Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest trist jente

Jeg tenker at det er sunt å variere hva man spiser slik at man får i seg alt kroppen trenger uten diverse kosttilskudd.

Jeg er glad i asiatisk og lager mye wok - med ulike sauser og krydder blir det veldig variert. Du kan bruke kylling, storfestrimler, egentlig akkurat det kjøttet du vil ha og skjære det opp i passelige biter. Det finnes mange gode ferdige woksauser, men jeg synes det blir best når det lages fra bunnen. Da bruker jeg ofte currypaste, masse hvitløk, krydder og kokosmelk. Har ofte risnudler oppi sammen med grønnsakene og kjøttet. Næringsstoffene i grønnsakene blir ikke forringet av og fryses så jeg har alltid en wokblanding i fryseren, men bruker stort sett ferskt. Da får jeg akkuratdden kombinasjonen av grønnsaker jeg vil ha.

Ellers elsker jeg salat. Kylling, grov pasta, soltørkede tomater, oliven, rødløk, ruccola, agurk, paprika, fetaost - pesto eller balsamico som dressing.

Kokte ferske torskekoteletter med poteter og gulrøtter.

Supper i ulike varianter. Koker opp grønnsakene med litt buljong og mikser i blenderen, tilsetter krydder og kanskje litt creme fraiche.

Fattigmannsbaccalao med torsk eller sei, surr det i tomatsaus og krydre godt.

Det er det jeg kommer på i farten :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...