Gå til innhold

Huff - jeg gremmes

Anbefalte innlegg

Gjest Antikviteten
Skrevet

I min manns familie har de et forferdelig, stygt gammelt, gigantisk høyt og digert skap fra sent 1700 tall som har gått i arv. Nå har arven havnet hos oss. Mannen er henrykt og jeg sitter med skrekk og gru og tenker at dette monstrumet skal jeg sitte og stirre på de neste 50 årene! Alle de plassene jeg har foreslått for min kjære hvor vi kan plassere "antikviteten" er blitt høflig avslått. For der syns det jo ikke. (Det var jo liksom det som var hele vitsen!!) Nå har han funnet plassen. I hjørnet ved siden av salongen, så jeg ikke kan unngå å se på det hvis jeg samtidig vil se på tv. Jeg pleier i følge mannen å få "et rykk! på vårparten, når det gjelder ommøblering. Tror bestemt at det snart er på tide med en liten ommøbleringsrunde igjen, ja. Problemet er jo bare at dette skapet er så gigantisk svært og tungt at jeg ikke klarer å flytte det alene. Så nå må jeg bare finne ut hvem av mine venninner som skylder meg en "gjentjeneste".

Skrevet

Når det er så gammalt burde du verdsette det mye mer enn du gjør!

Gjest høstløv
Skrevet

Når det er så gammalt burde du verdsette det mye mer enn du gjør!

Det blir da ikke penere, selv om det er gammelt.

brilleslangen
Skrevet

Det blir da ikke penere, selv om det er gammelt.

men mannen synes nok det er pent siden han vil ha det godt synlig på stua...

Det har sikkert sin sjarm, men smaken er vel som baken.. altså forskjellig fra person til person...

kunne tenkt meg å få se det skapet jeg for å vurdere om JEG synes det er pent eller stygt...

Men det forandrer vel neppe trådstarters mening om skapet uansett... Og jeg ville vel heller ikke vært særlig fornøyd om noe jeg ikke likte skulle stå slik at jeg så det hver eneste dag... Tror kanskje det er to voksne som bør ta seg en prat... Du antikviteten bør fortelle ham du bor med hvor lite du liker det skapet, men at du godtar å ha det i hus, bare ikke på stua...

Skrevet

Er du gal! Man maler ikke et skap fra 1700-tallet!

Jooooda. Kunne jeg fint ha gjort om jeg ikke likte det. Dette antikvitetsopplegget er oppskrytt synes jeg. :o)

Gjest Elextra
Skrevet

Hehe, skjønner hva du mener. Jeg deler ikke oppfatningen om at alt som er gammelt nødvendigvis er pent.

Har et lignende skap selv, vårt er kanskje litt nyere, men mørkt og digert og ikke noe jeg ønsker å ha i stuen. Det har nå fått hedersplassen i kjellerstuen :-)-

Gjest Antikviteten
Skrevet

Hehe, skjønner hva du mener. Jeg deler ikke oppfatningen om at alt som er gammelt nødvendigvis er pent.

Har et lignende skap selv, vårt er kanskje litt nyere, men mørkt og digert og ikke noe jeg ønsker å ha i stuen. Det har nå fått hedersplassen i kjellerstuen :-)-

Det hadde vært et alternativ hvis det ikke hadde vært for at det ikke er høyt nok under taket. Dette skapet er 2, 40, og takhøyden i kjellerstua er 2, 05. Driver med litt intens bearbeiding og har fått mannen litt på glid når det gjelder ommøblering. I så fall vet jeg om en fin, passe mørk krok. Han ser vel selv at det ruver litt vel mye der han har plassert det.

Gjest Antikviteten
Skrevet

Er du gal! Man maler ikke et skap fra 1700-tallet!

Nei, det gjør vi ikke. kan jo evt høre med en møbelsnekker om det går an å pusse ned og evt. olje/lakke på nytt. Men da må det gjøres av fagfolk.

Skrevet

Jeg kan gjerne tenke meg at selv de vakreste 1700-tallsmøbler lett kan bli litt overdimensjonerte for mer moderne stuer.

Skrevet

Det hadde vært et alternativ hvis det ikke hadde vært for at det ikke er høyt nok under taket. Dette skapet er 2, 40, og takhøyden i kjellerstua er 2, 05. Driver med litt intens bearbeiding og har fått mannen litt på glid når det gjelder ommøblering. I så fall vet jeg om en fin, passe mørk krok. Han ser vel selv at det ruver litt vel mye der han har plassert det.

Hvis du gir han litt mer tid så tror han snart det var hans egen ide å flytte på det. ;- )

Litt mer alvorlig, hvis det går litt tid ser han kanskje lettere at det blir for dominerende der det står, og det er kanskje ikke like viktig å la det få hedersplassen i stua lenger.

Skrevet

Hvis du gir han litt mer tid så tror han snart det var hans egen ide å flytte på det. ;- )

Litt mer alvorlig, hvis det går litt tid ser han kanskje lettere at det blir for dominerende der det står, og det er kanskje ikke like viktig å la det få hedersplassen i stua lenger.

''Hvis du gir han litt mer tid så tror han snart det var hans egen ide å flytte på det. ;- )''

*nikker*

Skrevet

Nei, det gjør vi ikke. kan jo evt høre med en møbelsnekker om det går an å pusse ned og evt. olje/lakke på nytt. Men da må det gjøres av fagfolk.

Jeg ville ikke gjort noe med skapet, ikke om det er i original stand, det vil forringe dets verdi veldig.

Vi har også et digert arveskap stående på kjøkkenet, ikke er det brukbart til noe for det er i så dårlig stand, men jeg liker det jeg da, en viss forskjell der. :o) Men hadde jeg fått velge så ville jeg nok heller hatt noe mer brukandes der ja...

Gjest Antikviteten
Skrevet

''Hvis du gir han litt mer tid så tror han snart det var hans egen ide å flytte på det. ;- )''

*nikker*

He, he. Å la tiden jobbe litt er nok ikke så dumt. Han var litt på glid i går kveld, så nå skal jeg lide i stillhet en stund og se om han kommer på bedre tanker. Selv om dette skapet er forferdelig stygt i mine øyne skjønner jeg jo at det betyr en del for mannen min. Og derfor skal det få lov å stå i stua. Bare litt mer diskret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...