eller fysisk vold rettet mot et offer, utført av enkeltpersoner eller grupper. Mobbing forutsetter et ujevnt styrkeforhold mellom offer og plager, og episodene gjentas over tid.” ''

Jeg holder meg til ganske vanlige måter å definere mobbing på.

Men hva hvis jeg mener at jeg blir utsatt for psykisk mobbing? Er mine meninger gode nok?

Gjest mobbing
Skrevet

Men hva hvis jeg mener at jeg blir utsatt for psykisk mobbing? Er mine meninger gode nok?

Både ja og nei. I forhold til å definere egen opplevelse, kan ingen frata deg opplevelsen av å bli psykisk plaget av noen over tid. Det trenger likevel ikke falle inn under det andre vil kalle som mobbing.

Gjest segunda
Skrevet

Både ja og nei. I forhold til å definere egen opplevelse, kan ingen frata deg opplevelsen av å bli psykisk plaget av noen over tid. Det trenger likevel ikke falle inn under det andre vil kalle som mobbing.

Hvem skal bestemme da?

Skrevet

Det kjipeste vi har opplevd her i huset er banking og sparking av større unger, da gjerne tre mot en, innbrudd gjennom vinduet mens de holdt minstemann stengt inne på rommet og holdt døra så ikke jeg kom inn og mordtrusler som har blitt anmeldt til politiet

Dessuten har minstemann blitt mobbet med at jeg satt i rullestol og aldri ble gift og jeg lærte ham å svare at jeg har vært gift to ganger og det er sikkert en gang mer enn moren deres.

Alt dette kaller jeg mobbing

Dessuten har jeg opplevd avslutningsfester i skoleregi hvor minstemann og jeg ikke kunne være med og ingen spurte om de skulle ta med seg minstemann og juleavslutninger hvor det samme skjedde. Dette er både mobbing og diskriminering

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Hvis man blir kaldt hoeyklassemegge 1 gang, er det ikke mobbing. Gjentar det seg i flere traader, er det en form for mobbing.

Aa beskylde noen for plapring og sladring om ditt privatliv paa mail og sms gjentatte ganger slik at alle dolerne skal tro at det er slik, selv om jeg ikke kjenner deg og ditt privatliv, er ogsa en form for mobbing.

Saann: Rusler stille ut av traaden igjen.

Skrevet

Det kjipeste vi har opplevd her i huset er banking og sparking av større unger, da gjerne tre mot en, innbrudd gjennom vinduet mens de holdt minstemann stengt inne på rommet og holdt døra så ikke jeg kom inn og mordtrusler som har blitt anmeldt til politiet

Dessuten har minstemann blitt mobbet med at jeg satt i rullestol og aldri ble gift og jeg lærte ham å svare at jeg har vært gift to ganger og det er sikkert en gang mer enn moren deres.

Dessuten har jeg opplevd avslutningsfester i skoleregi hvor minstemann og jeg ikke kunne være med og ingen spurte om de skulle ta med seg minstemann og juleavslutninger hvor det samme skjedde. Dette er både mobbing og diskriminering

huff, fælt :/

Mary Poppins
Skrevet

:-(

Skrevet

huff, fælt :/

Det har vært skikkelig ille. Men nå er de blitt så store at de er borte, de er vel rundt 17 nå og det har vært stille det siste året

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Det har vært skikkelig ille. Men nå er de blitt så store at de er borte, de er vel rundt 17 nå og det har vært stille det siste året

Ble mordtruslene tatt paa alvor av politiet?

Gjest fra bergen
Skrevet

Den er det mye av.

Kor da? Her inne?

Skrevet

Ble mordtruslene tatt paa alvor av politiet?

Ja, de ble faktisk det. Han måtte ned til avhør sammen med faren og fikk en advarsel og beskjed om å holde seg unna gården vår. Han har vært på døra mi et par ganger, men jeg har videokamera så jeg ser hvem det er og svarer ikke, men det er lenge siden nå.

Gjest thara
Skrevet

Hvis man blir kaldt hoeyklassemegge 1 gang, er det ikke mobbing. Gjentar det seg i flere traader, er det en form for mobbing.

Aa beskylde noen for plapring og sladring om ditt privatliv paa mail og sms gjentatte ganger slik at alle dolerne skal tro at det er slik, selv om jeg ikke kjenner deg og ditt privatliv, er ogsa en form for mobbing.

Bra sagt;)

Gjest segunda
Skrevet

I mine øyne er det mobbing å svare meg gjentatte ganger selvom jeg har sagt at jeg ikke vil ha svar fra deg. Du kom med opplysninger om meg i siste uke som du må ha fått et sted fra. Det er mobbing å legge slike opplysninger ut her. Det er mobbing i mine øyne når du synes det er en selvfølge å såre meg. At webmaster har slettet hele dritten er forståelig siden både du og hun som plapret er ikke alltid høflige slik du påstår. Dette er mobbing og meggeoppførsel. Så håper jeg at du lar meg være i fred og slutter å diskutere mine følelser på dol.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

I mine øyne er det mobbing å svare meg gjentatte ganger selvom jeg har sagt at jeg ikke vil ha svar fra deg. Du kom med opplysninger om meg i siste uke som du må ha fått et sted fra. Det er mobbing å legge slike opplysninger ut her. Det er mobbing i mine øyne når du synes det er en selvfølge å såre meg. At webmaster har slettet hele dritten er forståelig siden både du og hun som plapret er ikke alltid høflige slik du påstår. Dette er mobbing og meggeoppførsel. Så håper jeg at du lar meg være i fred og slutter å diskutere mine følelser på dol.

Jeg har ikke tenkt aa bruke hele fridagen min til aa diskutere med deg, men naar du lager en traad i den hensikt aa faa bekreftelse fra andre dolere paa at jeg mobber deg, saa er det ogsaa en form for mobbing. En utspekulert form for mobbing.

Til opplysning: Traaden er ikke slettet.

Gjest harikkenickfortiden
Skrevet

Mobbing for meg er : når noen gjentar og gjentar et ord/kallenavn/osv, mot noen som ikke liker det. Utfrysing er også mobbing. Det er den som blir mobbet som kjenner om det er mobbing. Mange i skolesammenheng/jobbsammenheng som mobber, er ikke alltid klar over det selv; at de mobber altså.

Gjest segunda
Skrevet

Jeg har ikke tenkt aa bruke hele fridagen min til aa diskutere med deg, men naar du lager en traad i den hensikt aa faa bekreftelse fra andre dolere paa at jeg mobber deg, saa er det ogsaa en form for mobbing. En utspekulert form for mobbing.

Til opplysning: Traaden er ikke slettet.

så du fant tråden som du krevde at jeg skulle finne? Interessant......Synes du skal bruke fritiden din akkurat som du vil, og dine spekulasjoner om mine intensjoner med tråden er i tråd med hvordan du har oppført deg før.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...